۲۸ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۰۷
کد خبر: 82234235
T T
۰ نفر
پيروزي سپيدرود و شكست ملوان در جام آزادگان

رشت - ايرنا - در ادامه رقابتهاي فوتبال ليگ دسته اول كشور ، تيم سپيدرود رشت برابر حريفش به برتري رسيد و ملوان انزلي مغلوب حريف خود شد.

به گزارش روز يكشنبه خبرنگار ايرنا ، در هفته هفتم اين رقابتها كه عصر شنبه برگزار شد ، تيم فوتبال سپيدرود رشت موفق شد با نتيجه يك بر صفر آلومينيوم اراك را شكست دهد و تيم ملوان انزلي نيز با نتيجه سه بر يك مغلوب گل گهر سيرجان شد.
بر اين اساس ، تيم هاي فوتبال سپيدرود رشت و آلومينيوم اراك در هفته هفتم رقابت هاي ليگ دسته اول باشگاه هاي كشور جام آزادگان در ورزشگاه شهيد عضدي رشت و در حضور حدود سه هزار تماشاگر و در يك هواي باراني به مصاف هم رفتند كه در نهايت تيم فوتبال سپيدرود رشت توانست با نتيجه يك بر صفر حريف خود را شكست دهد .
اين ديدار براي هر دو تيم از حساسيت ويژه اي برخوردار بود چون تيم هاي آلومينيوم اراك و سپيدرود رشت با كسب 11 امتياز و به دليل تفاضل گل ، به ترتيب در مكان هاي چهارم و پنجم جدول رده بندي قرار داشتند .
با توجه به اين امر ، پيروزي در اين مسابقه براي هر دو تيم از اهميت بالايي برخوردار بود چون تيم پيروز مي توانست در جدول صعود داشته باشد و خود را به تيم هاي صدر جدولي نزديكتر كند كه در نهايت تيم سپيدرود موفق شد .
با اين وجود تيم سپيدورد رشت با استفاده از شرايط ميزباني و با حمايت طرفداران خود ، توانست هر سه امتياز اين ديدار را كسب كند و تنها گل اين تيم را ميلاد قربانزاده در دقيقه 17 با يك ضربه دقيق و از راه دور به ثمر رساند.
در دقيقه 37 اين ديدار و در محوطه جريمه تيم آلومينيوم اراك ، محمدرضا الماسخاله يكي از بازيكنان تيم سپيدرود رشت برخورد شديدي را با يكي از مدافعان تيم آلومينيوم داشت كه اين صحنه باعث به وجود آمدن جنجال در اين بازي شد.
پس از اين خطاي شديد ، كادر فني و نيمكت نشينان تيم فوتبال آلومينيوم اراك به شدت به شاهين حاج بابايي داور اين مسابقه اعتراض كردند ، اما هنگام اين اعتراضات ، حسين كعبي بازيكن تيم فوتبال سپيدرود رشت با يكي از بازيكنان تيم آلومينيوم اراك به شدت درگير شد كه اين درگيري باعث شد تا اعتراضات كادرفني و نيمكت نشينان تيم آلومينيوم شدت گيرد.
سرپرست و كادر فني تيم فوتبال آلومينيوم اراك پس از اين درگيري و اعتراض، تيم خود را از زمين بيرون كشيدند و حدود 9 دقيقه طول كشيد تا دوباره تيم آلومينيوم اراك به بازي برگردد.
شاهين حاج بابايي داور اين ديدار نيز در پايان اين درگيري ، به حسين كعبي و محمدرضا الماسخاله دو بازيكن تيم فوتبال سپيدرود رشت كارت زرد نشان داد كه اين امر نيز با اعتراض شديد كادر في تيم آلومينيوم همراه بود .
داوود مهابادي سرمربي تيم فوتبال آلومينيوم اراك در پايان اين ديدار گفت: حسين كعبي با مشت به صورت يكي از بازيكنان ما زد كه اين صحنه را داور و كمك داور ديدند اما متاسفانه شاهين حاج بابايي فقط يك كارت زرد به كعبي نشان داد.
