۱ آبان ۱۳۹۵، ۱۶:۱۱
کد خبر: 82276250
T T
۰ نفر

سامانه جامع مديريت پذيرندگان شاپرك عملياتي شد

۱ آبان ۱۳۹۵، ۱۶:۱۱
کد خبر: 82276250
سامانه جامع مديريت پذيرندگان شاپرك عملياتي شد

تهران- ايرنا- «سامانه جامع مديريت پذيرندگان شاپرك» با هدف بهينه سازي ارايه خدمات، يكپارچه سازي داده‌ها، تصحيح مدل داده پذيرندگي و اعتبارسنجي داده‌هاي پذيرندگان به طور برخط (آنلاين) از امروز (اول آبان ماه) به مرحله بهره برداري رسيد.

به گزارش روابط عمومي شركت شبكه الكترونيكي و پرداخت كارت شاپرك، اين سامانه از قابليت‌ها و امكانات فني و امنيتي مناسب برخوردار است و شركت‌هاي ارايه كننده خدمات پرداخت مي‌توانند درخواست‌هاي خود را براي تعريف و به‌روزرساني همه سطوح داده‌هاي پذيرندگي مانند پذيرنده، فروشگاه و پايانه به صورت آنلاين ثبت و پيگيري كنند.
بكارگيري سامانه جامع مديريت پذيرندگان شاپرك موجب «كنترل سيستماتيك و رفع خطاي انساني در ثبت داده‌ها»، «افزايش سرعت و دقت در ورود داده‌ها» و «اعتبارسنجي داده‌ها» مي شود.
با راه‌اندازي اين سامانه همسو با ديگر اقدام ها و طرح هاي شاپرك در زمينه پالايش داده‌ها، با داده‌هاي پالايش شده و صحيح پذيرندگان، امكان ارايه اطلاعات و گزارش هاي تحليلي دقيق تري براي تصميم سازي و سياستگذاري در شبكه پرداخت كشور فراهم مي شود.
همه اين گام ها به تسريع در ارايه خدمات و افزايش رضايت پذيرندگان مي انجامد.
به گزارش ايرنا، از طريق سامانه جامع پذيرندگان مي توان نسبت به ثبت درخواست براي دريافت انوع ابزار پذيرش پايانه فروش اقدام كرد.
بر پايه اطلاعات ارايه شده در سامانه شاپرك، درباره مسئوليت هاي پذيرنده فروش و تحويل كالا، وي موظف است درباره كالا و خدمات خود بويژه در مواردي كه خريد به صورت اينترنتي است به طور شفاف اطلاع رساني كند.
همچنين پذيرنده بايد كالاها و خدمات خود را در زمان انجام تراكنش به دارنده كارت تحويل دهد. در تراكنش‌هاي اينترنتي، دارندگان كارت بايد از روش و تاريخ تحويل آگاه باشند.
هموطنان مي توانند براي آگاهي بيشتر در اين زمينه به پايگاه شاپرك به نشاني https://www.shaparak.ir مراجعه كنند.
اقتصام**1961**1561** تنظيم كننده: مريم مسعود** انتشاردهنده:مژگان توانا

سرخط اخبار اقتصاد