۲۹ اسفند ۱۳۹۴، ۲۳:۴۳
کد خبر: 82008003
T T
۰ نفر
تظاهرات گسترده مردم انگلیس در حمایت از آوارگان و نفی نژادپرستی

لندن - ایرنا - دهها هزار تن از مردم انگلیس از جمله شماری از شخصیت های سیاسی این كشور عصر روز شنبه در حمایت از ورود آوارگان به اروپا و نفی نژادپرستی در قلب لندن تظاهرات كردند.

به گزارش ایرنا، در این تظاهرات گسترده كه دست كم 15 هزار نفر شركت كردند، تظاهركنندگان پلاكاردهایی را در دست داشتند كه بر روی آنها مواردی چون 'نه به اسلام هراسی'، 'از آوارگان استقبال می كنیم’ و 'نه به جنگ' نوشته شده بود.
آنها همچنین در جریان این راهپیمایی كه از سوی حزب كارگر و گروه های ضد جنگ و طرفدار صلح مورد حمایت قرار گرفته بود، شعارهایی در حمایت از ورود آوارگان و بازكردن مرزهای اروپا به روی آوارگان سر می دادند.
در این تظاهرات شماری از فعالان سیاسی از جمله «جورج گالوی» رهبر پیشین حزب احترام و «دیانا آبوت» وزیر امور توسعه بین الملل در كابینه در سایه حضور داشتند و سخنرانی كردند.
'نحوه برخورد با آوارگان در سطح اروپا و افزایش بی سابقه اسلام هراسی باید چالش شود. ما به ورود پناهجویان به اینجا آری می گوییم و از آنها استقبال می كنیم' سخنان یك فعال سیاسی بود كه در این تظاهرات سخنرانی می كرد.
در لندن تظاهركنندگان از «پورتلند پالاس» به سمت میدان ترافالگار تحت تدابیر شدید امنیتی و با حضور گسترده پلیس تظاهرات كردند.
همزمان با این تظاهرات، شمار اندكی از طرفداران گروه های نژاد پرست و ضد مهاجر نیز در مركز لندن اقدام به تجمع كرده بودند .
پلیس لندن به منظور جلوگیری از بروز برخورد احتمالی میان دو دوسته تظاهرات كننده مجبور شده بود كه خط حایلی میان آنها تشكیل دهد.
برخی از تصاویر منتشر شده حاكی از درگیری های جزیی میان تظاهركنندگان و نیروهای پلیس است هرچند تاكنون پلیس لندن در مورد بازداشت افراد، گزارشی منتشر نكرده است.
همزمان با تظاهرات لندن شهرهای كاردیف و گلاسكو نیز برخی از شهرهای اروپایی روز جمعه شاهد برگزاری تظاهرات مشابهی بود.
این تظاهرات در حالی برگزار شد كه رهبران 28 عضو اتحادیه اروپا روز گذشته در بروكسل توانستند به مواضع مشتركی در خصوص نحوه مواجهه با بحران آوارگان و ارایه پیشنهادهای واحد به تركیه برای كمك به حل این بحران برسند.
براساس این طرح در ازای بازگرداندن هر پناهجویی كه از راه غیرقانونی خود را به یونان رسانده یك پناهجوی سوری ثبت نام شده در اردوگاه های تركیه به كشورهای اروپایی اعزام می شود.
اروپام**4**ن**1552