۲۷ شهریور ۱۳۹۵، ۲۲:۲۲
کد خبر: 82233868
T T
۰ نفر
پیش بینی اجرای 40 برنامه كلیدی در دهه امامت و ولایت در طبس

بیرجند - ایرنا - رئیس اداره تبلیغات اسلامی طبس گفت: 40 برنامه كلیدی در دهه امامت و ولایت(عید قربان تا عید غدیر خم) برای اجرا در این شهرستان پیش بینی شد كه تعدادی از آنها اجرا شده است.

حجت الاسلام حسن آزاد عصر روز شنبه در نشست خبری افزود: یكی از برنامه های بسیار خوبی كه امسال در این دهه صورت گرفت اعزام كاروان سلامت به روستاهای محروم شهرستان بود.
وی ادامه داد: گروهی از اعضای جمعیت هلال احمر به بخش دیهوك اعزام شدند و گروه بسیج جامعه پزشكی نیز به بخش دستگردان و روستاهای بخش مركزی اعزام خواهند شد.
وی گفت: در این دهه اعزام روحانی مبلغ به روستاها و مكان های بدون روحانی توسط دفتر امام جمعه و سازمان تبلیغات اسلامی خواهیم داشت.
وی بیان كرد: حدود 100 بنر ویژه عید غدیر توسط بنیاد بین المللی غدیر استان خراسان جنوبی با همكاری برخی شركت های خصوصی آماده نصب در سطح شهر شده است.
وی از دیگر برنامه های این دهه را برگزاری جشن های محله ای در طول دهه توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر طبس و توزیع شربت و شیرینی توسط اتاق اصناف در شب عید غدیر عنوان كرد.
وی اظهار كرد: ستاد عید غدیر خم در طبس 14 كمیته تخصصی دارد و برای اولین بار در شهرستان برای ستاد دهه امامت و ولایت به صورت پیشنهادی مطرح شده است.
وی افزود: این ستاد با محور ائمه محترم جمعه در بخش های دیهوك و دستگردان ایجاد شد و كمیته ها و برنامه های آن تشكیل شده است.
وی از تشكیل نمایندگی بنیاد بین المللی غدیر در شهرستان خبر داد و افزود: این بنیاد در سال 1376 در كشور تشكیل شد و مؤسس آن حافظ و مفسر قرآن و نهج البلاغه مرحوم آیت الله خزعلی است.
وی افزود: تقریبا در همه استان ها و شهرستان ها نمایندگی بنیاد بین المللی غدیر احیا شده است و در شهرستان طبس نیز مسئولیت این بنیاد بر عهده امام جمعه و جانشین وی معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس است و رئیس اداره تبلیغات اسلامی دبیر این بنیاد است.
وی از جمله اهداف بنیاد بین المللی غدیر را تبیین ، تبلیغ و ترویج رویداد عظیم غدیر خم و توجه افكار مسلمانان جهان به ضرورت نهادینه شدن فرهنگ غدیر در جوامع اسلامی عنوان كرد.
وی بیان كرد: با توجه به نبود امكان حضور حجاج ایرانی در صحرای عرفه به دلیل كار شكنی عربستان و سعودی ها، سیاست بنیاد بین المللی غدیر بر این بود كه امسال در مراسم دعای عرفه در سراسر كشور برائت از مشركین انجام شود و در این شهرستان نیز انجام و یاد شهدای فاجعه منا گرامی داشته شد.
حجت الاسلام آزاد با بیان ضرورت گرامیداشت یاد شهدای فاجعه منا بویژه تنها شهید این حادثه در شهرستان طبس افزود: حداقل كاری كه می توان برای گرامیداشت یاد شهید نوربخش انجام داد این است كه خیابان، میدان یا تندیسی به یاد و نام این شهید نامگذاری و ایجاد شود.
وی با اشاره به واقعه غدیر خم گفت: رسول مكرم اسلام برای معرفی امیرالمومنین(ع) در حجة الوداع امر فرمودند كسانی كه جلو رفتند برگردند و كسانی كه عقب هستند برسند.
وی با تاكید بر این كه واقعه غدیر سه روز است و باید از آن به عنوان ایام غدیر یاد كرد افزود: در واقع سه شبانه روز( هجدهم، نوزدهم و بیستم ذی الحجة) پیامبر اكرم(ص) برای معرفی امیرالمومنین(ع) در حجة الوداع توقف كردند.
*7217 **2047**خبرنگار- نجفی*دبیر- اشكوری*