۳ شهریور ۱۳۹۵، ۱۲:۲۳
کد خبر: 82201122
T T
۰ نفر
امكانات مرزهای خوزستان برای كمك به تردد زائران از مرز مهران به كارگرفته شود

ایلام - ایرنا - جانشین معاون هماهنگ كننده نیروی انتظامی خواستار به كارگیری امكانات مرزهای استان خوزستان برای كمك به تردد زائران از مرز بین المللی مهران در ایام منتهی به اربعین حسینی شد.

به گزارش ایرنا، سردار محسن فتحی زاده روز چهارشنبه در بازدید از مرز بین المللی مهران گفت: بخش قابل توجهی از زائران در ایام اربعین حسینی با توجه به مسافت كم و امنیت مطلوب مرز مهران، این نقطه را برای سفر به شهرهای مذهبی عراق انتخاب می كنند ولی ظرفیت های این مرز پاسخگوی حجم زیاد زائران نیست.
وی اظهار كرد: امكانات بسیار خوبی در مرزهای استان خوزستان برای پاسخگویی به تردد زائران از این استان به كشور عراق وجود دارد كه می توان از این ظرفیت ها برای كمك به عبور زائران از مرز مهران استفاده كرد.
جانشین معاون هماهنگ كننده ناجا یادآور شد: كنگره عظیم اربعین امروز نه یك مساله اسلامی بلكه بین المللی تبدیل شده و هر چقدر بتوانیم آن را با شكوه بیشتری برگزار كنیم، اقتدار ایران اسلامی در منطقه و جهان نمود بیشتری خواهد داشت.
سردار فتحی زاده تاكید كرد: باید از همه ظرفیت های استان های مختلف كشور به منظور تسهیل در عزیمت زائران به عتبات عالیات استفاده شود بنابراین با شناسایی نقاط ضعف سال های گذشته، تلاش كنیم شرایط را برای رفاه حال زائران در اربعین امسال فراهم آوریم.
وی به افرادی كه قصد دارند در آیین های اربعین حسینی شركت كنند توصیه كرد نسبت به تهیه روادید مورد نیاز از هم اكنون اقدام كرده و بدون گذرنامه ویزا به مرزها مراجعه نكنند.
سردار فتحی زاده گفت: افرادی كه گذرنامه آنان دارای مشكل است یا اعتبار آن به پایان رسیده و یا در شرف باطل شدن است، باید نسبت به تمدید آن اقدام كنند.
جانشین معاون هماهنگ كننده ناجا ادامه داد: زائران تنها می توانند از مرزهای تعیین شده برای عزیمت به شهرهای مذهبی عراق استفاده كنند و امكان تردد از مبادی دیگر وجود ندارد.
وی اضافه كرد: وضعیت امنیتی در مرزهای كشورمان در شرایط مطلوبی قرار دارد و نیروی انتظامی نیز آخرین اقدام های كنترلی را انجام داده تا با بالاترین ظرفیت و امكانات بتوانیم از زائران اربعین حسینی پذیرایی كنیم.
سردار فتحی زاده افزود: فعالیت های بسیار خوبی طی یكسال اخیر برای تكمیل زیرساخت ها در مرزهای مهران و شلمچه و چزابه انجام شده ولی در فرصت باقی مانده مسئولان ذیربط باید تلاش خود را برای برطرف كردن مشكلات موجود دو چندان كنند.
مرز بین المللی مهران در 95 كیلومتری جنوب غربی ایلام مهمترین مرز تردد زائران عتبات عالیات است در ایام منتهی به اربعین سال گذشته حدود 2 میلیون زائر از این مرز برای شركت در آیین های ویژه اربعین كربلای معلی تردد كردند.
7170/9002
۰ نفر