۲۷ بهمن ۱۳۹۴، ۱۴:۳۳
کد خبر: 81966436
T T
۰ نفر
آغاز تبلیغات یكی ازنامزدهای مجلس خبرگان درهرمزگان در قالب برشور

بندرعباس- ایرنا -یكی از نامزدهای مجلس خبرگان رهبری در هرمزگان فعالیت تبلیغاتی خود را در قالب برشوردراین استان آغازكرد.

به گزارش سه شنبه ایرنا ، دراین برشور آمده آیت الله غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در هرمزگان ، استاد حوزه و دانشگاه و نامزد جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در1323 در نعیم آباد دامغان در خانواده ای روحانی پا به عرصه وجود گذارد.
از اوان كودكی با آموزش در مكتب خانه و سپس در سال 1332 با ورود به تهران و تحصیل در آموزش و پرورش گام به وادی علم و معرفت نهاد و به سال 1336 با حضور در حوزه پربركت علمیه قم و بهره مندی از اساتید برجسته و وارسته این حوزه آن را به كمال رسانید.
*زندگی علمی
وی ادبیات عرب را نزد اساتید معروف آن زمان از جمله عالم بزگوار حضرت آیت الله فشاركی اصفهانی ، فقه و اصول را در مقطع سطح نزد اساتید به نام حوزه حضرات آیات ستوده و صلواتی ، رسائل را در مكتب آیت الله اعتمادی و كفایه الاصول را نزد مرحوم آیت الله سلطانی گذارنید.
سپس سالیان فراوان در محضر مرجع عالی قدر مرحوم آیت الله العظمی گلپایگانی خارج فقه و در محضر مرحوم آیت الله العظمی حائری خارج فقه و اصول را آموخت و زمانی چند نیز از خرمن وجود حضرت آیت الله العظمی محقق داماد بهره مند گردید و نیز در محضر پرفیض آیت الله شهید دكتر مفتح درس فلسفه را تلمذ كرد و به درجه استادی رسید.
*تدریس در حوزه و دانشگاه
شمع وجود این عالم بزرگوار همانگونه كه در طلب علم و معرفت می سوخت به كانون های علم و دانش نیز روشنی و در همه مقاطع حتی زمانی كه در زندان ستم شاهی زیر فشار پلیس سفاك رژیم بود از تدریس باز نایستاد و دروس چون فلسفه فقه و اصول و كفایه الاصول را در آن شرایط چون فلسفه فقه و اصول و كفایه الاصول را در آن شرایط سخت آموزش می داد.
عشق به دانش هیچ گاه و در هیچ شرایطی از زندگی وی جدا نشد و حضور در صحنه های سیاسی و اجتماعی وی را از حضور در میدان علم خارج نكرد چه در دوران 11 ساله ای كه در دامغان مسولیت خطیر امات جمعه را برعهده داشت و چه زمانی كه در استان هرمزگان حضور پیدا كرد وجود او فرصتی بود تا اهل علم و فضل و معرفت از خرمن وجودش خوشه ها برچینند.
تدریس مستمر دروس حوزوی از ادبیات عرب تا مقطع خارج فقه و كفایته الاصول و پایه گذاری دانشگاه آزاد اسلامی دامغان و تدریس بیش از 31 سال در حوزه های علمیه استان سمنان و هرمزگان ، دانشگاه جامع هرمزگان ، دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه علوم پزشكی بندرعباس و دانشگاه مذاهب اسلامی بخشی از كارنامه علمی این عالم گرانقدر می باشد.
*درمیدان سیاست
سراسر زندگی این بزرگوار به تعلیم و تعلم اختصاص یافته و با تسلطی كه فن خطابه دارند در همه زمینه های علمی مذهبی سیاسی و اجتماعی به تنویر اذهان عمومی مبادرت ورزیده در این راه همه سختی ها و خطرها را به جان خریدند و در عمل بر این اندیشه كه 'یا درس و یا منبر' خط بلطان كشیده و با جمع این دو ، چراغ هدایت مخاطبانشان شدند ، عشق به حضور در میان مردم از ایشان چهره ای مردمی ساخت و همواره منبر و درس ایشان مورد توجه قرار گرفت.
