۲۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۹:۰۲
کد خبر: 82109983
T T
۰ نفر

رئیس شبكه ولایت: بی بی سی دروغ می گوید

۲۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۹:۰۲
کد خبر: 82109983
رئیس شبكه ولایت: بی بی سی دروغ می گوید

قم - ایرنا - رئیس شبكه جهانی ولایت با تاكید بر دروغ پراكنی بی بی سی، به برخی از شبهه های مطرح شده توسط برخی از رسانه های معاند در رابطه با این شبكه پاسخ داد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینی قزوینی روز یكشنبه در نشست خبری با عنوان «ثبت موسسه جهانی ولایت و چشم انداز آینده» گفت: شبكه جهانی ولایت در پنجم تیرماه سال 1389 تاسیس و ثبت شبكه در آمریكا انجام شد و برای تقویت كار در سال 1393 در انگلیس نیز به ثبت رسید.
وی گفت: اینكه برخی رسانه های معاند از جمله بی بی سی فارسی اشاره كرده اند كه برای نخستین بار در ایران مجوز تاسیس شبكه ماهواره ای و تلویزیونی توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی داده شده كاملا دروغ محض و خلاف است.
قزوینی اظهار كرد: آیت الله مكارم شیرازی از مراجع تقلید تاكید داشت كه اساسنامه ای تنظیم شود و این شبكه دارای یك پشتوانه علمی و پژوهشی باشد و در ماده 5 اساسنامه ای كه در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده نیز چنین بندی بیان شده است.
وی بیان كرد: تاسیس شبكه ماهواره ای در ایران، طبق قانون اساسی ممنوع است و این مجموعه با عنوان موسسه جهانی ولایت فعالیت می كند ولی ثبت جهانی آن در آمریكا و انگلیس با عنوان شبكه جهانی ولایت است.
وی تصریح كرد: در تمام موارد این اساسنامه كه در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده است اشاره ای به اینكه این موسسه یك شبكه تلویزیونی می باشد، نشده است.
وی افزود: بر اساس ماده 5 اساسنامه موسسه جهانی ولایت كه به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی در تاریخ 17 فروردین ماه امسال رسیده فعالیت این موسسه در 10 بند ذكر شده است كه از آن جمله «تاسیس و راه اندازی شبكه های ماهواره ای و رسانه های دیجیتالی در خارج از كشور» آمده است.
قزوینی گفت: در ابتدای اساسنامه ای كه در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده ذكر شده است كه این اساسنامه به پیشنهاد رئیس جامعه المصطفی العالمیه بوده است كه در این باره باید گفت كه اگر مراد از اینكه بیان شده كه رئیس جامعه المصطفی العالمیه این اساسنامه را پیشنهاد كرده است به این دلیل كه حتما باید یكی از اعضای شورا این امر را مطرح كند درست است ولی اینكه این اساسنامه به پیشنهاد رئیس جامعه المصطفی العالمیه پیشنهاد تصویب اساسنامه را داده اشتباه است و آیت الله مكارم شیرازی این پیشنهاد را داده است.
وی خاطرنشان كرد: با برگزاری بیش از 10 جلسه در شورای عالی سیاستگزاری شبكه جهانی ولایت با نظر آیت الله مكارم شیرازی بند به بند این اساسنامه مورد بحث و بررسی قرار گرفته و تصویب شده است.
وی اعلام كرد: برنامه های شبكه جهانی ولایت به سه زبان فارسی، عربی و هوسا (زبان 400 میلیون آفریقایی) از طریق چند ماهواره در پنج قاره دنیا پخش می شود و قرار است كه در آینده زبان فرانسوی آن نیز راه اندازی شود.
قزوینی با بیان اینكه شبكه جهانی ولایت عضو آفكام (مركزی جهانی برای پوشش شبكه های جهانی و دیجیتالی) است، گفت: در حال حاضر حدود 180 نفر در این شبكه در شهرهای قم و مشهد مشغول به فعالیت هستند و شبكه ولایت تنها شبكه ای است كه در مقابل 300شبكه وهابیت ایستادگی كرده است و پاسخ شبهات آنان را می دهد.
وی با بیان اینكه برای پخش برنامه های این شبكه ماهانه 130 هزار دلار هزینه اجاره این ماهواره ها را پرداخت می كنیم گفت: تمام برنامه های شبكه جهانی ولایت در شهرهای قم و تهران تهیه و از طریق اینترنت برای پاریس آپلود و از آنجا به قاره های گوناگون ارسال می شود.
بر اساس ماده 7 این اساسنامه، موسس موسسه جهانی ولایت آیت الله ناصر مكارم شیرازی از مراجع تقلید است.
همچنین؛ بر اساس ماده 9 این اساسنامه جهت برخورداری از خرد جمعی هیات امنایی متشكل از شخصیت های برجسته علمی، فرهنگی، حوزوی و رسانه ای با تایید موسس به مدت پنج سال برگزیده می شوند كه تركیب اعضای آن؛ مدیر حوزه های علمیه یا یكی از اعضای شورای عالی حوزه علمیه، رئیس حوزه های علمیه خواهران یا یكی از اعضای هیات امنای حوزه علمیه خواهران، رئیس جامعه المصطفی العالمیه یا یكی از اعضای هیات امنای آن، نماینده سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و 9 نفر از استادان عالی حوزه علمیه ترجیحا آشنا به امور رسانه و با انتخاب موسس می باشد.
نشانی اینترنی شبكه جهانی ولایت www.velayattv.com است و دفتر آن در قم قرار دارد.
شبكه جهانی ولایت یك شبكه مستقل تلویزیونی غیردولتی - غیرانتفاعی است كه برای تثبیت و تحكیم بنیان های نظری و تقویت علمی مبانی نظری و پاسخگویی به شبهات و سوالات و دفاع از اندیشه های متعالی اسلام ناب شیعی راه اندازی شده است.
7406/ 1175 /

سرخط اخبار استان‌ها