۱۵ مرداد ۱۳۹۵، ۹:۱۵
کد خبر: 82176052
T T
۰ نفر
مدیركل ورزش وجوانان فارس:تیم فجر سپاسی در شیراز ماندنی است

شیراز - ایرنا - مدیركل ورزش و جوانان فارس با اشاره به اینكه تیم فوتبال فجرسپاسی شیراز طی دوران حیاتش افتخارات زیادی در سطح كشور كسب كرده است، ٰگفت:هواداران این تیم نگران نباشند،‌تیم محبوبشان در شیراز می ماند.

به گزارش ایرنا، مدت دو سال است كه زمزمه واگذاری تیم فجر به گوش می رسد این تیم در لیگ گذشته كه چندی پیش پایان یافت شانس زیادی برای صعود به لیگ برتر داشت اما به گفته مریبان،بازیكنان و دست اندركاران این تیم آنچه باعث ناكامی شد، مشكلات مالی بود.
تیم فوتبال فجر شهید سپاسی شیراز برای حضور در فصل جدید لیگ دسته اول در حالی كه تنها 20 روز به آغاز این بازیها مانده بود تمرینات خود را بدون سرمربی آغاز كردند اما به یكباره مدیرعامل این باشگاه اعلام كرد از مسابقات لیگ كنار می كشند.
حیدرعلی كامیاب مدیركل ورزش و جوانان فارس شامگاه پنجشنبه در این باره به ایرنا گفت: اگر متولیان باشگاه فجر قصد ادامه كار را دارند ما نیز برغم محدودیت هایی كه داریم همچون سال های گذشته از این تیم حمایت خواهیم كرد اما اگر نمی خواهند كار را دنبال كنند رسما اعلام كنند تا زمینه واگذاری این تیم به بخش خصوصی كه 2 مشتری در شیراز دارد، واگذار نماییم.
وی اضافه كرد: ‌مدیران باشگاه برق جدید شیراز و تیم قشقایی این شهر اعلام آمادگی كردند تا رسما امتیاز این تیم را خریداری كنند.
مدیركل ورزش و جوانان فارس با انتقاد از بهروان مسئول سازمان لیگ دسته اول ( جام آزادگان )‌ افزود: جای تعجب دارد متولی فوتبال كشور قانون را زیر پا می گذارد و اعلام می كند در صورتی كه فجر از لیگ كنار برود تیم پاس همدان جایگزین آن خواهد شد كه این بدور از انصاف و قانون است .
كامیاب اضافه كرد:‌ این آقایان می خواستند در یك اقدام غیر قانونی تیم نفت تهران را به انزلی انتقال دهند كه این امر غیر اصولی محقق نشد و تیم نفت در تهران ماندنی شد و این سئوال مطرح می شود كه چگونه می شود تیمی كه متعلق به استان فارس است خارج كنند.
مدیركل ورزش و جوانان فارس تاكید كرد :‌ در آن زمان كه در باشگاه برق مسئولیت داشتم و تیم در دسته اول بود بهروان دیدگاه خوبی نسبت به فوتبال فارس نداشت و بهتر است نگاه خود را تغییر دهد.
وی در بخش دیگری از سخانش افزود: اگر قرار است تیمی هم جایگزین فجر شود بر اساس قانون تیم دیگری از فارس جای آن را خواهد گرفت .
كامیاب از مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال خواست برای اینكه فوتبال فارس به جایگاه واقعی بازگردد جلوی اینگونه اظهار نظر های غیركارشناسی شده را بگیرد .
وی همچنین گفت: ما نیز كتبا به فدراسیون فوتبال اعتراض خواهیم كرد چرا كه اگر این كار برای یك استان دیگر اتفاق می افتاد با هجمه زیادی از انتقاد رو برو می شد اما فرهنگ و ادب فارسی ها ایجاب می كند بطور قانونی از فوتبال استانشان دفاع كنند.
وی ادامه داد:برای تعیین تكلیف تیم فجر با استاندار فارس مذاكره كردیم و قرار شد با حمایت آنها و اداره كل ورزش و جوانان تیم دو هفته در لیگ بازی كند و سپس متولیان باشگاه اگر قصد تیم داری نداشته باشند آن را به بخش خصوصی در شیراز واگذار كنیم.
به گزارش ایرنا، در سال 1367 تیم بهزاد شیراز شكل گرفت و در سال 1370 سپاه پاسداران استان فارس این تیم را تحت پوشش در آورد و با نام شهید مجید سپاسی كه از بازیكنان تیم بهزاد بود در سال 80 در رقابت های فوتبال لیگ كشور كه با نام جام آزادگان برگزار می شد، شركت كرد و تا زمانی كه لیگ فوتبال ایران حرفه ای شد در تمام 10 دوره لیگ آزادگان حضوری پر فروغ داشت.
در سال 80 تیم فجر سپاسی هم وارد این عرصه شد تا شیراز با دو تیم برق و فجر در سطح اول فوتبال كشور حضور یابد.
تداوم حضور تیم های شیرازی در لیگ برتر تا دوره نهم ادامه یافت، ابتدا تیم برق در دوره هشتم به دسته اول سقوط كرد و یكسال بعد نیز تیم فجر در دوره نهم از لیگ برتر خدا حافظی كرد، اما دوری این تیم از فوتبال برتر كشور تنها یك سال طول كشید و فجری ها دوباره از لیگ برتر دوره یازدهم كار را آغاز كردند و تا دوره سیزدهم هم ادامه دادند و هم اینك كه دوره شانزدهم لیگ برتر برگزار می شود تیم فجر مدت سه سال است كه از لیگ برتر دور است.
همچنین تیم برق هم پس از سقوط به دسته اول در یك اقدام عجولانه و غیر كارشناسی به بخش خصوصی واگذار شد و زمینه سقوط این تیم به دسته سوم فراهم شد و هم اینك سه سال است كه در پایین ترین سطح فوتبال كشور قرار دارد.
تیم فوتبال فجر شهید سپاسی شیراز كه هم اینك سرمربی ندارد با كمك مریبان سال گذشته كار را دنبال می كند و در نخستین هفته از فصل جدید لیگ دسته اول هفدهم مرداد ماه در رفسنجان به مصاف تیم مس این شهر كه علی كلانتری سرمربی سابق فجر این تیم را هدایت می كند،خواهد رفت.
فصل جدید لیگ فوتبال دسته اول كشور با حضور 18 تیم از هفدهم مرداد ماه در شهرهای مختلف آغاز می شود و پس از انجام 32 بازی تیم های اول و دوم به لیگ برتر دوره هفدهم صعود خواهند كرد.
7368/ 5054/1042
۰ نفر