۲۷ شهریور ۱۳۹۵، ۱۵:۱۳
کد خبر: 82233379
T T
۰ نفر
2 هزار و 78 واحد مسكن مهر در آذربايجان غربي به بهره برداري رسيد

اروميه- ايرنا- 2 هزار و 78 واحد مسكن مهر در آذربايجان غربي روز شنبه طي آييني با حضور قائم مقام وزير راه و شهرسازي در طرح مسكن مهر به بهره برداري رسيد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، قائم مقام وزير راه و شهرسازي در طرح مسكن مهر روز شنبه در آيين افتتاح همزمان واحدهاي مسكن مهر در شهرك گلمان اروميه گفت: از مجموع 53 هزار واحد سهم استان در احداث مسكن مهر، 38 هزار و 500 واحد تاكنون افتتاح شده است.
احمد اصغري مهرآبادي افزود: از اين ميزان 15 هزار واحد در حال تكميل است كه تعداد 9 هزار واحد آن تا پايان امسال به بهره برداري مي رسد و بقيه 6 هزار واحد نيز سال آينده بهره برداري مي شود.
وي اضافه كرد: براي احداث 2 ميليون و 215 هزار واحد مسكن مهر در كشور با بانك هاي عامل قرارداد بسته شده است كه از اين تعداد يك ميليون و 915 هزار واحد به بهره برداري رسيده و بقيه نيز اگر مصوبات دولت در مسكن مهر عملياتي و اعتبارات لازم تزريق شود، به اتمام خواهد رسيد.
مهرآبادي گفت: وزارت راه و شهرسازي وظيفه ندارد خدماتي همچون مدرسه، مساجد و كلانتري را در مجتمع ها و شهرك هاي مسكن مهر احداث كند چون اين امر وظيفه دستگاههاي ديگر اجرايي است.
وي افزود: در مجتمع ها و شهرك هاي مسكن مهر تعداد 477 مدرسه ساخته مي شود كه از اين تعداد 200 واحد احداث و داير شده است.
قائم مقام وزير راه و شهرسازي در طرح مسكن مهر اضافه كرد: همچنين در اين مجتمع ها 45 باب مسجد احداث مي شود كه از اين تعداد نيز 24 واحد به بهره برداري رسيده و 45 واحد كلانتري نيز احداث مي شود كه از اين تعداد هم 25 واحد بهره برداري شده است.
مهرآبادي همچنين گفت: تعداد 117 هزار واحد مسكن مهر در كشور فاقد متقاضي است كه در اين رابطه دولت كمك كرده است تا اين پروژه ها به شركتها و پيمانكاران واگذار شود و از محل درآمد آنها، بقيه خدمات عمومي مسكن مهر را احداث كنيم.
قائم مقام وزير راه و شهرسازي قول مساعد داد تا با بانك مسكن مشكل وام تعميرات مسكن مهرها را حل كند.
نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين مراسم با اشاره به اين كه درياچه اروميه در هر شرايطي احياء خواهد شد، گفت: تردد در جاده گلمان اروميه در تمامي فصلهاي سال بسيار سخت است چون ترافيك سنگيي دارد و اگر توجه خاصي براي دو بانده كردن اين جاده نشود، اين مسير جاده اي به يك قتل گاه تبديل خواهد شد.
نادر قاضي پور افزود: وزارت راه و شهرسازي بايد اعتبارات لازم براي اين جاده در نظر بگيرد تا مردم ساكن در روستاهاي اين مسير بتوانند به راحتي در اين جاده تردد كنند.
وي همچنين اضافه كرد: مسكن مهر شهرك وليعصر اروميه نيز مشكل حادي دارد كه اگر بارندگي شديدتر شود رانش در يكي از بلوكهاي اين مسكن مهر اتفاق خواهد افتاد و بايد ديوار كشي آن هر چه زودتر انجام شود.
قاضي پور گفت: طرح مسكن مهر متعلق به يك وزير نيست و به كل نظام مقدس جمهوري اسلامي تعلق دارد و بايد دستگاههاي ديگر مرتبط وارد عمل شوند تا خدماتي عمومي كه قرار بود در مجتمع هاي مسكن مهر در اختيار ساكنان قرار گيرد، عملياتي شود.
52 هزار واحد مسكن مهر در آذربايجان غربي احداث مي شود كه از اين تعداد 41 هزار واحد در شهرهاي بالاي 25 هزار نفر احداث شده و 11 هزار واحد نيز در شهرهاي زير 25 هزار نفر احداث مي شود.
1905/6009**خبرنگار: يوسف رحيمي**دبير: حسن فاخري