به گزارش ايرنا دكترعلي حسيني روز پنجشنبه در دومين روز از همايش ملي مدارس هوشمند و تعليم و تربيت از تكنولوژي به عنوان تربيت فناورانه ياد و اظهار كرد: توانمندسازي در امر آموزش هم با آموزش و يادگيري معلمان در حوزه فناوري روز آموزشي، امكانپذير است.
وي با بيان اينكه فناوري هاي آموزشي به صورت ايثارگرانه خود را در اختيار انسان قرار نمي دهد، گفت: سهم افراد بشر از منافع و مضار فناوري هاي پيشرفته يكسان نيست يعني هر پديده از اين نوع به گروهي سود و به گروهي ديگر ضرر و زيان مي رساند.
وي با بيان اينكه فناوري هاي آموزشي جاي فرهنگ مي نشيند و ريشه ها و باورها را كم رنگ مي كند گفت: استفاده از آن در زندگي و تعليم و تربيت بسيار مهم است كه با مغز انسان مقايسه و در برخي از موارد خود را به مغز انسان مي رساند.
حسيني با بيان اينكه امروز يادگيري در دنيا براساس تكنولوژي رشد بسياري داشته است افزود: تلفيق تكنولوژي در يادگيري و تعليم و تربيت آنقدر مهم است كه روز به روز سعي مي كند با موارد مختلف آن را رفع كنند.
همايش ملي مدارس هوشمند و تعليم و تربيت از روز چهارشنبه به مدت دو روز در تالار فرهيختگان دانشگاه آزاد بجنورد با حضور دانشجويان، فرهنگيان، اساتيد و مسئولان استاني و كشوري برگزار شد.ك/3
7186/ 6042
يك مسئول وزارت آموزش و پرورش: توانمندسازي در امر آموزش امر ضروري است
۲۹ بهمن ۱۳۹۴، ۱۲:۴۳
کد خبر:
81969284
بجنورد- ايرنا- مشاور فناوري و اطلاعات معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: هم اكنون منابع آموزشي فراوان است با وجود اين، كيفيت آموزش ارتقا نيافته كه به همين منظور بايد در امر آموزش توانمندسازي كنيم.