۷ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۹:۲۷
کد خبر: 82049800
T T
۰ نفر
فرماندار ویژه آبادان:گزارش تخلف انتخاباتی و خلاف قانون گزارش نشده است

آبادان - ایرنا - معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان گفت:از آغاز تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس دهم برای انتخاب نماینده باقی مانده مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخاباتی آبادان، گزارش تخلف انتخاباتی و خلاف قانون گزارش نشده است.

عزیزالله شهبازی دوشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت:تبلیغات رسمی نامزدهای مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی تا ساعت 8 صبح نهم اردیبهشت ماه 24 ساعت قبل از برگزاری انتخابات ادامه دارد.
وی ادامه داد:134 شعبه ثابت و سیار اخذ رای در آبادان، اروندكنار، بخش مركزی و چوئبده پیش بینی شده است و آمادگی لازم برای برگزاری انتخابات مرحله دوم دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه آبادان فراهم است.
شهبازی گفت:با انتخاب دو نماینده در مرحله نخست انتخابات مجلس شورای اسلامی، انتخاب یك نماینده دیگر به مرحله دوم كشیده شد و از میان 30 كاندیدا كه موفق به كسب حدنصاب قانونی نشده دو نفر به مرحله دوم راه یافتند.
وی از انتخاب نماینده فرماندار و اعضای شعب اخذ رای برای برگزاری انتخابات سالم در روز دهم اردیبهشت خبر داد و اظهار داشت:سه هزار نفر عوامل اجرایی در حوزه های امنیت و انتظامی، ثبت نام و اخذ رای وظیفه برگزاری انتخابات را بر عهده دارند و آموزش كاربران از سه شنبه انجام و كارهای پشتیبانی و تداركات لازم در این خصوص انجام شد.
معاون استاندار و فرماندار وِیژه آبادان گفت:تعرفه های مورد نیاز به اندازه كافی در اختیار فرمانداری ویژه آبادان قرار داده شده و این تعرفه ها در مكانی امن با حضور اعضای ناظر شورای نگهبان نگهداری می شود.
وی ادامه داد:افرادی می توانند در مرحله دوم دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در آبادان شركت كنند كه 18 سال تمام داشته باشند و مرحله نخست انتخابات در هیچ حوزه انتخاباتی رای نداده باشند یا در مرحله اول انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی رای خود را در حوزه انتخاباتی آبادان را خود به را صندوق انداخته باشند.
شهبازی گفت:با توجه به گرمای هوای در روز اخذ رای در شعبه ها، این شعبه ها نیز از لحاظ سرمایشی مورد بازرسی قرار گرفته و تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شد.
جمعیت شهرستان آبادان حدود 280 هزار نفر است و حوزه انتخابیه این شهرستان شامل شهرهای آبادان، اروندكنار و چوئبده با سه دهستان و 26 روستا است.
بر این اساس اعلام نتایج مرحله اول انتخابات مجلس شورای اسلامی عامر كعبی با 27 هزار و 687 رای و جلیل مختار با 25 هزار و 412 رای جواز حضور دربهارستان را دریافت كردند و غلامرضا شرفی با 23 هزار و 335 رای و سیدمحمد مولوی با 16 هزار و 565 رای به مرحله دوم راه یافتند.
آبادان سه نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد و دور دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی 10 اردیبهشت 1395برگزار می شود.
3015/6125

سرخط اخبار استان‌ها