۲ فروردین ۱۳۹۵، ۱:۲۲
کد خبر: 82008664
T T
۰ نفر
توقف كامل جنگ شرط جنبش انصارالله یمن و حزب كنگره برای از سرگیری مذاكرات صلح

تهران -ایرنا- جنبش انصارالله یمن و حزب كنگره مردمی، آتش بس موقت در مقابل از سرگیری مذاكرات را مردود دانستند و توقف كامل جنگ را شرط از سرگیری مذاكرات اعلام كردند.

به گزارش ایرنا به نقل از شبكه خبری المیادین، جنبش انصارالله یمن و حزب كنگره مردمی همچنین به فرستاده سازمان ملل گفته اند كه باید قبل از آغاز هر گفت‌وگوی تازه ای، جنگ در یمن كاملا متوقف شود.
یك منبع سیاسی به المیادین گفت: اسماعیل ولد الشیخ فرستاده سازمان ملل كه صبح یكشنبه با رهبران جنبش انصارالله و حزب كنگره دیدار كرده، قرار است مجددا با رهبران این دو نشستی را برگزار كند.
نماینده ویژه سازمان ملل به منظور ازسرگیری مذاكرات صلح یمن روز گذشته وارد این كشور شد.
وی دو روز پیش در گفت و گو با «منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن در ریاض درباره تلاش برای بازگرداندن صلح به یمن گفت و گو كرد.
بر اساس این گزارش، سازمان ملل برای ازسرگیری مذاكرات بین طرف های یمنی تلاش كرده، اما تاكنون بی نتیجه بوده است.
اولین مذاكرات بین طرف های یمنی در دسامبر 2015 در سوئیس برگزار شد.
سفر ولد الشیخ به صنعا درحالی است كه عربستان ادعا كرده حملات علیه مردم بی دفاع یمن را كاهش می دهد اما همچنان بمباران مناطق حجه، تعز و صنعا از سوی ائتلاف عربی به سركردگی عربستان ادامه دارد.
عربستان با ائتلاف 9 كشور عربی منطقه به جز عمان و با همراهی آمریكا از ششم فروردین سال گذشته حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز كرد تا «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این كشور را به حاكمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابیون یمنی كه امنیت شهرهای این كشور را تأمین می كنند، جلوگیری كند.
براثر این حملات، تاكنون هزاران یمنی از جمله زنان و كودكان كشته و یا زخمی شده و ده ها هزار نفر نیز آواره و 80 درصد تأسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این كشور ویران شده است.
شبد**1480** 3404
۰ نفر