۳ اسفند ۱۳۹۴، ۲۱:۳۸
کد خبر: 81975015
T T
۰ نفر
كتاب «تاريخ زورخانه و كشتي شهرستان قم» رونمايي شد

قم ـ ايرنا ـ نخستين كتاب تاريخ ورزش قم با عنوان «تاريخ زورخانه و كشتي شهرستان قم» در گردهمايي بزرگ جامعه ورزشي استان قم با حضور رئيس مجلس شوراي اسلامي و جمعي از مسوولان قم رونمايي شد.

به گزارش ايرنا، رئيس بنياد قم پژوهي در مراسم رونمايي از اين كتاب با بيان اينكه تاكنون 26 اثر به همت اين مجموعه به چاپ رسيده است، اظهار داشت: بنياد قم پژوهي به دنبال جمع آوري تاريخ مكتوب و شفاهي استان قم است و تاكنون اقدامات بسياري در اين جهت انجام داده است.
حجت الاسلام والمسلمين علي بنايي با اشاره به جايگاه قم در روايات ائمه اطهار(ع) خاطرنشان كرد: يكي از مهمترين اقداماتي كه در دستور كار بنياد قم پژوهي قرار گرفته، آينده پژوهي در رابطه با اين خطه مقدس است تا اقشار مختلف مردم قم هرچه بهتر نقش خود را در اين ميان ايفا نمايند.
استاد حوزه و دانشگاه نيز در اين مراسم با اشاره به اهميت و ضرورت ورزش براي جوانان گفت: ورزشكاران قمي با همه كمبودها موفق به كسب رتبه هاي ارزشمندي در سطح ملي و بين المللي شده اند و مسوولان بايد براي رشد و شكوفايي هرچه بيشتر ورزش قم تلاش و برنامه ريزي كنند.
حجت الاسلام محمدهادي مفتح با اشاره به ظرفيت ها و استعدادهاي ورزشي در استان قم تصريح كرد: قم با توجه به توانمندي ها و ظرفيت هاي گسترده اي كه دارد، بايد در همه عرصه ها الگو و نمونه باشد.
كتاب «تاريخ زورخانه و كشتي شهرستان قم» تاليف مهدي عباسي و از جمله آثار منتشره بنياد قم پژوهي است كه در اين اثر به شرح حال پهلوانان و پيشكسوتاني پرداخته شده كه عصاره ورزش زورخانه و كشتي قم بوده اند. ك/4
8146/ 6133/