۱۳ فروردین ۱۳۹۵، ۱۳:۱۴
کد خبر: 82018164
T T
۰ نفر
آماده باش 300 نيروي امدادي هلال احمر آذربايجان غربي در روز طبيعت

اروميه- ايرنا- مدير عامل جمعيت هلال احمر آذربايجان غربي از آماده باش 300 نيروي امدادي اين استان در قالب 82 شعبه، پايگاه و پست امدادي ثابت و سيار براي خدمات رساني به حوادث احتمالي در روز طبيعت (13 به در) خبر داد.

به گزارش ايرنا و به نقل از روابط عمومي جمعيت هلال احمر استان آذربايجان غربي، عباس سيد زكريائي با اشاره به همزماني اجراي طرح هاي نوروزي با روز طبيعت گفت: 18 شعبه شهرستاني اين جمعيت به پشتيباني 14 پايگاه امداد و نجات ثابت جاده اي، كوهستاني و دريايي و 14 پايگاه امداد و نجات موقت مستقر در نزديكي مناطق پرتردد، پرحادثه و دور از دسترس پايگاه هاي ثابت آماده اند تا در صورت بروز هر نوع حادثه، امدادگران و نجاتگران اين پايگاه ها در كم ترين زمان ممكن به ياري مصدومين و حادثه ديدگان احتمالي بشتابند.
وي اظهار كرد: 22 پست ايمني و سلامت به همراه 12 تيم سيار سحاب در مناطق تفريحي، تاريخي، پرتردد و گردشگرپذير حضور دارند تا چرخه حمايتي و امدادي آذربايجان غربي كامل شود.
سيدزكريائي از حركت دو اكيپ سيار وي‍ژه امداد و نجات در سطح جاده هاي استان به منظور تكميل پوشش امدادي محورهاي مواصلاتي خبر داد و گفت: اين تيم هاي امدادي به علت سيار بودن به راحتي مي توانند خود را به سرعت به حادثه ديدگان و مصدومين حوادث و سوانح برسانند و نقاط دور از دسترس پايگاه هاي امداد و نجات را پوشش دهند.
وي گفت: اين جمعيت با فعاليت 300 نفر از نيروي عملياتي اعم از اعضاي جوان، امدادگر، نجاتگر، داوطلب و پرسنل، بهره گيري از 80 دستگاه آمبولانس و خودروي امدادي و پايش ترافيكي و رصد تصويري جاده هاي استان از طريق 30 دوربين آماده ارائه خدمات امدادي و بشردوستانه است.
سيدزكريائي افزود: جمعيت هلال احمر همكاري و تعامل بسيار مناسبي با نهادهايي همچون اورژانس، آتش نشاني، خدمات ايمني، راهنمايي و رانندگي و نيروي انتظامي براي پوشش امدادي حوادث احتمالي دارد.
وي ابراز اميدواري كرد تا با رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي و به كارگيري هشدارها و احتياط هاي لازم شاهد 13 به دري بي حادثه باشيم اما در صورت بروز و يا مشاهده هرگونه حادثه نداي امداد 112 هلال احمر به صورت شبانه روزي آماده پاسخ گويي به هموطنان است.
به گزارش ايرنا، طرح ملي امداد و نجات، ايمني و سلامت مسافران نوروزي همزمان با سراسر كشور از 25 اسفند ماه سال جاري آغاز شده و تا 15 فروردين ماه سال 95 ادامه دارد.
7126/1905