كریمی  قدوسی: وزیر اطلاعات دغدغه مردم و نمایندگان از ناحیه نفوذ را توضیح دهند

تهران-ایرنا- نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیرمحترم اطلاعات نظام مقدس جمهوری اسلامی آن مقداری كه می توانند با رعایت مسایل حفاظتی و امنیتی، دغدغه مردم و نمایندگان را برای تهدید پذیر بودن نظام جمهوری اسلامی از ناحیه نفوذ توضیح دهند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، جواد كریمی قدوسی روز سه شنبه درجلسه علنی مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده سوال كنندگان از وزیر اطلاعات افزود: ولی امر مسلمین در چند سال اخیر در بیاناتشان توجه ویژه ای به مساله نفوذ دشمن داشتند به طوری كه كلید واژه 'نفوذ ' پرتكرارترین كلیدواژه های ایشان بوده است.
وی ادامه داد: رهبری فرمودند هدف دشمن این است افرادی را كه می توانند در جامعه اثر گذار باشند بكشانند به سمت مورد نظرخودشان. برای تغییر باورها، آرمان ها، نگاه ها و سبك زندگی فرمودند دشمن عّده و عُده وارد كشور كرده است. یك جریان منحط غرب گرا می خواهد امور كشور را به دست گیرد. باید مقابل آن ایستاد. نفوذ جریانی و نفوذ شبكه ای و نه موردی.
كریمی قدوسی افزود: ملت عزیز ایران بدانند همان قدرت بازدارنده نظامی و شهرهای زیرزمینی موشكی و راهبردهای مایوس كردن دشمن از تهدید نظامی با همان سطح و كیفیت در حوزه قدرت امنیتی و اطلاعاتی نظام مقدس جمهوری اسلامی فعال است و نمی گذارد كه كشور شهدا و امام شهدا و امام عصر ضربه ای را دریافت كند.
وی گفت: من از حضور وزیر محترم اطلاعات و معاونان ایشان در كمیسیون امنیت ملی تشكر می كنم و خواسته ایشان را تاكید می كنم كه هیات رئیسه محترم به سرعت یك جلسه غیرعلنی بگذارند و گزارش مبسوط ولی محدودی ارائه كنند در حوزه تهدیدی كه عزیزان در كمیسیون مطرح كردند تا همه نمایندگان بشنوند و از این خطر خائف و نگران باشند تا بتوانیم به وظیفه خودمان عمل كنیم.
نماینده مشهد افزود: سوالی كه داریم عمدتا همان طوری كه توضیح داده ایم برنامه نفوذ یك برنامه جدی آمریكایی ها است. گرچه نفوذ از قبل هم بوده است ولی حوزه آن در این عصر و زمان خیلی گسترده شده است.
وی ادامه داد: هدف نفوذ همانطوری كه در سوال نوشتیم نفوذ بین مسولان تصمیم ساز و تصمیم گیر كشور با بهانه های مختلف است، نه فقط آن دو، سه مصداقی كه گفتیم.
كریمی قدوسی گفت: به بهانه های زیادی از جمله مسایل فرهنگی، هنری، اقتصادی و اجتماعی و هر بهانه ای و هر فرصتی كه در كشور به وجود می آید كه به نحوی نفوذ می تواند خودش را در آنجا تعریف كند، به میدان می آید و عّده و عُده وارد می كند و در پی عملیات براندازی از طریق نفوذ بر ی آید. بنابراین آن نگرانی اصلی آن خطر عظیم نفوذی است كه ولی امر مسلمین بیان می فرمایند، حالا اگرچه مصادیقی هم ذكر شده است كه آن روز در رسانه ها مطرح بودند ولی موارد كلی را اینجا نوشته ایم.
نماینده مشهد افزود: انتظار داریم آقای علوی وزیرمحترم اطلاعات نظام مقدس جمهوری اسلامی آن مقداری كه می توانند با رعایت مسایل حفاظتی و امنیتی این دغدغه مردم و نمایندگان را برای تهدید پذیر بودن نظام جمهوری اسلامی از ناحیه نفوذ توضیح دهند و در مراحل بعد نكاتی را كه در همین چارچوب است مطرح كنند.
كریمی قدوسی پس از ارایه توضیحات وزیر اطلاعات ادامه داد: جلسه غیرعلنی بر اساس ماده 106 با تقاضای رئیس جمهور یا یكی از وزرا یا 10 نفر از نمایندگان مطرح می شود كه در دو نوبت متوالی موافق و مخالف نظرات خود را مطرح می كنند و حداكثر تا 15 دقیقه مخالف باید صحبت كند در این صورت رأی‌گیری شود اگر دو سوم رأی آورد جلسه غیرعلنی می شود.
