۱۸ فروردین ۱۳۹۵، ۱۷:۵۳
کد خبر: 82024973
T T
۰ نفر

مراسم اعتكاف در كشورهاي جهان در حال فراگير شدن است

۱۸ فروردین ۱۳۹۵، ۱۷:۵۳
کد خبر: 82024973
مراسم اعتكاف در كشورهاي جهان در حال فراگير شدن است

قم- ايرنا - معاون فرهنگي ستاد مركزي اعتكاف استان قم گفت: برگزاري مراسم اعتكاف در كشورهاي اسلامي و غير اسلامي جهان در حال فراگير شدن است.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام سيد محمد باقر تكيه اي روز چهارشنبه در ديدار ستاد مركزي اعتكاف استان قم با آيت الله نوري همداني با بيان اين مطلب، اظهار داشت: پس از فراگير شدن اعتكاف در كشور امروز شاهد برگزاري آن در كشورهاي مختلف جهان هستيم و اين آئين معنوي به همت نمايندگان نظام اسلامي بويژه طلاب جامعه المصطفي در حال راهبري يا احداث است.
وي با اشاره به برگزاري جشنواره بين المللي اعتكاف، تصريح كرد: اين جشنواره ضمن رصد آئين ها و مراسم هاي اعتكاف در كشورهاي گوناگون توانسته آثار ارزشمندي را در رشته هاي مختلف ادبي و هنري اعم از شعر، خاطره و داستان نويسي، عكس، فيلم نامه و ديگر رشته هاي تصويري جذب كند.
تكيه اي با بيان اينكه اين جشنواره پس از برگزاري در موضوعات ادبي و هنري از سال گذشته رويكرد علمي پيدا كرده است، افزود: اهم فعاليت هاي اين جشنواره بر روي كتاب، پايان نامه و مقاله متمركز بوده است.
وي با اشاره به برگزاري اختتاميه چهارمين دوره جشنواره بين المللي اعتكاف در روز سي ام فروردين ماه در تالار شيخ صدوق (ره) حرم عبدالعظيم (ع) تصريح كرد: در اين جشنواره كه با سخنراني آيت الله محمدي ري شهري برگزار مي شود، آثار ارزشمندي همچون موسوعه فقهي اعتكاف متشكل از 3 جلد حاوي مجموع آثار علماي گذشته راجع به اعتكاف رونمايي مي شود.
معاون فرهنگي ستاد مركزي اعتكاف قم همچنين با اشاره به در دست تدوين بودن موسوعه حديثي اعتكاف از رونمايي آن در اختتاميه جشنواره ياد شده خبر داد، و افزود: نظرات و ديدگاه هاي علماي اسلامي در مذاهب 5 گانه از ديگر آثار آماده شده براي رونمايي مي باشد، كه به همت مجمع تقريب مذاهب اسلامي تهيه و تدوين شده است.
تكيه اي با بيان اينكه يك پژوهش ويژه اي نيز در باب موضوع شناسي احكام از سوي مركز موضوع شناسي احكام فقهي انجام، و در قالب كتابي در اين جشنواره ارائه و عرضه خواهد شد، تصريح كرد: مجموع اين اقدامات و فعاليت ها فارغ از كارهاي فزاينده اي است كه توسط فراخوان جمع آوري شده است.
وي همچنين با بيان اينكه به منظور معرفي و انتشار آثار به جا مانده از جشنواره هاي گذشته سايتي راه اندازي شده است، تصريح كرد: در آئين اختتاميه جشنواره چهارم اثري تحت عنوان كتابنامه اعتكاف در برگيرنده تمامي كتاب هاي تدوين شده در زمينه اعتكاف، كه به همت مركز تخصصي آستان مقدس حضرت معصومه(س) تهيه شده رونمايي مي شود.
وي همچنين جمع آوري كليه نسخ خطي پيرامون اعتكاف را از ديگر فعاليت هاي صورت گرفته در راستاي برگزاري چهارمين دوره جشنواره بين المللي اعتكاف دانست، و خاطرنشان كرد: اين مجموعه كه در قالب يك نرم افزار تهيه شده در اين جشنواره رونمايي و عرضه خواهد شد.
امسال بيش از 14 هزار نفر معتكف مراسم اعتكاف را در 24 مسجد قم به جا خواهند آورد.
7403/ 6133/