۲۵ اسفند ۱۳۹۴، ۱۲:۲۱
کد خبر: 82003174
T T
۰ نفر
روستاهای بكر و گردشگری كهگیلویه وبویراحمد جلوه بدیع تمدن و طبیعت

یاسوج- ایرنا- وجود روستاهای پرشمار هدف گردشگری به سیر و سیاحت در كهگیلویه وبویراحمد را برای دوستداران تفرج در طبیعت و تماشای جلوه های بدیع تاریخ و تمدن در روستاهای این خطه دو چندان كرده است.

به گزارش ایرنا،بافت معماری سنتی با خانه های پلكانی ، آب هوای مطبوع و باغ های انبوه مناظر بدیع جلوه زیبایی از سیر و سیاحت را در روستای هدف گردشگری كریك واقع در 25كیلومتری یاسوج ایجاد كرده است.
كریك تنها یك روستای سیاحتی نیست، بلكه احداث سطح وسیعی از باغ های میوه و چند نیروگاه برقابی كوچك موقعیت ویژه ای به این روستا داده است.
وجود یك بقعه متبركه در كنار آن بافت معماری سنتی بر رونق سیر و سیاحت این روستا افزوده است .

** مارین ماسوله جنوب
روستای مارین با رنگین كمانی از جاذبه های طبیعی، تاریخی، مذهبی یكی از كانون های گردشگری گچساران محسوب می شود.
این روستای هدف گردشگری به دلیل آب و هوای مفرح در دل منطقه ای گرمسیری، وجود بقعه متبركه بی بی حمیده (س)، باغ میوه های رنگارنگ و بافت پلكانی روستا به بهشت گمشده جنوب ایران معروف شده همه ساله در فصل بهار میزبان گردشگران از تمام نقاط كشور است.
بافت پلكانی واحدهای مسكونی كه هر خانه بر خانه های پایین دست اشراف دارد یكی از جاذبه های تماشایی این روستا است و به این لحاظ به ماسوله جنوب شهرت دارد.
وجود اردوگاه گردشگری دشتك دیل در 10 كیلومتری روستای مارین با امكاناتی مانند سكو، سرویس بهداشتی، آب آشامیدنی و روشنایی بررونق سیاحت آن افزوده است.
روستای مارین در 25 كیلومتر شهر دوگنبدان مركز شهرستان گچساران قرار دارد.

* آبشار بهرام بیگی
روستای بهرام بیگی از دیگر روستاهای هدف گردشگری كهگیلویه وبویراحمد است كه به لحاظ وجود آبشار زیبا و باغ های گردو یك اردوگاه تابستانی و سیاحتی برای مشتاقان طبیعت در 60كیلومتری یاسوج است.

** تنگ تامرادی
روستای تنگ تامرادی از دیگر روستاهای هدف گردشگری كهگیلویه وبویراحمد كه به لحاظ قرارگرفتن آبشار بدیع در این منطقه زیبایی و سیر و سیاحت به این منطقه را لذت بخش كرده است.
این آبشار در 50كیلومتری یاسوج با مناظر چشم نواز در تمامی فصول سال با استقبال چشمگیر طبیعت دوستان همراه است.

** روستای سربیشه بهشت طبیعت
روستای سربیشه در جاده گچساران - شیراز با بهار دلپذیر، سایه سار درخت های كنار و طبیعت پوشیده از گل و گیاه چون حریری سبز فام در پیشواز گردشگران فارس خوزستان آماده بازدید گردشگران است.

**باغ رویایی چشمه بلقیس
روستای چشمه بلقیس چرام در 160كیلومتری یاسوج جایی كه باغ رویایی اسكندرخان چرامی با طبیعت مفرح این روزها پذیرای گردشگران پرشماری است، واقع شده است .
این تفرجگاه به لحاظ باغی زیبا با قدمت دیرینه و درختان انبوه و چشمه های جوشان از گردشگاه های مهم جنوب كشور محسوب می شود.

**برم الون
طبیعت زیبای برم الوان از مناظر بدیع شهرستان بهمئی در جنوب كهگیلویه وبویراحمد با مواهب طبیعی دل انگیز این روزها پذیرای گردشگران زیادی بویژه از خوزستان است.

** طسوج، اوج طراوت
منطقه سیاحتی طسوج چرام به لحاظ وجود چشمه سارها و رویش انواع گل و گیاه و طبیعت دلفریب از روستاهای هدف گردشگری كهگیلویه وبویراحمد است كه مناطق بدیعی را در خود جای داده است.

**كاكان سیبستان سبز
روستای كاكان ، جایی كه باغ های انبوه سیب جلوه ای بدیع از زیبایی و كار تلاش را فراهم كرده است از دیگر روستای هدف گردشگری كهگیلویه بویراحمد محسوب می شود.
منطقه كاكان از چند پاره روستا تشكیل شده و از مناطق مهم سیاحتی و اقتصادی شهرستان بویراحمد در 40كیلومتری یاسوج واقع شده است.

**مختار روستای زیارتی و سیاحتی
روستای مختار به لحاظ وجود مقدس امامزاده مختار در حالی كه جنگل های بلوط چون كمربند سبزی گرداگرد آن را فراگرفته است در مجاورت شهر یاسوج ، موقعیت ویژه ای را برای سیاحت و زیارت فر اهم كرده است.

** میمند
روستای تاریخی میمند با مناظر چشم نواز، قطب صنایع دستی و مزارع برنج چون نگین زیبایی از مناظر چشم نواز در 80 كیلومتری یاسوج سالانه پذیرای گردشگران پرشماری است.
مسئول سرمایه گذاری اداره كل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری كهگیلویه وبویراحمد تعداد روستاهای هدف گردشگری این استان را 13 روستا اعلام كرد.
محمد مهدی حسن زاده افزود: در روستاهای كریك و در كنار برم الوان امكانات اردوگاهی و رفاهی فراهم شده و توسعه خدمات در كنار سایر روستاهای هدف گردشگری استان نیازمند تامین اعتبار است.
وی گفت: دو روستای دهنو در یاسوج و كوخدان در دنا به عنوان هدف گردشگری نیز پشنهاد شده اند.
مدیركل میراث فرهنگی و صنایع دستی كهگیلویه وبویراحمد از روستاهای هدف گردشگری به عنوان قطب های گردشگری این استان یاد كرد .
محمود باقری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ' سالانه هزاران مسافر از روستاهای هدف گردشگری این استان كه دارای مناظر بدیع و آبشارهای مفرح هستند ، بازدید می كنند.
كهگیلویه وبویراحمد دارای یك هزار و 700 روستا است كه بافت روستایی و عشایری این استان با طبیعت مفرح و زندگی ایلی و محلی كانون های متنوعی را برای سیر و سیاحت گردشگران فراهم كرده است.
این روزها بارش باران بر زیبایی طبیعت كم نظیر این استان چهار فصل برای استقبال از مسافران نوروزی افزوده است.
6162/ 6075
مظفر عدالت نسب
۰ نفر