88 واحد صنعتي دچار مشكل در سيستان و بلوچستان شناسايي شده است

زاهدان- ايرنا- رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي سيستان و بلوچستان گفت: 88 واحد صنعتي دچار مشكل كه اشتغال هزار و 519 نفر را تامين مي كند در اين استان شناسايي شده است.

به گزارش ايرنا غلامرضا مالكي شجاع روز يكشنبه در كميته تسهيل و رفع موانع توليد بنگاههاي كوچك و متوسط صنعتي، معدني و طرح هاي نيمه تمام سيستان و بلوچستان در زاهدان اظهار داشت: هم اينك به دليل مشكلات موجود تنها حدود 50 درصد از اين تعداد افراد در اين واحد ها مشغول به كار هستند.
وي ادامه داد: براساس بررسي هاي انجام شده مشكل اصلي واحد هاي صنعتي سيستان و بلوچستان نداشتن بازار فروش، سرمايه در گردش و مشكلات خط توليد و تكنولوژي است.
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي سيستان و بلوچستان با اشاره به راهكار براي بهبود وضعيت واحد هاي صنعتي استان افزود: تسهيلات بانكي بايد با شرايط خاصي به واحدها اعطا شود و اين موضوع در دستورالعمل اعتبارات استاني براي بخش صنعت قيد شود.
مالكي تصريح كرد: با توجه به اينكه سيستان و بلوچستان تنها استان فاقد گاز كشور محسوب مي شود بايد يارانه حامل هاي انرژي براي واحد هاي صنعتي آن در نظر گرفته شود.
وي خاطرنشان كرد: بايد ارگانهاي دولتي ملزم به خريد از اين واحد ها به منظور حمايت از توليدات داخل استان شوند و واحد هاي صنعتي نيز وظيفه دارند تا كالا و خدمات با كيفيت به مردم ارائه دهند.
وي اظهار داشت: همچنين به منظور ارتقاي بازده فعاليت شركت شهرك هاي صنعتي سيستان و بلوچستان بايد خدمات مطلوبي به كاركنان آن داده شود.
معاون توسعه مديريت و منابع انساني استاندار سيستان و بلوچستان نيز گفت: اين استان بالاترين نرخ بيكاري و بيشترين تعداد فارغ التحصيل دانشگاهي را در كشور دارد.
زهرا اربابي ادامه داد: برخي از مشكلات صنايع استان نياز به مصوبه هاي دولت دارد و برخي نيز بايد با تفويض اختيار به دستگاه هاي استان بصورت درون استاني حل شود.
وي افزود: دولت يازدهم نگاه ويژه اي به سيستان و بلوچستان دارد كه نشست اخير در چابهار نشانه اي از اين توجه است.
7311 /8005 /6081