۱۰ مهر ۱۳۹۵، ۱۴:۴۵
کد خبر: 82251369
T T
۰ نفر
كشف و ضبط  انواع مواد مخدر به ارزش 160 ميليارد ريال در سقز

سنندج - ايرنا- فرمانده انتظامي سقز گفت: در 6 ماهه اول سال جاري انواع مواد مخدر به ارزش 160 ميليارد ريال در اين شهرستان كشف و ضبط شده است.

به گزارش ايرنا، حميد رضا اكبري روز شنبه در صبحگاه مشترك در جمع نيروهاي انتظامي و نظامي افزود: در 6 ماهه اول سال جاري نسبت به مدت مشابه حجم كشف قاچاق كالا 323 درصد افزايش داشته است.
وي از افزايش 112 درصدي كشف مشروبات الكلي در اين شهرستان خبر داد و با بيان اينكه بيش از 80 درصد از سرقت ها كشف مي شود، از كاهش 12 درصدي سرقت در اين شهرستان خبر داد.
او در مورد پرونده هاي ارجاعي به كلانتري ها هم با بيان اينكه بيشتر موضوع هاي ارجاعي، خانوادگي است، ادامه داد: مشاوران كلانتري ها افزون بر 87 درصد از اين اختلاف ها را با جلسه هاي مشاوره اي با طرفين حل و فصل كرده اند.
سرهنگ اكبري با بيان اينكه رويكرد نيروي انتظامي در 10 سال گذشته از رويكردي سلبي به سمت رويكردي ايجابي تغيير يافته است، اظهار داشت: مشاركت دادن مردم و سازمان هاي دولتي و غير دولتي در بحث امنيت به جد در دستور كار است.
فرماندار سقز هم در اين آيين با بيان اينكه، امنيت يكي از مولفه هاي اساسي توسعه است، گفت: نقش نيروهاي نظامي، انتظامي و امنيتي و مردم در بحث امنيت بسيار مهم است.
علي اكبر ورمقاني، با اشاره به اينكه، نيروي انتظامي، وظايف گسترده اي دارد، افزود: نقش نيروهاي انتظامي در مبارزه با خُرده فروشان مواد مخدر، ارتقاي امنيت اجتماعي و كاهش و توقف جرايم بسيار مهم است.
در ادامه مشروبات الكلي كشف شده در 6 ماه اول معدوم و از جمعي از خانواده هاي شهدا، پرسنل مبارزه با مواد مخدر و دو پليس بانو با اهداي لوح سپاس، تقدير شد.
در هفته نيروي انتظامي، همايش طلايه داران فرهنگ ترافيك، اجراي طرح مردم ياري در مناطق محروم، غبارروبي مزار شهدا، ديدار با شهداي نيروي انتظامي، تقدير از رانندگان و موتور سواران قانونمند، برگزاري مسابقه هاي ورزشي، اهداي خون توسط پرسنل نيروي انتظامي و برپايي ايستگاه سلامت در هفته ناجا در سقز برگزار خواهد شد.
از 9 تا 15 مهرماه به نام هفته نيروي انتظامي با عنوان' همه با هم براي امنيت و آرامش شعار' نامگذاري شده است. سقز در 190 كيلومتري شمال غربي سنندج واقع شده است.
7249/6108
**خبرنگار: ابراهيم محمدحسيني
** انتشار دهنده: اميد بهمني

سرخط اخبار استان‌ها