۲۷ اسفند ۱۳۹۴، ۱۳:۲۴
کد خبر: 82006085
T T
۰ نفر
آيين گراميداشت شهداي سوم شهريور 1320 بيله سوار مغان برگزار شد

اردبيل - ايرنا - آيين گراميداشت شهداي سوم شهريور 1320 بيله سوار مغان برگزار شد.

فرماندار بيله سوار مغان روز پنجشنبه در اين آيين گفت: شهداي سوم شهريور 1320شهرستان سند زنده مقاومت مرزداران بيله سوار در مقابل مهاجمان هستند.
آرام حليم افزود: به پاس فداكاري هاي مرزداران وفادار سوم شهريور به عنوان روز شهرستان بيله سوار شناخته مي شود.
او اظهار كرد: مرزبانان بيله سواري در حادثه سوم شهريور 1320 تا آخرين نفر در مقابل ارتش شوروي سابق پايداري كردند و به مقام شهادت رسيدند.
وي با اشاره به اينكه مرزبان ها به طور شبانه روزي براي دفاع از خاك ايران اسلامي در تلاش هستند و تلاش ها و جانفشاني هاي مرزبانان ميهن اسلامي داراي ارزش و اجر معنوي بسياري است افزود: دفاع از كيان اسلامي ارزشي والا است.
او گفت: دفاع از كيان ايران اسلامي براي تك تك مردم ايران يك وظيفه است و در اين ميان مرزبان ها در صف اول قرار دارند.
فرماندار بيله سوار مغان افزود: به واسطه تلاش ها، اقدامات و خدمات بسيار خوب مرزبانان ، مشكلي در مناطق مرزي حوزه اين شهرستان وجود ندارد.
حليم با اشاره به اينكه امنيت بزرگ ترين نعمت الهي و راز موفقيت انقلاب اسلامي در تمام عرصه هاست گفت: مرزبانان غيور حافظان واقعي امنيت كشور هستند و بايد براي حفظ موفقيت ها و دستاوردهاي مرزباني هماهنگي خود را با مرزنشينان ارتقا دهند.
به گزارش ايرنا از روابط عمومي فرمانداري بيله سوار ، شركت كنندگان در اين مراسم در مزار سربازان گمنام حادثه سوم شهريور 1320 بيله سوار مغان حضور يافته و با به اهتزاز درآوردن پرچم جمهوري اسلامي ايران به پاس مرزداري و از جان گذشتگي اين شهدا مزار آنها را عطرافشاني كردند.
بيله سوار مغان در شمال اردبيل و در نوار مرزي جمهوري آذربايجان قرار دارد.
6018/6016