۱۷ خرداد ۱۳۹۵، ۲۲:۴۱
کد خبر: 82103233
T T
۰ نفر
نيروي انتظامي با قاطعيت و انگيزه، مأموريت مبارزه با موادمخدر را دنبال مي كند

تهران- ايرنا- فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينكه استفاده از تمام ظرفيت كشور براي مبارزه با موادمخدر الزامي است و نيروي انتظامي براي مقابله با اين معضل با تمام ظرفيت ورود پيدا كرده و اين اهتمام ادامه خواهد داشت، گفت: ناجا با قاطعيت و انگيزه، مأموريت مبارزه با مواد مخدر را دنبال مي كند.

به گزارش ايرنا به نقل از پايگاه خبري پليس، سردار سرتيپ حسين اشتري روز دوشنبه در مراسم تكريم و معارفه روساي پليس مبارزه با مواد مخدر با تبريك فرا رسيدن ماه مبارك رمضان؛ ماه ميهماني خداوند، اظهار داشت: انشاءالله از ساعات پاياني ماه شعبان؛ ماه خضوع، خشوع و استغفار نهايت بهره را ببريم و با آمادگي بيشتر آماده ورود به ضيافت الهي باشيم.
وي با اشاره به نشست مسئولان نظام با مقام معظم رهبري، افزود: حضرت آيت الله امام خامنه اي اهتمام ويژه اي براي شناسايي و احصاء آسيب هاي اجتماعي دارند و مبارزه با مواد مخدر و اعتياد از تأكيدات معظم له مي باشد.
فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به نقش مهم و كليدي ناجا براي برخورد با مواد مخدر ادامه داد: نيروي انتظامي براي مقابله با مواد مخدر اقدامات تأثيرگذاري انجام داده است. عزم و اراده مقابله با پديده اعتياد در اين نيرو وجود دارد و شهدايي كه در اين عرصه تقديم شده است مويد اين ادعا است.
وي افزود: نيروي انتظامي با قاطعيت و انگيزه، مأموريت مبارزه با مواد مخدر را دنبال مي كند.
اشتري با اشاره به نقش و سهم دستگاه هاي مسئول و ذيربط براي مبارزه بامواد مخدر، گفت: بايد در اين راستا سهم دستگاه ها مشخص و همه آنها در راستاي مبارزه با مواد مخدر نقش آفرين باشند چرا كه اجراي مأموريت هاي ملي و كلان نيازمند همكاري همه دستگاه ها ي مسئول و مشاركت همگاني است.
فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينكه ناجا در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر است، افزود: در كشفيات مواد مخدر و برخورد با باندها شبكه هاي سازمان يافته مواد مخدر توفيقات خوبي داشته ايم، تعاملات بين المللي نيز در اين عرصه توسعه داشته است.
اشتري ادامه داد: در مجموع عليرغم افزايش 20 درصدي مأموريت هاي ناجا، ميزان شهدا و تلفات كاهش يافته و اين موفقيت مرهون لطف خداوند، برنامه ريزي، آموزش و بكارگيري تجهيزات نوين است.
وي تأكيد كرد: رشد و تعالي سازمان نيازمند برنامه ريزي دقيق، دانش و مهارت افزايي است و تشكيل كارگروه هاي علمي، نيازسنجي، استفاده از نظرات كارشناسان در پيشبرد اهداف سازمان كارگشا مي باشد.
اشتري خاطرنشان كرد: استفاده از تمام ظرفيت كشور براي مبارزه با موادمخدر الزامي است و نيروي انتظامي براي مقابله با اين معضل با تمام ظرفيت ورود پيدا كرده و اين اهتمام ادامه خواهد داشت.
وي گفت: ارائه راهكار كاربردي و عملياتي براي مبارزه با مواد مخدر امري ضروري است و انشاءالله با عزم و اراده اي كه در ناجا وجود دارد اين مهم تحقق يابد.
فرمانده نيروي انتظامي ادامه داد: تزريق و بكارگيري تجهيزات نوين و كاربردي، مطالعه تطبيقي روش هاي پليس مبارزه با مواد مخدر ساير كشورها و ... در عرصه مقابله با مواد كارآمد است.
اشتري با بيان اينكه جديت دستگاه قضا براي برخورد با قاچاقچيان قابل تقدير است، افزود: بايد ابزارهاي قانوني ناجا براي برخورد با قاچاقچيان مواد مخدر تقويت شود.
وي با اشاره به نقش اثرگذار «اشراف اطلاعاتي» در پيشبرد اهداف سازمان، تصريح كرد: اشراف اطلاعاتي ابزاري كارآمد در شناسايي و برخورد با مجرمان است و سال گذشته 65 درصد از كشفيات مواد مخدر براساس فعاليت اطلاعاتي محقق شده است.
وي بر لزوم بكارگيري روش هاي نوين براي مقابله با باندها و شبكه هاي قاچاق تأكيد كرد و گفت: مبارزه با مواد مخدر بايد تخصصي، هوشمندانه، حرفه اي و با برنامه ريزي دقيق باشد.
فرمانده ناجا افزود: اشراف اطلاعاتي، دستگيري سرشبكه هاي اصلي، فروشندگان مواد مخدر و برخورد با خرده فروشان از اولويت هاي نيروي انتظامي است.
وي تأكيد كرد: فضاي جامعه بايد براي قاچاقچيان و خرده فروشان ناامن شود.
اشتري با بيان اينكه يكي از كاركردهاي پليس نامحسوس برخورد با خرده فروشان مواد مخدر است، افزود: فضاي جامعه بايد به قدري مصون و امن باشد كه خانواده اي نگران گرفتارشدن فرزند و عزيزانش در دام اعتياد نباشد.
وي جمع آوري معتادان متجاهر را نيز يكي از اولويت هاي ناجا برشمرد و اظهارداشت: با تأمين بسترهاي نگهداري و درمان معتادان متجاهر، نيروي انتظامي اين آمادگي را دارد در كسري از هفته معتادان متجاهر را جمع آوري كند.
وي تأكيد كرد: بايد چهره شهر و كشور را از جولان آسيب هاي اجتماعي پاك كنيم و اين مهم نيازمند آن است كه بر روند اجراي طرح هاي مبارزه با آسيب هاي اجتماعي نظارت دقيق صورت بگيرد.
وي گفت: مبارزه با مواد مخدر نيز نيازمند آن است كه بر روند اجراي دستورالعمل هاي مبارزه با مواد مخدر نظارت وجود داشته باشد.
اشتري در ادامه با اشاره به آيين تكريم و معارفه روساي پليس مبارزه با مواد مخدر با بيان اينكه زحمات سردار «مويدي» در نيروي انتظامي به ويژه پليس مبارزه با مواد مخدر بر كسي پوشيده نيست، افزود: وي مديري كوشا و متعهد است و انشاءالله زحمات او ذخيره آخرت و باعث بركت زندگي وي باشد.
فرمانده نيروي انتظامي همچنين با آرزوي توفيق براي سردار «مويدي»، سردار «زاهديان» را به عنوان رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر معرفي كرد و گفت: سردار زاهديان نيز از عناصر انقلابي، فهيم، هوشمند و كارآمد در نيروي انتظامي است و انشاءالله انتساب وي منشأ خير و بركت باشد.
شبد**1953** 3404
۰ نفر