۱۵ اسفند ۱۳۹۴، ۱۴:۵۴
کد خبر: 81990760
T T
۰ نفر
حكیمی پور: مجلس آینده در تعامل بین قوا نقش بهتری خواهد داشت

تهران - ایرنا - دبیركل حزب اراده ملت ایران گفت: جریان تند و رادیكال در مجلس آتی به لحاظ تركیب رای، فراكسیون اثرگذاری نخواهد بود و این مجلس در تعامل بین قوا نقش بهتری خواهد داشت.

احمد حكیمی پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا در مورد تركیب مجلس آتی اظهار داشت: مجلس با رای بالای 60درصد مردم، تغییر یافته و چهره ها عوض شده است،‌ از نظر تركیب سیاسی هم فراكسیون اصلاح طلبان و اعتدال گرایان در بالای 90درصد مسائل اشتراك نظر دارند.
وی افزود: مجلس دو رای گیری دارد كه حساس است؛ یكی بحث هیات رئیسه و دیگری تركیب كمیسیون هاست؛ در این دو هم موضوع با تعامل پیش خواهد رفت، یعنی مرزبندی خیلی واضحی بین جریان اعتدال و اصلاح طلبان نمی بینم.
حكیمی پور با تقسیم بندی اصولگرایان به اصولگرایان معتدل و تند اظهار داشت: اصولگرایان معتدل كه حول آقای لاریجانی شكل می گیرند مشتركات زیادی در مسائل ملی با جریان اعتدال و اصلاحات دارند و رقابت خیلی حاد نیست و جریان تند و رادیكال خوش بختانه در انتخابات شكست خورد و فراكسیون اثرگذاری به لحاظ تركیب رای نخواهد بود.
دبیركل این حزب جریان اصلاحات با بیان این كه در عمل فراكسیون بندی حالت قبض و بسط خواهد داشت گفت: این گونه نیست كه خط كشی كامل داشته باشیم كه از اول تا آخر دوره چند تا فراكسیون باشد و در جاهایی اینها تلفیق می شوند، اما یك صف بندی بین جریان رادیكال و جریان عقل گرا وجود داردكه مبتنی بر منافع ملی تصمیم می گیرد و جریان عقل گرا جریان غالب و حاكم در مجلس خواهد بود.
این فعال اصلاح طلب در مورد اولویت های مجلس آتی هم اظهار داشت: رویكردهایی كه داشتیم و در شعارمان هم بوده این است كه اولویت ما بحث رونق اقتصادی است؛ مجلسی می خواهیم كه آرامش به جامعه پمپاژ و امید به آن تزریق كند، از مجلس، تنش، استرس و جنگ اعصاب به جامعه نیاید.
وی افزود:‌ مجلس آتی در درجه اول باید به دنبال حل معضلات اقتصادی باشد یعنی كفه سیاست در مجلس آینده باید كمتر شود و كفه فعالیت های اقتصادی و مصوبات در مسائل اقتصادی و تصویرگری در امر مسائل اقتصادی باید بیشتر شود.

** مجلس آینده در تعامل بین قوا نقش بهتری خواهد داشت

حكیمی پور ادامه داد: مجلس آینده در تعامل بین قوا نقش بهتری خواهد داشت و در نقش هماهنگ كننده تسهیل گر و كمك كننده خواهد بود؛ به هیچ وجه مجلس آینده یك طرف درگیری نخواهد بود و آن را اساسا در این مجلس نخواهیم دید.
وی افزود: به لحاظ تعداد اكثریت، غالب اكثریت در جهت پیشبرد كارهای دولت خواهد بود؛ این مجلس وكیل الدوله نخواهد بود، بلكه همپای خواسته های مردم به دولت برای بهبود امور كمك می كند و چوب لای چرخ دولت به هیچ وجه نخواهد گذاشت و كمك خواهد كرد دولت به وعده هایش عمل كند.

**مجلس آتی همسو با دولت خواهد بود

وی با بیان این كه مجلس آتی همسو با دولت خواهد بود توضیح داد:‌ این خواست ملت بوده و چیزی است كه روح و رای مردم آن را می خواهد، طبیعتا نماینده ها برآمده از این خواسته اند و این در واقع از نقش نظارتی مجلس چیزی كم نمی كند؛‌ این تعامل مثبت خواهد بود و نقش مجلس قانون گذاری است.

**اظهارات قاضی پور در شان یك نماینده مجلس نیست

حكیمی پور در خصوص اظهارات اخیر نادر قاضی پور نماینده ارومیه هم گفت: طبیعتا چنین اظهاراتی كه در ملاء عام و میان مردم مطرح می شود در شان یك نماینده مجلس نیست.
وی افزود: نماینده وقتی وارد مجلس می شود نه نماینده یك حوزه انتخابیه كه نماینده همه مردم است و در برابر كل ملت ایران مسئول است؛ در نتیجه از این جایگاه باید صحبت كنیم و این نماینده حتما لازم است در اظهاراتی كه كرده تجدید نظر كند و این گونه اظهار نظرها در تراز یك نماینده مجلس نیست.
حكیمی پور گفت: ان شاء الله وی اظهاراتی را كه كرده و موجب رنجش خاطر مردم مخصوصا بانوان كشور شده است جبران كند.

**مردم آذربایجان همیشه پیشتاز فداكاری در كشور بوده اند

وی ادامه داد:‌ من به عنوان فردی كه در مجلس بوده ام و خودم آذری هستم از عرقی كه آقای قاضی پور ادعا می كند بیشتر نداشته باشم كمتر هم ندارم.
دبیركل حزب اراده ملت ایران با بیان این كه چنین چیزی را نمی شود به حساب عرق آذری گذاشت گفت: مردم آذربایجان همیشه پیشتاز فداكاری در كشور بوده اند و هیچ تفكیك و تمیزی نمی شود بین قومیت ها گذاشت و دامن زدن به این گونه امور بر خلاف منافع ملی ماست.
وی افزود: كشور ما مانند یك مینیاتور و فرش بسیار زیبا است كه با نقش و نگارهای خوب در هم تنیده شده است؛ چنین صف بندی ها و مسائل را دامن زدن و پرداختن به آن قطعا به ضرر منابع ملی است و در جایگاه نمایندگی باید جدا از این امر پرهیز كرد.
سیام **6084 **1446
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست