۲۵ شهریور ۱۳۹۵، ۲۱:۱۷
کد خبر: 82231682
T T
۰ نفر

نماينده مجلس:

انفاق شكاف طبقاتي جامعه را پُر مي كند

۲۵ شهریور ۱۳۹۵، ۲۱:۱۷
کد خبر: 82231682
انفاق شكاف طبقاتي جامعه را پُر مي كند

سنندج-ايرنا- نماينده مردم شهرستان هاي قروه و دهگلان در مجلس شوراي اسلامي گفت: انفاق چاله ها و شكاف هاي طبقاتي در جامعه پر مي كند و دارايي ثروتمندان بايد در مسير خدمت به جامعه هزينه شود.

به گزارش ايرنا،علي محمد مرادي روز پنجشنبه درهمايش بزرگ خيرين شهرستان قروه به مناسبت جشن عاطفه ها افزود: انفاق مفهوم وسيعي دارد كه منحصر به مال نيست بلكه علم و هدايت، آبروي اجتماعي، وقت گذاشتن براي ديگران و سرمايه هاي مادي و معنوي را نيز شامل مي شود.
وي اظهار كرد: زمان خدمت و انفاق وسوسه هاي شيطاني به سراغ انسان ها مي آيد و نيكوكاران بايد مراقب اين مسئله باشند.
مرادي گفت: اگر اين ثروت به نحوي درست و براي خودمان از آن بهره مند شويم بهتر است و ثروت زماني به ما بر مي گردد كه انفاق كنيم نه اينكه ثروت را براي وارث نگه داريم.
نماينده مردم قروه و دهگلان در مجلس شوراي اسلامي ثروتي را ماندگار دانست كه در راه انفاق و بخشندگي عاقبت به خيري را به همراه داشته باشد.
وي با بيان اينكه انفاق از امور مهم براي رفع فاصله طبقاتي و رسيدن انسان ها به سعادت و تكامل است ادامه داد: با انفاق و بخشش نه تنها چيزي از انسان كم نمي شود بلكه اجر و پاداشي عظيم نزد خداوند خواهد داشت و انسان با اين كار روح خود را از بسياري رذايل و صفات ناپسند رهايي بخشيده است و اين عين سعادت و خوشبختي در دو جهان است.
مرادي با اشاره به اينكه آنچه انسان را در ذهن ها زنده مي سازد كردار نيك است افزود: اگر توجه به مردم نيازمند نباشد كارها بي ثمر است بنابراين بايد هر كس به اندازه توان خود كمك كند.
وي در پايان به خانواده هاي زنداني و حمايت آنان را ضروري دانست و اضافه كرد: هر انساني سه دوست و يار در زندگي دارد كه شامل ثروت، خانواده و كردار نيك است و در اين ميان تنها دوستي كه تا هميشه با آدمي مي ماند همين كردار و رفتار است.
در شهرستان قروه در سال جاري 220 ميليون ريال كمك نقدي و 190 ميليون ريال كمك غير نقدي از سوي خيرين جمع آوري شد هچنين از سوي شهرداري و شوراي شهر قروه زميني به مساحت دوهزارمترمربع با ارزش ريال 15 ميليارد ريال به افراد تحت پوشش كميته امداد امام خميني(ره)شهرستان قروه اهداء شد.
قروه در 90 كيلومتري شرق سنندج واقع شده است.
7345/3020