۷ اسفند ۱۳۹۴، ۹:۵۴
کد خبر: 81979409
T T
۰ نفر
استاندار یزد حماسه حضور مردم در ساعات اولیه رای گیری را چشمگیر اعلام كرد

یزد - ایرنا - استاندار یزد حماسه حضور و مشاركت مردم استان در ساعات اولیه رای گیری در حوزه ها را چشمگیر توصیف كرد.

سید محمد میرمحمدی كه برای رای دادن و بازدید از حوزه مسجد حظیره در این محل حاضر شده بود در گفتگویی از همه دست اندركاران برگزاری انتخابات در این استان قدردانی كرد و گفت: مردم باید در اولین ساعات رای گیری در حوزه ها حاضر شوند.
وی افزود: مردم به اهمیت و حساسیت انتخابات واقفند و با آگاهی نسبت به این موضوع در پای صندوق های اخذ رای حاضر می شوند.
وی اهمیت انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری را یاد آور شد و اظهار داشت: ویژگی های انتخابات این است كه موجب اعتماد مردم می شود و اگر خدای ناكرده غفلت كنیم موجب بی اعتمادی مردم می گردد.
وی ابراز امیدواری نمود مردم با استقبال گسترده و حضوری پرشور خود در پای صندق های اخذ رای حماسه ای به یاد ماندنی را در تاریخ انقلاب اسلامی خلق كنند.
وی بر رعایت قانون و حقوق افراد در انجام مراحل رای گیری تاكید كرد و گفت: باید این قانونمداری را از خود آغاز كنیم و در همه زمینه ها به حقوق همه احترام بگذاریم.
میر محمدی یادآور شد: طی چند ماه گذشته فعالیت های زیادی انجام شد تا همه شرایط برای برپایی این انتخابات فراهم شود.
وی از همه نامزدهای انتخابات كه با حضور خود موجب گرم شدن تنور انتخابات شدند قدر دانی كرد.
برای برگزاری این دوره از انتخابات 719 شعبه اخذ رای در استان پیش بینی شده كه 161 شعبه سیار و 7 شعبه ویژه اقلیتهای مذهبی است.
تعداد واجدان شرایط رای در این استان 665 هزار و 504 نفر است كه از این تعداد 52 هزار و 115 نفر مربوط به حوزه اردكان ، 86 هزار و 417 نفر مربوط به حوزه تفت و میبد ، 121 هزار و 293 نفر مربوط به حوزه های مهریز، ابركوه ، بافق ، بهاباد و خاتم و 405 هزار و 679 نفر هم مربوط به حوزه یزد و اشكذر است.
استان یزد با یك میلیون و 70 هزار نفر جمعیت، چهار نماینده در مجلس مجلس شورای اسلامی و یك نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.
55 نامزد در انتخابات مجلس شورای اسلامی و دو نامزد در انتخابات خبرگان رهبری در این استان با هم رقابت می كنند.
6197

سرخط اخبار استان‌ها