وي ادامه داد : در اين مسابقه نيز ما فرصت بسيار مناسب گلزني داشتيم و مي توانستيم به گل برسيم اما موقعيت تك به تك ما منجر به گل نشد و پس از آن ، از روي يك توپ ارسالي بلند و روي يك اتفاق گل خورديم .
سرمربي تيم فوتبال آلومينيوم اراك بيان كرد : پس از اين گل ، باز ما مي توانستيم صاحب گل شويم و بازي را به مساوي بكشانيم اما نتوانستيم از فرصتهاي خود استفاده كنيم و در نقطه مقابل تيم سپيدرود نيز بسار خوب دفاع كرد .
علي نظرمحمدي سرمربي سپيدرود رشت نيز در پايان اين مسابقه گفت : ديدار بسيار سختي بود اما بازيكنان سپيدرود با تلاش و كوشش مثال زدني در اين ديدار به پيروزي رسيدند .
وي اظهار كرد : آلومينيوم اراك يكي از تيمهاي برتر جام آزادگان بشمار مي رود كه از امكانات مالي بسيار خوبي نيز برخوردار است و اين تيم دو ماه فرصت آماده سازي داشته و بازيهاي تداركاتي بسيار خوبي نيز برگزار كرد اما تيم سپيدرود توانست برابر اين تيم قدرتمند به برتري برسد و با توجه به اينكه تاكنون توانستيم تيمهاي قدرتمند ليگ دسته اول را شكست دهيم ، سپيدرود پديده جديد فوتبال ايران است البته بازيكنان سپيدرود با تلاش مضاعف پس از شكست در ديدار دربي ، جانانه تمرين مي كنند و در بازي ها از جان مايه مي گذارند .
سرمربي تيم فوتبال سپيدرود رشت بيان كرد : از تماشاگران و طرفداران تيم فوتبال سپيدرود رشت نيز تشكر مي كنم كه در شرايط بد آب و هوايي به ورزشگاه آمدند تا از نزديك تيم خود را تشويق و حمايت كنند و من اين پيروزي را به طرفداران و همچنين به بازيكنان با غيرت خود تبريك مي گويم .
اما تيم فوتبال ملوان بندرانزلي ديگر نماينده گيلان در رقابتهاي ليگ دسته اول كشور ، در سيرجان مقابل تيم قدرتمند گل گهر قرار گرفت كه در نهايت با نتيجه سه بر يك مغلوب حريف خود شد .
در نيمه اول اين ديدار ، تيم فوتبال گل گهر سيرجان برتر از حريف شمالي خود ظاهر شد و توانست توسط مهرداد آوخ به گل برتري دست يابد تا نيمه اول با نتيجه يك بر صفر به سود تيم ميزبان خاتمه يابد .
در نيم دوم باز اين تيم گل گهر سيرجان بود كه به گل دست يافت كه حسين اماميان در دقيقه 55 و اكبر صغيري در دقيقه 70 دو گل ديگر براي گل گهر به ثمر رساندند تا نتيجه سه بر صفر به سود تيم ميزبان شود .
در ادامه اين بازي نيز ، تيم فوتبال ملوان توسط ميلاد بختياري در دقايق پاياني به گل رسيد تا اين ديدار در نهايت با نتيجه سه بر يك به سود تيم گل گهر سيرجان به پايان برسد .
در دقيقه 85 اين مسابقه نيز ، تيم فوتبال ملوان بندرانزلي صاحب يك ضربه پنالتي شد كه اين ضربه را ، مهدي رستمي بازيكن اين تيم به هدر داد .
با توجه به نتايج كسب شده توسط ساير تيمها ، تا پايان هفته هفتم رقابتهاي فوتبال ليگ دسته اول كشور ، تيم سپيدرود رشت با كسب 14 امتياز در مكان سوم و تيم ملوان انزلي با كسب 11 امتياز در مكان هشتم جدول رده بندي قرار دارند .
در رقابتهاي فوتبال قهرماني ليگ دسته اول باشگاه هاي كشور جام آزادگان ، 18 تيم حضور دارند كه به صورت دوره اي و رفت و برگشت در يك گروه با هم به رقابت مي پردازند .
خبرنگار- سيدحسين مجرد دبير- نصراله ابراهيمي
7285/6070