۲۳ شهریور ۱۳۹۵، ۱۵:۴۷
کد خبر: 82228796
T T
۰ نفر
مرحله يك شانزدهم تيروكمان پارالمپيك؛ «رنجبر» و «رحيمي» حريفان خود را شناختند

ريو - ايرنا - ششمين روز از بازي‌هاي پارالمپيك ريو دوژانيرو 2016، ورزشكاران 178 كشور از سراسر دنيا در 15 رشته به مصاف يكديگر مي روند و حريفان كمانداران ايران در مرحله يك شانزدهم نيز مشخص شدند.

به گزارش خبرنگار اعزامي ايرنا، امروز «ابراهيم رنجبر» و «غلامرضا رحيمي» در رشته تير و كمان انفرادي مردان در رقابت‌هاي يك شانزدهم بازي‌هاي پارالمپيك ريو، در ساعت 9:30 دقيقه به وقت برزيل و 16:30 به وقت محي با حريفان خود ديدار مي كنند.
از مرحله يك شانزدهم رقابت‌هاي تير و كمان انفرادي مردان از بازي‌هاي پارالمپيك ريو «ابراهيم رنجبر» با «جينتس جوناستس» از كشور ليتواني به رقابت خواهند پرداخت و در صورت صعود «ابراهيم رنجبر» به مصاف برنده «فرانسيسكو كارديرو» از برزيل و «ديويد فيليپس» از بريتانيا در مرحله يك هشتم در ساعت 22:30 دقيقه به وقت محلي ديدار مي كند.
در ادامه اين رقابت‌ها نيز امروز «غلامرضا رحيمي» از مرحله يك شانزدهم رقابت‌هاي تير و كمان انفرادي مردان از بازي‌هاي پارالمپيك ريو به مصاف «كيم جونگ هون» از كره جنوبي مي رود و در صورت پيروزي «غلامرضا رجبي» به مصاف برنده «يو وي» از چين و «باندرا مايجاهاموليا سامپت» از سري‌لانكا در مرحله يك هشتم به رقابت مي پردازند.

** مدال‌ها و عناوين رنجبر و رحيمي
ابراهيم رنجبر، ملي پوش و كماندار جانباز كشورمان در رقابت هاي مهم جهان در سال هاي اخير از جمله گوانگجو، ايتاليا و جمهوري چك، موفق به كسب عنوان قهرماني شده است. همچنين روز گذشته تيم ميكس تيراندازي با كمان ايران با تركيب ابراهيم رنجبر و زهرا نعمتي در مرحله فينال به مصاف چين رفت و در نهايت با كسب مدال نقره به نايب قهرماني اكتفا كرد.
غلامرضا رحيمي، كماندار تيم ملي جانبازان و معلولان نيز در مسابقات قهرماني جهان آلمان، ضمن كسب سهميه پارالمپيك 2016، موفق شد نشان برنز انفرادي ريكرو را نيز تصاحب كرد. وي پيش از پيوستن به رشته تير و كمان‌ سال‌هاي زيادي را در رشته‌هاي رزمي فعاليت داشته و نشان‌هاي جهاني زيادي را كسب كرده است. اما به دلايل و شرايط خاص و علاقه به رشته تير و كمان را رشته اصلي ورزشي قرار مي دهد.
او در كمتر از 2 سال فعاليت در رشته ورزشي تير و كمان به عضويت تيم ملي در آمد و در مسابقات آسيايي تايلند، پاراآسيايي اينچئون و تورنمنت بين‌المللي جمهوري چك حضور داشت. رهاورد او از اين مسابقات كسب دو عنوان چهارمي از بازي‌هاي پاراآسيايي اينچئون و مسابقات جمهوري چك بود. وي در مسابقات تير و كمان بين المللي امارات در بخش ريكرو انفرادي مردان نيز عنوان نايب قهرماني را به چنگ آورد.

** رنجبر و رحيمي كسب رتبه نخست رنكينگ و پنجمي جهان در بخش ريكرو
پيش از اين در رقابت‌هاي تعيين رنكينگ بخش ريكرو مردان پارالمپيك ريو 2016، «ابراهيم رنجبر» با 637 امتياز، «هانروچاي نيتاسيري» از تاليند با 633 امتياز، «مايك سزار سزيوسكي» از آلمان با 629، «توموهيرو اواياما» از ژاپن با 628، «غلامرضا رحيمي» از كشورمان با 624، «روبرتو ايرولدي» از ايتاليا با 624 امتياز به ترتيب در رتبه نخست تا جايگاه ششم قرار گرفتند.
همچينن «اريك بن نيت» از آمريكا با 622، «پيوتر ساويسكي» از پرتقال با 621، «مين سو كيم» از كره جنوبي با 617، «تسنگ ريه – هو» از چين با 611 امتياز به ترتيب در جايگاه هفتم تا دهم قرار دارند و «وانو تسيكلائوري» از كشور گرجستان نيز با 435 امتياز در رده سي وسوم قرار گرفت.
رقابت‌هاي مرحله يك هشتم و يك چهارم نهايي رقابت‌هاي تير و كمان انفرادي در ساعت 22:30 دقيقه و مرحله نيمه نهايي اين رقابت ها در ساعت 1:30 دقيقه بامداد چهارشنبه و فينال نيز در ساعت 2:00 بامداد چهارشنبه برگزار خواهد شد.
پانزدهمين دوره بازي هاي پارالمپيك 2016 ريو به طور رسمي از 18شهريورماه برابر با هشتم سپتامبر و با حضور چهار هزار و 350 ورزشكار از 178 كشور جهان به ميزباني شهر ريودوژانيرو برزيل آغاز شد.
كاروان ورزشي ايران نيز با 111ورزشكار در 12رشته ورزشي با شعار «توكل، اراده و افتخار» براي هشتمين بار در اين رقابتها حضور دارد كه 88 ورزشكار مرد و 23 ورزشكار زن در اين دوره از رقابت‌هاي پارالمپيك ريو 2016 حضور دارند. اين بازي‌ها 28 شهريور ماه در ريو به كار خود پايان مي دهد.
در ششمين روز بازي هاي پارالمپيك ريو ورزشكاران 178كشور جهان در 15رشته ورزشي تيراندازي باكمان، دووميداني، بوچيا (ورزش كم توانان ذهني)،سواركاري،فوتبال پنج نفره، گلبال، وزنه برداري، بادباني، تيراندازي، واليبال نشسته، شنا، تنيس روي ميز،بسكتبال با ويلچر، شمشيربازي با ويلچر و تنيس روي صندلي چرخ دار به مصاف مي روند.
ورزشي **د.آ**1379
۰ نفر