۲۰ تیر ۱۳۹۵، ۱۳:۴۹
کد خبر: 82142932
T T
۰ نفر
پنجمین همایش بین المللی اشتغال و مهارت آموزی برگزار می شود

تهران- ایرنا- سرپرست راهبردی معاونت آموزش سازمان فنی حرفه ای كشور از برگزاری پنجمین همایش ملی و بین المللی اشتغال و مهارت آموزی در روز ششم مرداد سال جاری با حضور كارشناسان و پژوهشگران خارجی و داخلی، خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، حسن عزیزی روز یكشنبه در نشست خبری كه به مناسبت هفته مهارت در محل سازمان آموزش فنی و حرفه ای كشور برگزار شد، افزود: همایش یاد شده در راستای نامگذاری ششم مرداد به عنوان روز ملی كارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای برگزار می شود.
وی مهمترین محورهای این همایش را تضمین كیفیت آموزش های فنی و حرفه ای، گسترش فرهنگ كار و مهارت آموزی، ‌اقتصاد مقاومتی و امنیت اجتماعی، آموزش های مهارت در عصر فناوری اطلاعات و ارتباطات و اهمیت مشاوره و هدایت آموزشی در ایجاد فرصت های شغلی عنوان كرد.
عزیزی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به عملكرد سازمان آموزش فنی و حرفه ای در سال گذشته گفت: پارسال 698 مركز ثابت آموزش فنی و حرفه ای و پنج هزار و 961 كارگاه فعال ، یك هزار و 89 مركز آموزشی در زندان ها و یك هزار و 64 مركز آموزشی در پادگان ‌ها مستقر بودند. همچنین هفت هزار و 916 نفر مربی رسمی و پیمانی فنی و حرفه ای در كشور فعال هستند.
به گفته وی، سالانه 26 میلیون و 400 هزار نفر ساعت در مراكز آموزشی فنی و حرفه ای كشور آموزش مهارت كسب می كنند و در بخش آموزشگاه های آزاد نیز 9 هزار و 895 آموزشگاه نیز مربوط به زنان و یكهزار و 396 مربوط به مردان به ارائه خدمات آموزشی می پردازند.
سرپرست راهبردی معاونت آموزش سازمان فنی حرفه ای كشور تعداد حرفه های آموزش مهارت كه توسط آموزشگاه های فنی و حرفه ای ارایه می شود را یك هزار و 110 حرفه عنوان كرد و گفت: عمده رشته های آموزشگاه ‌های آزاد خدماتی است، زیرا این رشته‌ها نیاز به سرمایه گذاری سنگین ندارد ، در حالی كه رشته های آموزشگاه های دولتی فنی و مهارتی است كه نیاز به سرمایه گذاری بالایی دارد كه از عهده آموزشگاه های آزاد خارج است.
عزیزی در پایان تمام فعالیت های آموزش های مهارت را مربوط به اشتغال و بهره وری نیرو كار دانست و گفت: نگاهی كه دولت تدبیر و امید به آموزش های فنی و حرفه ای دارد نگاهی توسعه ای مبتنی بر تدوین استاندارد های نوین و تعاملات بین المللی است.
اقتصام(3)9123 **1561