۱ اسفند ۱۳۹۴، ۱۵:۰۰
کد خبر: 81971655
T T
۰ نفر
ديد افقي در شهرستان مرزي مهران به 2 هزار متر كاهش يافت

ايلام - ايرنا - رئيس اداره هواشناسي مهران با اشاره به وزش باد شديد در اين شهرستان مرزي گفت: ديد افقي در شهر مهران با ورود گرد و غبار به 2 هزار متر كاهش يافت.

علي محمديان روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: آلودگي هواي اين شهرستان مرزي هم اينك از شرايط هواي پاك و استاندارد ( 10 هزار متر) هشت هزار متر كمتر است كه اين نشانه غلظت آلاينده ها در اين منطقه است.
وي با اشاره به وزش باد شديد از سمت شرق به غرب اين شهرستان و بروز پديده گرد و غبار افزود: تندبادي با سرعت 55 كيلومتر در ساعت از ساعتي پيش شهرستان مرزي مهران در جنوب غربي استان ايلام را در نورديد و مشكلاتي براي مردم اين منطقه ايجاد كرد.
محمديان با بيان اينكه اين شرايط جوي براساس پيش بيني هاي انجام شده تا عصر امروز ادامه دارد و پس از آن پديده گرد و خاك وارد منطقه مي شود، تاكيد كرد: تندباد امروز موجب شكستن شاخه هاي برخي درختان در خيابان ها و معابر عمومي شد.
به گزارش ايرنا، وزش باد شديد و بروز پديده گرد و غبار رفت و آمد شهروندان را در گذرگاه ها و معابر عمومي با مشكل مواجه كرد و موجب شد بسياري از مردم اين شهرستان مرزي به منازل خود پناه ببرند و از منزل خارج نشوند.
شهرستان مرزي مهران در 85 كيلومتري جنوب غربي استان ايلام قرار دارد و بدليل همجواري با كشور عراق از اولين مناطق كشورمان است كه با معضل ورود گرد و غبار و پديده ريزگردها درگير مي شود.
7170/9002