۲۲ اسفند ۱۳۹۴، ۲۳:۵۹
کد خبر: 82000611
T T
۰ نفر
شادگان رتبه نخست سیزدهمین جشنواره استانی قرآن، عترت و نماز را كسب كرد

شادگان - ایرنا - سیزدهمین جشنواره استانی قرآن، عترت و نماز با حضور یكهزار و 500 دانش آموز از 13 شهر و مركز شهرستان استان خوزستان به میزبانی شادگان برگزار شد و این شهرستان، رتبه نخست این جشنواره را از آن خود كرد.

به گزارش ایرنا آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره استانی قرآن، عترت و نماز در خوزستان به میزبانی شادگان عصر شنبه با حضور 700 دانش آموز دختر و 800 دانش آموز پسر در شادگان برگزار شد.
این جشنواره با حضور دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی از 13 شهرستان خوزستان نظیر آبادان، خرمشهر، شهر اروند كنار، شهر بندر امام خمینی، ماهشهر، رامشیر، هندیجان، امیدیه، بهبهان، آغاجاری، شهر زیدون، ناحیه 2 اهواز و شادگان انجام شد.
فرماندار شادگان با حضور در این جشنواره با تجلیل از دست اندركاران برگزاری جشنواره در مركز شهرستان به مدت چهار روز، گفت:این جشنواره با هدف ارتقاء معنویت و افزایش الفت دانش آموزان با قرآن و توسعه فعالیت های قرآنی برگزار شد.
بهروز فرج اللهی با اشاره به برگزاری جشنواره های قرآنی در راستای ترویج فرهنگ قرآنی در بین مردم رده های مختلف سنی، گفت:قرآن برای هدایت انسان از گمراهی نازل شده و تضمینی برای آینده جوانان است.
فرج اللهی افزود:دانش آموزان با فهم درست قرآن، به این یقین می رسند كه تمامی مشكلات گریبانگیر بشر امروز، حاصل دوری از قرآن است.
امام جمعه شادگان نیز در آیین اختتامیه این جشنواره با بیان وضعیت مطلوب ترویج فرهنگ قرآن در شهرستان، گفت:امید است با همكاری همگانی و مشاركت مردم، تمسك به فرهنگ قرآنی گسترش یابد.
حجت الاسلام سیدمجید شرفی اظهار كرد:این شهرستان در حیطه مسائل فرهنگی و قرآنی رتبه های بالایی نسبت به سایر شهرستان های استان دارد.
این جشنواره 21 و 22 اسفندماه در رده دانش آموزان دختر برگزار شد و 24 و 25 اسفندماه نیز در رده دانش آموزان پسر برگزار گردید.
سیزدهمین جشنواره قرآن،عترت و نماز در هفت رشته حفظ قرآن، قرائت و ترتیل، صوت، مفاهیم قرآنی، صحیفه سجادیه، نهج البلاغه و احكام برای دختران و پسران برگزار شد و علاوه بر رشته های فوق رشته های اذان و مداحی ویژه پسران برگزار شد.
برترین های این جشنواره نیز در پایان این آیین تجلیل شدند.
6010/6125