۲۴ مرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۳۰
کد خبر: 82188118
T T
۰ نفر
سوء مدیریت در مسائل زیست محیطی جبران ناپذیر است

شیراز- ایرنا- مدیر كل منابع طبیعی فارس با اشاره به سوء مدیریت برخی دستگاه ها نسبت به مسائل و مشكلات زیست محیطی گفت: این سوء مدیریت ها قابل جبران نیست.

به گزارش ارسالی یكشنبه روابط عمومی اداره كل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس به ایرنا، مهرزاد بوستانی درمراسم تجلیل از محیط بانان استان فارس افزود:به عنوان نمونه در یكی از مناطق جنگلی شهرستان داراب برای احداث جاده دسترسی به باغ ها اقدام به تخریب گسترده در عرصه های جنگلی كرده اند.
وی ادامه داد: علی رغم پیگیری های مستمر به دلیل سوء مدیریت برخی دستگاه ها و حمایت های نابجا از این اقدام، تلاش های ما برای جلوگیری از این حركت ناكام مانده است
بوستانی با بیان اینكه بسیاری از خسارت های وارده به پوشش های جنگلی را نمی شود تنها ناشی از وضعیت بد اقلیم و آب و هوا و بروز خشكسالی دانست گفت:متاسفانه مصرف بی رویه آب های زیر زمینی و بهره برداری های غیر مجاز از منابع آبی استان باعث دامن زدن به مشكلات زیست محیطی دیگر شده و حتی در صورت تشدید اوضاع خسارت های جبران ناپذیری بجا خواهد گذاشت .
مدیر كل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت:خشكسالی چند ساله اخیر در استان باعث تخریب و بروز پدیده هایی همچون فرونشست زمین ، بروز پدیده ریزگردها ، خشكیدگی و آفت زدگی درختان جنگلی و غیره شده است.
بوستانی ادامه داد: متاسفانه هزینه احیای زیست گاه های طبیعی ازجمله جنگل ها و تالاب ها چندین برابر درآمد و سود حاصل از بهره برداری از این منابع است.
این مقام گفت:حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست سرلوحه فعالیت های منابع طبیعی است و تحقق كامل این امر مهم نیازمند مشاركت عمومی است.
حمزه ولوی مدیر كل حفاظت محیط زیست استان نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد شهیدان محیط زیست گفت: شهادت پی در پی محیط بانان و جنگل بان در طول چند سال گذشته برای حفظ محیط زیست و طبیعت فاجعه ای دردناك و نشانگر عمق مشكلات زیست محیطی در این استان پهناور است.
وی با گلایه مندی از برخی مسئولان استان در كم اهمیت شمردن ارزش محیط زیست و تخریب مستمر این منابع ارزشمند گفت: بسیاری از معضلات و مسائل حاد زیست محیطی كنونی استان در زمینه های ریزگردها، آلودگی هوا، فرسایش آب و خاك ،خشكیدگی درختان بلوط ،از بین رفتن تالابها و نشست دشتهای استان ،ریشه در تخریب منابع آبی و تخریب محیط زیست دارد.
2027 / 1876