۲۹ اسفند ۱۳۹۴، ۹:۳۱
کد خبر: 82007326
T T
۰ نفر

ترافیك سنگین در آزاد راه های استان قزوین

۲۹ اسفند ۱۳۹۴، ۹:۳۱
کد خبر: 82007326
ترافیك  سنگین در آزاد راه های استان قزوین

قزوین - ایرنا - رئیس پلیس راه استان قزوین از ترافیك سنگین در آزاد راه های این استان خبر داد.

سرهنگ بهرام زینلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر باند شمالی آزاد راه های قزوین - كرج و قزوین - رشت سنگین و تردد خودروها به كندی در آن جریان دارد.
به گفته وی، هر دو باند آزاد راه قزوین - زنجان نیمه سنگین است اما با وجود افزایش تعداد خودروها، تردد در دو مسیر رفت و برگشت بدون مشكل در حال انجام است.
این مسئول انتظامی از رانندگان خواست به دلیل سنگین و نیمه سنگین بودن ترافیك در راه های ارتباطی استان با سرعت مطمئن حركت كرده و رعایت فاصله طولی با خودروی جلویی را نیز حفظ كنند.
وی اضافه كرد: با توجه به افزایش نرخ جرایم رانندگی از 25 اسفند ماه جاری، پلیس استان قزوین نسبت به بستن كمربند ایمنی، به خصوص سرنشینان عقب تاكید داشته و رانندگان در صورت رعایت نكردن با اعمال قانون روبرو خواهند شد.
سرهنگ زینلی تخلف های حادثه ساز را خط قرمز پلیس دانست و اظهار كرد: براساس دستورالعمل جدید ناجا، ماموران با سرعت و سبقت غیرمجاز، انحراف به چپ و راست، حركت های مارپیچ و صحبت كردن با تلفن همراه به شدت طبق قانون برخورد خواهند كرد.
رئیس پلیس راه استان قزوین یادآور شد: هفت پاسگاه و هفت ایستگاه ثابت پلیس راه به همراه 70 تیم گشتی و 200 نیرو در تعطیلات نوروزی امسال وظیفه حفاظت و ایمنی راه های استان را برعهده دارند.
وی اضافه كرد: تمامی تیم های گشتی پلیس امسال مجهز به دستگاه های تست الكل و موادمخدر بوده و رانندگانی كه در طول مسیر مخاطره آمیز حركت كنند، در صورت مثبت بودن آزمایش تست رانندگی، از ادامه مسیر آنها جلوگیری به عمل خواهد آمد.
سرهنگ زینلی ادامه داد: بازرسی غیرمحسوس توسط ماموران لباس شخصی تحت عنوان مسافر در وسایل نقلیه عمومی نیز از دیگر اقدام پلیس برای كنترل رانندگان خاطی در ایام تعطیلات نوروزی خواهد بود.
استان قزوین دارای شش هزار و 671 كیلومتر راه است كه 217 كیلومتر آن آزادراه، 267 كیلومتر بزرگراه، یك هزار و 367 كیلومتر راه اصلی و فرعی و چهار هزار و 820 كیلومتر راه روستایی می باشد.
8054 / 1539
۰ نفر