جزئيات تغييرات در اجراي پروژه آزاد راه تهران - شمال اعلام شد

تهران- ايرنا- معاون وزير راه و شهرسازي جزئيات تغييرات در اجراي پروژه آزاد راه تهران - شمال را اعلام كرد.

به گزارش روز دوشنبه ايرنا ، علي نور زاد از در دست اجرا بودن تونل جديدي براي جلوگيري از تخريب يك روستا در مسير خبرداد.
مديرعامل شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل در ادامه چنين توضيح داد كه احداث تونل دوقلو شماره 17 به طول 900 متر براي جلوگيري از تخريب روستاي لانيز در مسير منطقه يك كه تبعات محيط زيستي، فرهنگي، اجتماعي به دنبال دارد در دست اجرا قرار گرفته است.
نورزاد اضافه كرد: عمليات ترانشه برداري به ساخت دو رشته تونل به طول 300 متر به دليل پيشروي مناطق مسكوني در روستاي سولقان و هزينه بالاي تملك اراضي اين بخش در جريان اجراي پروژه، تغيير يافت.
وي افزود: يكي از موارد تغيير در اجراي پروژه آزاد راه تهران - شمال ، تصويب و ساخت قطعه F به طول يك هزار و 800 متر براي اتصال قطعه يك اين آزادراه به جاده موجود كندوان است كه در دولت يازدهم به مجموعه عمليات عمراني منطقه يك اضافه شد.
به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي،وي اظهار كرد: علاوه بر اين، تغيير در رو سازي مسير منطقه يك از رويه آسفالتي به رويه بتني در دستور كار قرار گرفت؛ زيرا رويه بتني عمر طولاني تر و افزايش دوره بهره‌برداري نسبت به روسازي آسفالت به دنبال دارد كه كاهش هزينه‌هاي نگهداري را موجب مي‌شود.
وي همچنين از تغيير در ساخت تونل‌ها در منطقه يك آزادراه تهران شمال خبر داد و گفت: در طرح اوليه، لاينينگ تونل‌هاي مسير غير مسلح در نظر گرفته شده بود كه براي افزايش ايمني مقرر شد تا لاينينگ تمام تونل ها به صورت مسلح و با استفاده از آرماتور انجام شوند.
معاون وزير راه و شهرسازي، تغيير در طراحي تاسيسات مكانيكي و الكتريكي تونل‌هاي مسير را از ديگر تغييرات اين پروژه عنوان كرد و افزود: در ابتدا مقرر بود تاسيسات مكانيكي و الكترونيكي تونل‌ها بر اساس يك طرح قديمي اجرا شود كه با بازنگري يك شركت ايتاليايي اين سيستم ها به روز شد.
نورزاد، استفاده از تكنولوژي حفاري تونل‌هاي دوقوسي (Double arc) در منطقه يك آزادراه تهران - شمال را از ديگر مواردي دانست كه در دست اجراست؛ ضمن اينكه استفاده از دستگاه حفاري تمام مقطع و مكانيزه TBM براي احداث تونل غربي البرز در منطقه دو آزادراه براي نخستين بار در صنعت راهسازي كشور برنامه ريزي شده است.
وي با بيان اينكه مجموع اين اقدامات نشانگر تغيير طرح احداث منطقه يك و تونل البرز در منطقه دو آزادراه تهران - شمال در دولت يازدهم است، خاطرنشان كرد: با اين تغييرات، حجم عمليات اجرايي پروژه و هزينه‌هاي اجرايي افزايش مي يابد اما تلاش ما اين است كه اين پروژه در بهار 1396 به بهره برداري برسد.
معاون وزير راه و شهرسازي با اشاره به پيشرفت فيزيكي متوسط ماهيانه 2.14 درصد در اين پروژه، افزود: با توجه به تعهدمان براي اتمام منطقه يك و زمان باقي مانده، مقرر است تا پيشرفت فيزيكي ماهانه را به رقمي حدود 3.5 درصد برسانيم تا مردم در سفرهاي تابستاني سال آينده از اين آزادراه با كاهش 60 كيلومتري مسير تهران تا چالوس بهره مند شوند.
نورزاد با اشاره به تغيير رويكردها در وزارت راه و شهرسازي براي احداث پروژه هاي زيربنايي، تاكيد كرد: توجه به حقوق شهروندي، استفاده از فناوري‌هاي جديد و ارتقاي ايمني پروژه‌ها از موضوعاتي است كه مورد توجه قرار دارد.
سيام**9103**1776

سرخط اخبار اقتصاد