۵ مهر ۱۳۹۵، ۱۰:۱۱
کد خبر: 82243865
T T
۰ نفر
شرق به نقل از محسن رضايي: بايد سر مرز جنگ را متوقف مي‌كرديم

تهران- ايرنا- روزنامه شرق در شماره دوشنبه پنجم مهر در تشريح تيتر يك، به سخنان فرمانده پيشين سپاه پاسداران پرداخت و به نقل از وي نوشت: اگر دوباره آن فرصت تكرار مي‌شد، حتما سر مرز جنگ را متوقف مي‌كرديم و خواسته‌هاي خودمان را از قرارداد الجزاير و خساراتمان مطرح مي‌كرديم. اين شايد تأثيري از نظر عملي نداشت؛ اما از نظر سياسي و سندي، به درد امروز ما مي‌خورد؛ يا در بحث‌هاي فرماندهان و دوستان سياسي، شايد بهتر مي‌توانستيم يكديگر را قانع كنيم.

اين روزنامه با اشاره به عنوان دفاع اردوغان از رضا ضراب، آورد: رجب طيب اردوغان، رئيس‌جمهوري تركيه، در بازگشت از نشست مجمع عمومي سازمان ملل در نيويورك، به خبرنگاران همراه خود گفت: «رضا ضراب، بازرگان ايراني‌تبار تركيه‌اي شهروند ماست و بي‌گناه در آمريكا در زندان به‌سر مي‌برد». به گزارش «ايرنا»، اردوغان در گفت‌وگو با خبرنگاران و روزنامه‌نگاران همراه خود در هواپيما، با انتقاد از اينكه آمريكا كه به درخواست‌ها و اصرارهاي مكرر تركيه در اعاده فتح‌الله گولن به اين كشور پاسخ نداده است، گفت: «اما اين كشور يك شهروند بي‌گناه تركيه (رضا ضراب) را زنداني كرده است».
روح‌الاميني درباره نامه مرتضوي سخن مي‌گويد، از ديگر عنوان هاي روزنامه شرق است، در تشريح اين خبر مي خوانيم: وكيل خانواده مرحوم محسن روح‌الاميني گفت: «رأي پرونده كهريزك هنوز صادر نشده است». ميرمجيد طاهري در گفت‌وگو با «مهر» در پاسخ به اين سؤال كه آيا اعلام ختم رسيدگي از سوي دادگاه صحت دارد يا خير؟ گفت: «هنوز دراين‌باره ابلاغي به ما اعلام نشده است». او با بيان اينكه هنوز رأي پرونده هم صادر نشده است، گفت: «در جلسه قبلي به ما اعلام كردند اگر تصميم بر برگزاري جلسه بعدي باشد، خبر مي‌دهيم كه هنوز هيچ اطلاعي از سوي دادگاه نشده است». طاهري در پاسخ به اين سؤال كه نظر خانواده مرحوم روح‌الاميني در رابطه با نامه‌اي كه اخيرا سعيد مرتضوي در رابطه با حوادث كهريزك نوشته است، چيست؟ گفت: «آقاي روح‌الاميني دراين‌باره گفته است كه در صورت برگزاري جلسه بعدي درباره نامه صحبت‌هايي مي‌كند».
اين روزنامه با انتخاب عنوان ياسين رامين همچنان زنداني است، مي نويسد: ياسين رامين به دليل ‌تأمين‌نشدن وثيقه ٢٩‌ميلياردتوماني، هنوز در بازداشت به سر مي‌برد. اين مطلب را وكيل او روز گذشته به خبرگزاري ايسنا اعلام كرده و درعين‌حال گفته: «نماينده هلال‌احمر در جلسه بازپرسي، موضوع شيرهاي خشك را رد كرد». او همچنين اعلام كرده اسناد و مداركي از آلمان (شركتي كه اين كشور مدعي است به نام ياسين رامين ثبت شده)، ارسال شده اما نواقصي دارد. ياسين رامين، فرزند محمدعلي رامين و همسر مهناز افشار ٢٦ مرداد سال جاري با اعلام شكايت سازمان هلال‌احمر بازداشت شد. درحالي‌كه يك روز قبل از آن خبر ممنوع‌الخروجي او بر خروجي برخي از سايت‌هاي خبري قرار گرفته بود.
روزنامه شرق با درج عنوان دقت و درايت امام در ماجراي قبول قطع‌نامه ستودني بود، نوشت: روابط عمومي مجمع تشخيص مصلحت نظام مطلبي تحت عنوان «نگاه جامع فرمانده هشت سال دفاع مقدس درباره علل شروع، تداوم و پايان جنگ تحميلي هشت‌ساله عراق عليه جمهوري اسلامي» منتشر كرده است. در اين مطلب كه به قلم اكبر هاشمي‌رفسنجاني است، آمده: «دقت و درايت امام در ماجراي قبول قطع‌نامه ٥٩٨، حتي در تقدم و تأخر بندها و چگونگي اعلام آن براي ما در جلسات فوق‌سري ستودني بود كه چگونه يك پيرمرد ٩٠ساله كه ساليان سال از جماران بيرون نرفته بودند، بر همه مسائل اشراف كامل دارند و تأكيد ايشان بر خلق و حفظ بعضي از اسناد براي جلوگيري از انحرافات احتمالي در تاريخ آينده مانند آن نامه‌اي كه براي مسئولين كشور نوشته بودند، نشان از دورانديشي ايشان بود».
اين روزنامه همچنين در صفحه نخست به بررسي عنوان هاي «فريدون فشاركي: زنگنه به دنبال آوانس است»، «دفاع وزير از روش فروش نفت در دوره احمدي‌نژاد»، «محسن رفيق‌دوست: براي تشكيل سپاه مبنا را بر «اسلحه شرقي» گذاشتيم»، «تحصن در مهرماه» و «نوجوانان فوتباليست جهاني شدند» پرداخت و در ستون سرمقاله عنوان «سوءظن به آتش‌بس سوريه» نوشته نصرت‌الله تاجيك ديپلمات بازنشسته را به چاپ رساند.
اين روزنامه در ضميمه عنوان «ويژه استان كردستان» را منتشر كرد.
*گروه اطلاع رساني
خبرنگار: سيده مريم سيدان**انتشار دهنده: شهربانو جمعه
پژوهشم**9368** 9131
۰ نفر

سرخط اخبار پژوهش