۱ مرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۴۷
کد خبر: 82159137
T T
۰ نفر
مطالعات هفت گانه زیمنس آلمان درباره حمل‌ونقل ریلی ایران آغاز شد

تهران- ایرنا- گروه مهندسی شركت «زیمنس» آلمان با بازدید از قطارهای حومه‌ای مسیر تهران- كرج- هشتگرد، تهران- پرند و تهران- ورامین- گرمسار و ارایه پروپوزال برنامه‌های توسعه‌ای راه‌آهن، همكاری خود را در زمینه های هفت گانه مورد توافق آغاز كردند.

به گزارش پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی، قائم مقام بخش مشاور شركت زیمنس در این بازدید گفت: در توافقنامه با وزارت راه و شهرسازی مقرر شده است هفت موضوع مانند حمل و نقل باری از كریدور اصلی بندرعباس- بافق- آپرین، قطارهای پرسرعت و میزان سرعت قطارها در ایران، استفاده از راه‌آهن بویژه قطارهای حومه‌ای در شهرها، سیستم‌های هوشمند، تعمیر و نگهداری، استانداردها و نیروی انسانی را مطالعه كنیم.
«لوك فویلیومیر» توضیح داد: زیمنس یك شركت مشاور نیست؛ بلكه یك شركت مهندسی است كه در بخش های مختلف و صنایع مهمی چون نفت و گاز، ریلی و ... 350 هزار نفر نیرو دارد.
وی افزود: نزدیك سه هزار نفر از كاركنان این شركت در بخش حمل و نقل و پنج قسمت سیگنالینگ، پروژه‌های برقی كردن، قطارهای حومه‌ای و سریع السیر و لكوموتیو، مترو و واگن های مسافری و خدمات مربوط به سرویس‌های نگهداری فعالیت می كنند.

** ارایه پروپوزال برنامه‌های توسعه‌ای راه‌آهن از سوی زیمنس
مدیر پروژه بهره‌برداری از قطارهای حومه ای راه‌آهن هدف از بازدید گروه مشاوران شركت زیمنس از قطارهای حومه ای تهران را شناخت دقیق تر گروه مهندسی این شركت از وضعیت كنونی اعلام كرد.
«مهدی قمری نژاد» افزود: ارایه برنامه های توسعه ای راه آهن برای ایجاد خطوط مستقل ریلی حومه‌ای در مجموعه شهری تهران برای مسیرهای تهران- كرج- هشتگرد، تهران- پرند و تهران- ورامین- گرمسار از دیگر اهداف ما به شمار می رود كه این برنامه از سوی راه آهن در حال اجراست.
قمری نژاد عنوان كرد: بخشی از تفاهمنامه شركت زیمنس با وزارت راه موضوع ارایه خدمات به شركت راه آهن در زمینه قطارهای حومه ای است.
وی اضافه كرد: برای توسعه قطارهای حومه ای و آسیب شناسی و رفع نواقص این بخش و مهمتر از همه جذب مسافر بیشتر، از تجارب این كشور در بخش مهندسی استفاده می كنیم.
وی افزود: معرفی نمونه هایی از قطارهای حومه ای كشورهای پیشرفته برای ساختار سازمانی مدیریت حمل و نقل، معرفی ویژگی ها و مشخصات قطارهای حومه ای موفق، برنامه ریزی برای رسیدن به قطارهای مطلوب و استفاده از روش های مختلف تامین منابع مالی و سرمایه گذاری برای توسعه این شیوه حمل و نقلی از جمله كارهایی است كه شركت زیمنس موارد ضروری و مهم را در قالب پروپوزال، ارایه كرده است.
مدیركل راه آهن تهران نیز در این مراسم بازدید گفت: موضوع قطارهای حومه ای از دولت یازدهم به راه آهن كشور واگذار شد و از آغاز قبول مسئولیت تاكنون، مسیر تهران- گرمسار تا اندازه زیادی برای سیر قطارها آماده شده است.
«رضا شاكری» افزود: پروژه‌های حمل و نقل حومه ای با پیشرفت خوبی در حال اجراست؛ به طوری كه چهارخطه تهران- كرج و دوخطه تهران-قزوین فعال است و تهران- پرند نیز در دستور كار قرار دارد.
وی ابراز امیدواری كرد در آینده همكاری‌های خوبی با زیمنس و مشاركت در پروژه قطارهای حومه ای انجام شود.
به گزارش ایرنا، مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران بیست و ششم اردیبهشت ماه در مراسم گشایش چهارمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی گفت: اكنون طول شبكه ریلی كشور به 10 هزار و 500 كیلومتر رسیده و راه آهن درصدد است در برنامه چشم انداز خود 9 هزار كیلومتر راه آهن جدید بسازد و قرارداد ساخت پنج هزار كیلومتر راه آهن امضا شده است.
«محسن پورسیدآقایی» افزود: در افق سال 2025 میلادی، سهم راه آهن در حمل بار باید به 30 درصد و حمل مسافر باید به 18 درصد برسد.
اقتصام**9186**1961
۰ نفر