تكميل پروژه قطار سريع‌السير تهران – قم – اصفهان با اتصال به فرودگاه امام

تهران-ايرنا- وزير راه و شهرسازي از پروژه قطار سريع‌السير تهران – قم – اصفهان به عنوان يك پروژه بسيار مهم ياد كرد و گفت: اتصال فرودگاه امام به اين پروژه، شكل كامل‌تري به آن خواهد داد.

به گزارش روزپنجشنبه ايرنا ازپايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي، عباس آخوندي پس از بازديد از پروژه قطار سريع‌السير تهران – قم – اصفهان و حضور در جلسه مشترك با فرمانده قرارگاه خانم‌الانبيا كه با حضورعلي نورزاد مدير عامل شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل و محسن پورسيدآقايي مديرعامل شركت راه‌آهن درباره چگونگي اجراي پروژه راه‌آهن سريع‌السير تهران- قم- اصفهان برگزار شد، درجمع خبرنگاران افزود:طبق سياست‌گذاري‌هاي انجام شده تصميم براي عبور اين خط از زير فرودگاه امام خميني گرفته شد.
وي راه‌آهن سريع السير تهران- قم - اصفهان را نخستين پروژه راه‌آهن سريع‌السيردانست كه وارد ايران شده است.
آخوندي افزود: پروژه مذكوراز چندين سال پيش در نظر گرفته شده بود، اما قرارداد آن به امضا نرسيده بود ، تا اين كه در دوره جديد پس از افزدن مسير تهران- قم به عقد قرارداد نيز منجر شد.
وزير راه و شهرسازي به روند پيشرفت اين پروژه اشاره و خاطرنشان كرد :پس از توافق برجام پروژه راه‌آهن سريع‌السير تهران- قم- اصفهان عملياتي و چيني‌ها نيز وارد آن شدند و پس از گشايش اسناد اعتباري با توجه به افزايش طول مسير و تعداد ايستگاه‌ها در بخش اول قرارداد 2.2 ميليارد دلار براي اين پروژه درنظر گرفته شد.
وي يادآورشد:اكنون كارگاه اين پروژه حدفاصل تهران و قم ايجاد شده است و در آينده شاهد فعال شدن ساير كارگاه‌ها نيز خواهيم بود.
اين عضو كابينه دولت يازدهم با توجه به يكپارچگي در حمل و نقل درون و برون شهري عنوان كرد: در طراحي‌هاي جديد در نظر داريم پس از انتقال ايستگاه‌هاي واقع در خارج از شهر به داخل شهر، ايستگاه‌هاي مورد نظر را به وسيله مترو با ايستگاه‌هاي متروي داخل شهرهاي قم و اصفهان تلفيق كنيم. همچنين بحث مفصلي براي اتصال اين خط به راه‌آهن اصفهان- شيراز داشته‌ايم كه نيازمند هماهنگي با نهادهاي دست اندركار است.
آخوندي خاطرنشان كرد :مشاور مادر اين پروژه يك شركت ايراني و ايتاليايي بود و اكنون يك شركت مشاور چيني با قرارگاه خانم الانبيا به عنوان پيمانكار همكاري مي كند.
وزير راه و شهرسازي ضمن اعلام رضايت از عملكرد بنياد مستضعفان در ساخت آزادراه تهران-شمال يادآور شد :اكنون وزارت راه و شهرسازي با بنياد مستصعفان قرارداد دارد و اگر قرار بر تفاهم با سرمايه‌گذار جديد باشد، بايد بنياد مستصعفان هم در جريان باشد.
وي يادآور شد دولت آورده خود را در قبال آزادراه تامين كرده است.
اقتصام**2078**1440

سرخط اخبار اقتصاد