وی گفت: همه صحبت های من رسانه‌ای است و مطالب طبقه بندی شده در اظهارات بنده نیست. این موضوعات دغدغه های مردم است كه به طریق مختلف به نمایندگان اعلام می شود و ما باید آنچه را كه باعث نگرانی ولی امر مسلمین است بازخوانی كنیم.
نماینده مردم مشهد یادآور شد: ولی امر مسلمین می فرماید ما از خیلی چیزها و حوادث بسیاری كه در كشور رخ می دهد كه مردم و خیلی از خواص از آن اطلاع ندارند، مطلع هستیم. بنده از روی اطلاع می گویم برنامه نفوذ، یك برنامه جدی استكبار و برنامه جدی آمریكا است.
وی اضافه كرد: ولی امر مسلمین می فرمایند نباید با استناد به سوء استفاده احتمالی جناحی برخی اشخاص، اصل مسئله نفوذ كمرنگ جلوه داده شود. مسئولان، مدیران، نخبگان و افراد موثر در تصمیمات كلان هدف پروژه های نفوذ هستند.
كریمی قدوسی گفت: نفوذ دشمن یعنی شجره خبیثه جیسون رضاییان مسئول پایگاه اطلاعاتی آمریكا در ایران كه مثل علف‌های هرزی كه اگر در مزرعه باشد تمامی مزرعه را آلوده می كند، چنین خطری را دارد و باعث تغییر نگرش مسئولان فرهنگی می شود.
وی ادامه داد: جیسون رضاییان حتی تغییر عكس شهدا كه در تهران از روی دیوارها پاك می‌شد را به اطلاع آمریكایی‌ها می رساند. نفوذ دشمن، جریان و شبكه خبیث سیامك نمازی است كه شب گذشته صدا و سیما مطالبی درباره آن بازخوانی كرد و به سطح مشاورتی نظام سلطه این فرد ارتقاء می‌یابد. او فقط در یك پروژه از آمریكایی‌ها 170 هزار دلار پاكت حق مشاوره گرفته است.
نماینده مردم مشهد اضافه كرد: پدر این فرد كه از اعضای خانواده سلطنتی بود پروژه تهدید نسل را در ایران پیگیری می‌كرد و پول‌هایی از رژیم صهیونیستی به دست آورده است. سیامك نمازی مسئول پروژه براندازی نسل می شود و در حوزه نفت و گاز با تشكیل شركت ها نفوذ می كند.
این نماینده مجلس افزود: او از یكی از مدیران شركت كرسنت محسوب می شود، نفوذ یعنی كرسنت كه در این دولت، ملت ایران 18 میلیارد دلار جریمه شده است. نفوذ دشمن یعنی كلمه خبیثه شیعه انگلیسی، دولت خبیث انگلیس برای ادامه خباثت های خود علیه اسلام از بین افراد خبیث آیت الله سازی می كند و فردی را از ایران به لندن می برد و به او آموزش ایدئولوژی می دهد. لباس روحانیت به او می پوشاند تا در مسیر اعتقادات مذهبی ایران تشكیك ایجاد كند.
كریمی قدوسی افزود: كلمه خبیث نفوذ یعنی درّی اصفهانی كه با 3سرویس كانادا، انگلیس ، آمریكا ارتباط داشته و استاد یكی از مقامات بانكی كشور بوده است كه با سیروس ناظری و یكی از مسئولان نهاد ریاست جمهوری جلسه داشته است.
وی ادامه داد: از یك طرف در تیم مذاكره كننده هسته‌ای ما، مسئول برطرف كردن تحریم ها از بانك ها و موسسات مالی بوده و همزمان در موسسه PW لندن هم كار می كرده است و ماهیانه 7500 پوند حقوق می گرفته و در آن موسسه مسئول تداوم تحریم های ایران بوده است، در ایران دست راست تیم مذاكره ما بوده كه چگونه تحریم ها برداشته شود، در انگلیس مسئول تداوم تحریم ها بوده است.
