۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۲:۲۶
کد خبر: 82076480
T T
۰ نفر

تعطيلي دو واحد آلاينده محيط زيست در يزد

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۲:۲۶
کد خبر: 82076480
تعطيلي دو واحد آلاينده محيط زيست در يزد

يزد - ايرنا - معاون نظارت و پايش اداره كل حفاظت محيط زيست يزد گفت: سه واحد توليدي فولاد در اين استان به علت توليد آلودگي هاي زيست محيطي تعطيل شدند.

محمدرضا كوچك زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با بيان اينكه اين واحدها در شهرك فولاد شهر يزد واقع شده اند افزود: واحدهاي ياد شده چندين بار اخطار داده شد اما نسبت به آن بي توجه بودند.
وي بدون اشاره به نامهاي اين واحدها اظهار كرد: همچنين اين واحدها هيچ گونه مجوز بهره برداري از سازمان صنعت ، معدن و تجارت و اداره كل حفاظت محيط زيست استان دريافت نكرده اند.
معاون نظارت و پايش اداره كل حفاظت محيط زيست يزد با بيان اينكه با صنايع آلاينده استان برخورد جدي مي شود گفت: گشت هاي اين سازمان هم شبانه روز در مناطق صنعتي فعال هستند و در صورت مشاهده هرگونه آلودگي زيست محيطي با خاطيان برخورد مي كنند.
وي اضافه كرد: اگر واحدهاي آلاينده زيستي در مرحله نخست نسبت به رفع آن اقدام نكنند با دستور قضايي واحد مربوطه تعطيل مي شود.
آلودگي محيط زيست عبارت است از هر گونه تغيير در ويژگي هاي اجزاي محيط زيست بطوري كه استفاده پيشين از آنها را ناممكن و بطور مستقيم و غير مستقيم حيات موجودات زنده را به مخاطره اندازد.
در استان يزد بيش از سه هزار و 500 واحد صنعتي فعال است.
2088/8068