۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۳:۵۶
کد خبر: 82073821
T T
۰ نفر
مسابقه نورابن هیثم سبب توسعه كمی و كیفی مطالعات درسی دانش­ آموزان می شود

تهران-ایرنا- مدیرعامل جامعه یاوری فرهنگی با اشاره به اینكه مسابقه دانش­ آموزی نور ابن هیثم موجب توسعه كمی و كیفی میزان مطالعات درسی دانش­ آموزان شده است، گفت: این مسابقه كاربردهای عملیاتی علم را ترویج می ­كند، چنین مسابقه ­هایی می ­تواند در سطح آموزش عالی نیز برگزار شود.

رضا درمان امروز شنبه در گفت وگو با خبرنگار علمی ایرنا با اشاره به اینكه برگزاری مسابقه دانش ­آموزی نور ابن هیثم یكی از بهترین اتفاقات علمی است كه در سطح كشور رقم خورد، گفت: این مسابقه توسط جایزه مصطفی(ص) برگزار شد كه این مهم تاثیر بسیاری در افزایش انگیزه دانش­آموزان دارد.
وی با بیان اینكه برگزاری مسابقه دانش ­آموزی نور ابن هیثم موجب توسعه كمی و كیفی میزان مطالعات درسی دانش ­آموزان شده است، اظهار كرد: امروزه دانش ­آموزان صرفا به خواندن، حفظ كردن و حاضر شدن سرامتحانات می­ پردازند؛ ولی این مسابقه باعث شده است تا افراد با مطالعه عمیق و حضور در كتابخانه­ ها اقدام به انجام كارهای خلاقانه كنند.
درمان، ضمن تاكید بر اینكه با برگزاری این مسابقه توسط جایزه مصطفی(ص) اصل مشورت گرفتن از والدین و افرادی كه در فضای علمی از سطح آگاهی خوبی برخوردار هستند بین دانش ­آموزان رشد پیدا كرد، افزود: بر همگان واضح است كه ابزارهای مختلفی برای یادگیری در فضای مدرسه وجود دارد؛ ولی به دلیل مدل آموزش درس به دانش ­آموزان اهمیت خود را از دست داده­اند؛ بنابراین مسابقه دانش ­آموزی نور ابن هیثم نشان داد كه می ­توان یك بازنگری در روش­ها و مدل­های درسی داشت.

***مسابقه نور ابن هیثم كاربردهای عملیاتی علم را ترویج می‌كند
مدیرعامل جامعه یاوری فرهنگی با اشاره به اینكه جای خالی مسابقه­های دانش ­آموزی مانند نور ابن هیثم سال­ها است كه حس می شد، تصریح كرد: این مسابقه كاربردهای عملیاتی علم را ترویج می­كند از این رو چنین مسابقه ­هایی می­تواند در سطح آموزش عالی نیز برگزار شود.
وی با اشاره به اینكه جایزه مصطفی(ص) تاكنون مسیر خوبی را طی كرده است، گفت: باید بخش خصوصی و البته بخش دولتی سرمایه ­گذاری بیشتری در راستای تحقق اهداف جایزه مصطفی(ص) انجام دهند.
درمان، با اشاره به اینكه جایزه مصطفی(ص) با رویكرد خود وارد لایه­های كاربردی علم شده است، خاطرنشان كرد: این جایزه در آینده­ای نزدیك می ­تواند هم ردیف جایزه ­های برتر دنیا قرار گیرد؛ البته نباید فراموش كرد كه جایزه مصطفی(ص) علم را كاربردی ­تر می­كند و این تفاوت بارز آن با سایر جوایز مطرح دنیا است.
علمی**2038**2017
۰ نفر