نماینده مردم مشهد افزود: پس از برجام مدال لیاقت به سینه او می زنند و ده ها سكه به او پاداش می دهند، در این بین وزارت اطلاعات چه كرده است؟
كریمی قدوسی ادامه داد: كرسی استادی نفوذ در فرهنگ ها، انقلاب ها، دولتها، ملت ها ، دولت خبیث انگلیس و سرویس های نفوذی امنیتی دو تابعیتی این كشورها هستند. برای ارتباط با این دولت خبیث دنبال عادی سازی روابط بودیم. در گزارش وزارت اطلاعات در فتنه 88 سفارت خبیث انگلیس خط می داد كه كارمندانش به خیابان بروند و مستندسازی كنند، به سفارتخانه های اروپایی دستور بازگشایی درهایشان را داد تا پناهندگان را پناه دهند و امكانات درمانی به آنها ارائه دهند.
وی افزود: نفوذ دشمن یعنی كند شدن حركت علمی در دانشگاه‌ها به ویژه در رشته های هسته ای، هوافضا و ماهواره، برای مأیوس كردن دانشمندان جوان كه از یك طرف سمت و سو دادن هیأت‌های علمی دانشگاه‌ها به سفر به آمریكا با فرض تبادلات علمی را دنبال می كنند اما دو سوم وقت آنها در آموزش‌ها، آموزش‌های نفوذ است كه ان‌شاء الله شرح آن را در جلسه غیرعلنی خواهید شنید.
نماینده مردم مشهد ادامه داد: نفوذ دشمن یعنی استفاده از برجام برای سوء استفاده پلكانی و دستیابی به امتیازات بیشتر و اعمال نفوذهای بیشتر در نظام جمهوری اسلامی ایران، مقام معظم رهبری به تازگی فرموده اند به مقامات مسئول گفته‌ایم اگر در موضوع هسته‌ای عقب‌نشینی كنید آمریكایی‌ها مسئله موشك را پیش می‌كشند و اگر باز هم ادامه دهید، بحث مقاومت را رو می‌كنند و در ادامه موضوع حقوق بشر را جلو می‌آورند و حتی پس از پذیرفتن معیارهای آنها حذف معیارهای دینی در حكومت اسلامی را علم می‌كنند.
كریمی قدوسی گفت: نفوذ یعنی آلوده‌سازی برخی از مسئولان به مفاسد اخلاقی و اقتصادی آن هم از نوع بیشرمانه‌اش كه اخیراً اتفاق افتاد، این كار با هدف ضربه زدن به ارزش‌های انقلابی و مدیریتی دنبال می‌شود. به عنوان مثال در یكی از سفارت‌های اروپایی در تهران، افسر امنیتی آن كشور چند زن ایرانی را از بین دعوت شدگان به مراسم جشن انتخاب، دعوت به همكاری و آموزش نفوذ می‌دهد و در ادامه با كد 'پرستو' آنها را به جان افرادی مطرح می‌اندازد تا به نظام جمهوری اسلامی لطمه وارد كنند.
نماینده مردم مشهد افزود: نفوذ یعنی ایجاد تهدید فرهنگی با هدیه دادن به دشمن ملت ایران توسط بعضی از اعضای تیم مذاكره‌كننده كه متأسفانه دیروز سخنگوی وزارت خارجه آن را توجیه می كرد.
وی ادامه داد: نفوذ دولت یعنی تلاش برای تغییر باورهای انقلابی ملت ایران است. زمانی كه برای مذاكره با شیطان بزرگ با استعاره گرفتن از تاریخ عاشورا و مواضع قاطع امام نسبت به آمریكای جنایتكار و با تحریف عاشورا و مواضع امام، نقش ضروری مذاكره با دشمن را كه بود و نبود آن در حوزه اختیارات امام مسلمین است، بزك می كند لذا نفوذ در این شرایط به هدف خود رسیده است.

كریمی قدوسی گفت: نفوذ دشمن یعنی فتنه 88، نفوذ یعنی خلق كلیدواژه‌های بومی و فرهنگی، تیتر سخنرانی‌ها، نوشتن سرمقاله‌ها، راهبرد دوقطبی سازی ملت منسجم ایران انقلابی، تربیت حداقل 600 خبرنگار و مدیر رسانه در مراكز آموزشی، سرویس‌های اطلاعاتی دشمن و سازماندهی جدید 400 نفر از عناصر فرهنگی ساكن بلاد كفر برای ورود به ایران كه سال‌ها در آنجا ترویج سبك زندگی غربی را آموخته‌اند. نتیجه نفوذ یعنی از میدان به در كردن شركت‌های ملی، قرارگاه خاتم از حوزه اكتشاف و استخراج نفت و گاز و واگذاری ثروت های ملی.
