۲۲ مهر ۱۳۹۵، ۱۵:۱۱
کد خبر: 82265628
T T
۰ نفر
جمعي از مردم كمجان و طرقرود نطنز خواستار برخورد با معدن داران متخلف شدند

كاشان - ايرنا - جمعي از اهالي روستاي كمجان و طرقرود شهرستان نطنز روز پنجشنبه از فرماندار اين شهرستان خواستار برخورد جدي با معدن داران متخلفي شدند كه به محيط زيست اين منطقه آسيب رسانده اند .

به گزارش ايرنا، اين عده با حضور در مقابل فرمانداري نطنز خواهان تعطيلي معادني از اين روستا شدند كه معدن داران آن به محيط زيست اين منطقه آسيب رسانده و خواستار پيگيري موضوع شدند .
پيش از اين مرتضي صفاري نماينده مردم نطنز، بادرود و قمصر در مجلس شوراي اسلامي نسبت به تخطي معدن هاي منطقه از اصول قانوني و تعيين محدوده بهره برداري هشدار داده بود.
وي تاكيد داشت: بايد اقدامي جدي در برخورد با تخلفات انجام شود.
وي اظهار كرد: مسئولان شهرستان به ويژه اهالي منطقه برز رود و طرقرود ، با فعاليت معادن مشكل ندارند اما اگر قرار باشد به صرف كسب منافع به محيط زندگي مردم آسيب هاي جدي وارد شده و به حقوق آنان تجاوز شود بايد به صورت جدي با اين پديده برخورد شود.
يوسف حسني فرماندار نطنز نيز در اين رابطه اظهار داشت: موضوع معادن شهرستان يكي از دغدغه هاي اصلي مردم است و ما با اين موضوع به صورت قوي و بر اساس قانون برخورد مي كنيم.
روستاي كمجان در شمال غربي كوهستان كركس واقع است و يكي از روستاهاي حوزه برزرود به شمار مي رود.
استخراج بي رويه از معادن اطراف روستا، خريداري زمين هاي روستا كه در اطراف معدن وجود دارد، تغيير اكوسيستم روستا و تخريب قنوات از جمله مشكلاتي است كه طي سال هاي اخير ساكنان روستا با آن مواجه هستند.
نطنز در منطقه شمال استان اصفهان و در فاصله 125 كيلومتري مركز اين استان واقع شده است.
7408/7430
خبرنگاران: رحمت الله كاملي بادي و محمد جهانگيريان ** انتشار دهنده: اصغر رضاخاني
۰ نفر