به دلیل ایراد سخنرانی ها در تهران و شهرهای مختلف و ارتباط با مردم و موضع گیری سیاسی ضد رژیم شاهنشاهی سه مرحله دستگیر كه دو بار آن هر مرتبه دو ماه بازداشت و یك بار سه سال در زندان رژیم به سر برد.
بعد از حضور در خطه خونگرم هرمزگان نگاه روشن این عالم جلیل القدر و متعهد عامل وحدت میان همه گروه ها در استان بود و در تمام مدت 25 سال حضورشان كوشیدند عوامل تفرقه را از میان مردم دور سازند و به حمدالله موفق نیز شدند و امروز همه شاهد همدلی و یكپارچگی مردم هرمزگان هستند.
*تلاش در جهت كارهای فرهنگی
در مقام پاسخگویی به نیازهای روحانی مردم و به پیگیری و مساعدت ایشان بناهای فرهنگی در سراسر استان بنا نهاده شد كه به موارد زیر اشاره می شود.
1-ایجاد مستقلاتی برای مراكز فرهنگی
2-ساخت و درحال اجرای بیش از 400 مسجد در استان
3-ساخت خانه عالم در هشر و روستاهای دور افتاده استان
4-ساخت حوزه علمیه خواهران با زیربنای شش هزار و 980 مترمربع شامل
الف-فضای آموزشی
ب-خوابگاه شامل 35 سویت با گنجایش بیش از 200 نفر
ج-مجتمع ورزشی كه برای نخستین بار در كشور ویژه حوزه علمیه خواهران ساخته شده است.
د-كتابخانه عمومی حوزه علمیه خواهران با بیش از 20 هزار جلد كتاب كه یكی از كم نظیر ترین كتابخانه های مخصوص خواهران در كشور می باشد.
و-سلف سرویس و سالن غذاخوری مجهز
ن-سالن اجتماعات 500 نفره الزهرا(س)
5-شروع به كار مسجد جامع بندرعباس (مصلی) با گنجایش 25 هزار نفر جهت اقامه نماز و با 45 هزار نفر گنجایش
6-تربیت طلاب و روحانیون برای خدمت رسانی به جامعه
7-كمك به حوزه های علمیه خواهران و برادران در سراسر استان
8-سفر به تمام نقاط استان و پیگیری جهت برطرف نمودن مشكلات مردم
*تحقیق و تالیف
میدان حضور و عمل ایشان با قلم رنگ دیگری می گیرد و آثار گرانقدر و ارزشمند این عالم برجسته گوشه ای دیگر از زندگی پر بارشان را رقم می زند.
آثار برجسته چاپ شده ایشان بیش از 30 اثر كه شامل داروینیسم از دیگاه دانش و مذهب ، نماز زیباترین الگوی پرستش (الصلوه اروع نموذج للعباده 'ترجمه نماز زیباترین الگوی پرستش و چاپ در مصر') ، نخستین گام در نماز ، نماز در آینه وحی ، عاشورا در عاشورا ، شكر در آینه وحی ، زكات در آینه وحی ، تحریف در آموزه های دینی ، صلیب خونین ، توسل ، زمزمه روزه داران ، (تفسیری بر دعای روزهای ماه رمضان) ، آسیب شناسی خواص ، امر به معروف و نهی از منكر ، آئین پارسایی ، رشوه ، تفسیر سوره فجر و تین ، نماز درمانی ، ولایت علی (ع) در آینه وحی ، غدیر در آینه تاریخ ، شرحی بر خطبه امام سجاد (ع) در نزدیك مدینه ، احسان ، روزه در آینه وحی ، قران با روایت نهج البلاغه ، خمس ، شرح دعای سحر ، بحث گسترده پیرامون اعتیاد ، نماز جماعت ، شرح كلمات قصار (نهج البلاغه ) ، تولی و تبری ، اعجاز قران ، حق و باطل ، در شب عاشورا چه گذشت ، تفسیر سوره الرحمن.
تبلیغات نامزدهای انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از ساعت هشت صبح روز پنجشنبه 22 بهمن ماه در هرمزگان آغاز شد. این افراد می توانند به مدت دو هفته و تا 24ساعت قبل از برگزاری انتخابات نسبت به معرفی خود در چارچوب قانون اقدام كنند.
استان هرمزگان پنج كرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی و یك كرسی نمایندگی مجلس خبرگان دارد.
انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفند همزمان با سراسر كشور در هرمزگان برگزار می شود. ك/1
7195/6048

سرخط اخبار استان‌ها