۲۸ اسفند ۱۳۹۴، ۱۷:۱۳
کد خبر: 82007091
T T
۰ نفر
افزايش 20درصدي عمليات كانتينري در بنادر هرمزگان پس از برجام

بندرعباس-ايرنا- مديركل بنادر و دريانوردي استان هرمزگان گفت: پس از اجرايي شدن برجام (طي سه ماهه اخير) عمليات كانتينري در بندرهاي اين استان در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته 20درصد افزايش نشان مي دهد.

به گزارش ايرنا ،ابراهيم ايدني جمعه در آيين بهره برداري از پايانه دريايي بندر شهيد حقاني كه با حضور وزير راه وشهرسازي انجام شد ، مجموع عمليات تخليه و بارگيري از ابتداي سال 94تا تا پايان بهمن سالجاري را در بنادر هرمزگان را 79ميليون تن اعلام كرد كه 49ميليون تن آن مربوط به محموله هاي نفتي و 30ميليون تن كالاهاي غيرنفتي بوده است.
مديركل بنادر و دريانوردي هرمزگان همچنين با اشاره به برنامه هاي اين مجموعه در تسهيل تردد دريايي مسافري و برنامه هاي نوروزي اظهار داشت:ارتقا ايمني شناورهاي مسافري و تجهيز آنها به دستگاه هاي ناوبري و مخابراتي پيشرفته و آماده باش كامل شناورهاي ناجي اجرايي شده است.
وي خاطرنشان كرد: در مجموع تعداد سه هزار و 400نفر در رده هاي مختلف در طرح نوروزي بنادر و دريانوردي هرمزگان همكاري دارند.
ايدني همچنين از راه اندازي مسير مسافري دريايي بندرعباس-بندر درگهان ودر نتيجه كاهش 40كيلومتري مسير زميني مسافران درگهان خبر داد.
به گفته اين مسئول با اعلام آغاز فعاليت خط كابوتاژ (جابجايي خودرو همراه با سرنشين در دريا) در مسير بندرشهيد باهنر به بندردرگهان ، راه اندازي اين مسير دريايي جديد موجب كاهش 300كيلومتري مسير رفت و برگشت خودرويي در مسير بندر لافت به درگهان شده است.
2094 /6048