۲۰ تیر ۱۳۹۵، ۱۱:۱۵
کد خبر: 82142653
T T
۰ نفر
معاون فرماندار گیلانغرب: رویكرد دولت در برخورد با حقوق های نامتعارف عقلانی است

قصرشیرین- ایرنا- معاون فرماندار گیلانغرب گفت: رویكرد رییس جمهوری و دولت تدبیر و امید در برخورد با دریافت كنندگان حقوق های نامتعارف و نجومی، عقلانی و منطبق بر سیاست عدالت محور است.

فرهاد همتی روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یكی از اهداف و آرمان های اصلی انقلاب و حاكمیت نظام جمهوری اسلامی ایران، رویارویی و مبارزه با فساد، نابرابری ها و تبلیغات اجتماعی براساس معیارهای دینی است و به هر مقدار دولت حول محور مدیریت امام علی (ع) و باورهای دینی، شرعی و قانونی حركت وعمل كند، به همان میزان از سلامت صداقت در رفتار و موفقیت در عملكرد برخوردار خواهد بود.
وی با بیان اینكه، افشاگری دریافت حقوق های نامتعارف از سوی دولت تدبیر و امید، اقدامی مبارك در راستای شناسایی آسیب ها، كشف مفاسد و تلاش صادقانه است، گفت: از این مساله می توان برای اصلاح امور، برخورد قاطع با فساد و تعدی به حقوق بیت المال در تمام سطوح و اركان آن، به نفع نظام و بازسازی اعتماد عمومی و پركردن شكاف روابط دولت و ملت بهره برداری كرد.
همتی اظهار كرد: دولت تدبیر و امید و در صدر آن دكتر روحانی با اندیشه ای بلند و نگرشی عمیق و خردمند برای چندمین بار است كه در برابر ملت رشید و فهیم ایران اسلامی و بلكه قضاوت جهانیان نسبت به اشكالات و تخلف هایی كه مربوط به دولت خود نبوده و ریشه در گذشته داشته با شهامت كامل فرهنگ عذرخواهی را در سپهر سیاسی ایران اسلامی نهادینه كرد.
وی افزود: برخورد عقلانی و رعایت قانون و شجاعت و صلاحیت در رفتار توسط دولت تدبیر و امید و رییس جمهوری در قضیه حقوق های نجومی و نامتعارف اخیر قابل ستایش است.
معاون فرماندار گیلانغرب اضافه كرد: برخلاف گذشته كه با شعارهای پوپولیستی و عوام فریبانه مبارزه با مفاسد و اختلال گران صدای مدعیان دروغین گوش فلك را كر كرده بود، این بار دولت راستگویان به محض انتشار اخبار پرداخت حقوق های نامتعارف به بخشی از مدیران غیردولتی و موسسه های وابسته به دولت و كشف این حقیقت تاسف آور، در كوتاهترین زمان ممكن با عزم و ارده ای جدی علاوه بر پاسخگویی به افكار عمومی، به برخورد قاطع با این پدیده نامتعارف و مهم تر از آن عزل مدیران متخلف و بازگرداندن حقوق بیت المال پرداخت.
وی افزود: بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب در مساله پرداخت های نامتعارف كه ریشه در گذشته داشته و مربوط به زمان های قبل نیز بوده است، نباید آن را كلیت نظام و مجموعه كارگزاران و دولتمردان پاكدست نسبت داد و به محملی برای تسویه حساب های سیاسی و ایجاد خسارت به حاكمیت ملی و اعتماد عمومی تبدیل شود.
همتی گفت: مبارزه با فساد همواره فارغ از گرایش های سیاسی به عنوان تضمین كننده پایه های مقبولیت حاكمیت و تقویت كننده امنیت ملی باید در دستور كار جدی و راهبردی دولت ها و سایر اركان نظام قرار گیرد زیرا فساد پایه های حكومت را لرزان و موجب طغیان توده ها و زمینه فروپاشی نظام را فراهم می كند.
رییس جمهوری روز دوشنبه هفته گذشته در بیانیه مهمی خطاب به ملت شریف ایران كه در پی گزارش مربوط به پرداخت های نامتعارف به برخی مدیران صادر شد، تاكید كرد: حساسیت افكار عمومی و رسانه ها به پرداخت های نامتعارف قابل ستایش است و دولت از این فرصت برای ساماندهی نظام شفافیت اطلاعات بهره خواهد برد.
حجت الاسلام دكتر حسن روحانی در این بیانیه با ابلاغ این دستور كه 'لایحه اصلاح نظام حقوقی پرداخت ها با رفع خلاء های قانونی با فوریت تهیه و همچنین دستگاه ها موظف به انتشار حداقل و حداكثر حقوق مدیران كشوری و لشكری شوند' اضافه كرد كه با كسی عقد اخوت نبسته ام، مبارزه با فساد و رانت در نظام اداری و اقتصادی را تا ریشه كن شدن ادامه می دهیم.
3012/7398/8066