۱۸ مرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۵۱
کد خبر: 82180365
T T
۰ نفر
فقدان جاده كمربندي براي  شهروندان گنابادي مشكل آفرين شده است

گناباد- ايرنا- فقدان جاده كمربندي در گناباد و عبور خودروهاي سنگين گذري از خيابانهاي اين شهر براي شهروندان و كاسبان گنابادي مشكل آفرين شده است.

به گزارش ايرنا، هم اينك همه خودروهاي سبك و سنگين عبوري از گناباد بخاطر فقدان جاده كمربندي مجبور به ورود به اين شهر و طي مسير بلوارهاي معلم و عدالت گناباد براي دسترسي جاده اصلي و ادامه مسير هستند.
فقدان جاده كمربندي كه ابزاري براي ايمني، تسريع و سهولت سفر زمين با عبور از كنار شهرهاي مسير است در گناباد سبب ايجاد سر و صداي فراوان، آلودگي صوتي و هوا و نيز خطرات ترافيكي و سوانح ناشي از عبور دائمي خودروهاي سنگين از داخل اين شهر جنوبي خراسان رضوي شده است.
يكي از شهروندان گنابادي در همين خصوص به خبرنگار ايرنا گفت: عبور كاميونها از اين شهر و ميان مناطق مسكوني سر و صداي زيادي ايجاد كرده و آرامش را از شهروندان سلب كرده و نگراني بابت رفت و آمد كودكان و سالمندان را سبب شده است.
فاطمه زنگويي افزود: به همين خاطر موضوع ساخت جاده كمربندي گناباد چند سالي است مطرح شده ولي هنوز نتيجه اي به دنبال نداشته است.
يكي از كسبه حاشيه بلوار عدالت گناباد نيز گفت: بلوارهاي معلم و عدالت اين شهر به دليل نبود كمربندي، كم عرضي جاده و عبور وسائل نقليه سنگين در طول ماه شاهد چندين تصادف هستند.
مرتضي احمدي افزود: مشكلات ناشي از نبود كمربندي و عبور وسائل نقليه سنگين را بارها به مسئولان ذيربط انتقال داده ايم ولي تاكنون نتيجه اي حاصل نشده است.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي گناباد هم در گفت و گو با خبرنگار ايرنا ساخت جاده كمربندي را يكي از ضرورتهاي اين شهر ذكر و بدون اشاره به آمار بيان كرد: نبود كمربندي موجب خطرات بسياري براي شهروندان و رانندگان وسائل نقليه و بروز تصادفهايي منجر به جرح و حتي فوت در طول سال در بلوارهاي معلم و عدالت گناباد مي شود.
سرگرد محسن موسي آبادي افزود: ساخت جاده كمربندي با پيگيريهاي متعدد در كارگروه ترافيك شهرستان گناباد مطرح و به تصويب رسيده ولي هنوز به سرانجام نرسيده است.
رئيس شوراي اسلامي شهر گناباد هم گفت: كمربندي به يكي از مطالبه هاي مهم شهروندان گنابادي تبديل شده لذا شوراي شهر بطور جدي پيگير آن است.
سيدحسين پورهاشمي افزود: ساخت جاده كمربندي 36 متري و 100 متري در گناباد به عنوان يكي از ضرورتهاي توسعه شهري نيازمند 420 ميليارد ريال اعتبار است.
شهردار گناباد نيز گفت: فقدان جاده كمبربندي در اين شهر خسارات قابل توجهي به مجموعه تأسيسات شهري گناباد وارد مي كند.
علي تقوي خرابي زودهنگام آسفالت خيابانها و تعويض چندباره آن، آلودگيهاي صوتي و زيست محيطي را از عواقب فقدان جاده كمربندي در شهر گناباد ذكر كرد.
وي افزود: تناسب نداشتن خيابانها و تأسيسات شهري باعث شده مسير بلوار معلم، بلوار پاسداران، بلوار عدلت، ميدانهاي بسيج، نماز، بلال، گل زعفران، خيابان شهدا و ميدان بجستان شهر گناباد زود به زود نيازمند بازسازي در زيرسازي و روكش آسفالت باشد.
شهردار گناباد ادامه داد: ساخت جاده كمربندي وظيفه شهرداري نيست ولي با توجه به ايراد خسارت به بيت المال و تصادفات ناگوار براي، شهرداري گناباد آماده مشاركت در ساخت كمربندي است.
وي گفت: بر اين اساس احداث كمربندي در دستور كار شهرداري گناباد قرار گرفته و پيگيريهايي بدين منظور انجام شده است.
او افزود: طراحي مرحله نخست كمربندي گناباد حد فاصل ميدان امام رضا(ع) و ميدان بجستان اين شهر مراحل نهايي خود را مي گذراند و مشاور مربوطه پيگيري تاييد فني مراجع ذيصلاح است.
شهردار گناباد گفت: با بهره برداري اين كمربندي به طول 2100 متر علاوه بر هدايت وسايل نقليه سنگين به خارج شهر بخش زيادي از مشكلات كاهش مي يابد.
وي افزود: مرحله دوم ساخت كمربندي گناباد حدفاصل پليس راه تا بيدخت شامل ايمن سازي و روشنايي مسير نيز در مرحله طراحي قرار دارد كه با رفع نقايص توسط مشاور مربوطه و تاييد فني و ترافيكي در مراجع مربوطه عمليات اجراي آن شروع مي شود.
گناباد در فاصله 287 كيلومتري جنوب مشهد قرار دارد.
7545/2095/1858