وی با بیان اینكه نفوذ یعنی نقشه جامع استحاله نظام، اضافه كرد: برخی‌ها از این نقشه به نام پیوستن به دهكده جهانی یاد می‌كنند، اگر می‌خواهید راهبرد نفوذ را بشناسید به كتاب ایران و جهانی شدن نوشته سریع القلم مشاور امروز آقای روحانی مراجعه كنید. نفوذ دشمن بر تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی مسئولان اثر می‌گذارد به همین دلیل است كه مقام معظم رهبری نسبت به این موضوع حساسیت بالایی دارند.
نماینده مردم مشهد ادامه داد: همه نگرانی ملت ایران این است كه چرا در این دولت بیش از دولت‌های قبل خطر نفوذ (مستند به گزارش‌های خود دولت) ده‌ها برابر شده است و این موضوع جای نگرانی بسیار شدیدی دارد، ملت ایران باید این خطر را مورد توجه قرار داده تا بتوان با یك اقدام موثر در ماه‌های آتی خطر نفوذ را ریشه‌كن كند. ملت ایران اطمینانی كه به نیروهای مسلح خود دارند را به نیروهای امنیتی نیز داشته و این نیروها با همان قدرت شبانه‌روز كار می كنند.

** گزارش كمیسیون امنیت ملی درباره سوال از وزیر اطلاعات

سید حسین نقوی حسینی سخنگوی كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص سوال از وزیر اطلاعات افزود: گزارش كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی پیرامون سوال مشترك آقایان جواد كریمی قدوسی نماینده مردم مشهد و كلات، حسن نوروزی نماینده رباط كریم و بهارستان و حسینعلی حاجی دلیكانی نماینده شاهین شهر از وزیر اطلاعات در جلسه 6/7/95، در جلسه 13/7/95 كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با حضور وزیر مورد بررسی قرار گرفت و اینك گزارش آن خدمت همكاران ارایه می شود.
وی ادامه داد: آقای حاجی دلیكانی در كمیسیون به نمایندگی از طرف نمایندگان سوال كننده، سوالات را مطرح كردند كه البته در جلسه امروز آقای جواد كریمی قدوسی به نمایندگی از طرف سوال كنندگان صحبت خواهند كرد.
نقوی حسینی گفت: حاجی دلیكانی در آنجا سه سوال را از وزیر محترم پرسیدند كه سوال اول پیرامون حضور سناتور آمریكایی در ایران و سفر او به ایران بود كه وی با توجه به پروژه نفوذ و مساله استفاده نفوذ از همه سفرها، محافل علمی، آموزشی، دانشگاهی، قراردادها و غیره سوال داشتند كه حضور ایشان در ایران به چه مناسبتی بود.
وی ادامه داد: آقای علوی توضیح دادند كه سفر كاملا در تور اطلاعاتی ما صورت گرفته است و از ابتدای ورود تا انتهای خروج در اختیار ما بوده است. كل نشست ها و رفت و آمدهای سفر را نظارت داشتیم و هیچ مورد امنیتی در این سفر وجود نداشته است.
سخنگوی كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: سوال دوم آقای دلیكانی در مورد قراردادی كه با شركت فرانسوی گیم كانكش برای بازی های رایانه ای منعقد شده است، بود، همانطوری كه می دانید یكی از زمینه های پروژه نفوذ بازی های رایانه ای است.
نقوی حسینی افزود: كه آقای وزیر اشاره كردند كه هنوز قراردادی منعقد و اجرایی نشده است و این شركت، یكی از شركت های قوی حوزه رایانه ای است و ما می توانیم از این حوزه برای ارائه هنجارها، ارزش ها و آنچه كه مدنظر ما است بهره برداری كنیم و می توانیم توافقی نداشته باشیم.
وی ادامه داد: در سوال سوم، از وزیر سوال شد كه علت سفرهای طولانی مدت رییس دانشگاه علم و صنعت به خارج كشور چیست كه هراز چندگاهی سفرهای چند ماه دارند كه آقای علوی توضیح دادند كه ما تمام مراحل سفر ایشان را بررسی كردیم و هیچ یك از سفرها و یا نشست ها و گفت و گوها مورد امنیتی نداشته است.
سخنگوی كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در پایان سوال كنندگان از پاسخ های وزیر محترم قانع نشدند و اینك توضیحات سوال كنندگان و توضیحات وزیر محترم را می شنویم.

سیام**1058**1446 **خبرنگار: محمد افضلی ** انتشار دهنده: حمیدی