۲۲ بهمن ۱۳۹۴، ۱۸:۴۸
کد خبر: 81960136
T T
۰ نفر
شمخانی: اولویت امنیت ملی ایران در برهه كنونی اقتصاد است

یزد - ایرنا - دبیر شورای عالی امنیت ملی اولویت امنیت ملی را در برهه كنونی اقتصاد عنوان كرد و گفت: وظیفه اصلی مسئولان در دوران پسابرجام تقویت و ارتقای بنیان های اقتصادی و رفع مشكلات معیشتی مردم است.

به گزارش ایرنا، علی شمخانی عصر پنجشنبه در نشست شورای اداری استان یزد با تجلیل از حضور پرشور و گسترده مردم مومن و انقلابی یزد و سراسر كشور در گرامیداشت یوم الله 22 بهمن اظهار كرد: در پسابرجام مسئولیت و نقش آحاد مردم و فعالان اقتصادی برای مشاركت فعال و پشتیبانی از دولت برای عبور از بحران های اقتصادی و ركود غیرقابل انكار است.
وی ادامه داد: توافق هسته ای زمینه ای برای رفع مشكلات اقتصادی بوده و اقدام اصلی در این حوزه باید با بهره گیری از مجموعه ظرفیت ها و توان داخلی كشور و تعهد به اجرای اقتصاد مقاومتی برای سرعت دادن به رشد و توسعه پایدار پیگیری شود.
وی با تاكید بر اینكه سكاندار رفع مشكل های معیشتی مردم دولت است و در این راستا باید تقویت شود اضافه كرد: شورای عالی امنیت ملی موظف به دنبال كردن مشكلات اقتصادی است.
دبیر شورای عالی امنیت ملی با تاكید بر مقابله موثر و نظام مند با فساد اقتصادی و اداری و پرهیز از جنجال در این زمینه گفت: همه ظرفیت های نظام در عرصه های قانون گذاری، اجرایی و بخش های خصوصی باید با همگرایی و هم افزایی بستر لازم را برای فعالیت های صحیح اقتصادی فراهم كنند.
شمخانی از فساد به عنوان پاشنه آشیل اقتصاد نام برد و افزود: فساد حتی خطرناكتر از تهدید و حمله آمریكا و بیماری های خطرناك است كه مانند موریانه به انقلاب آسیب می زند.
وی با اشاره به پایین بودن آمارهای مربوط به فساد اداری و اقتصادی و نرخ بیكاری در استان یزد نسبت به دیگر مناطق كشور ادامه داد: این موضوع نشان می دهد كه فرهنگ اقتصاد مقاومتی و مومنانه كارایی موثری در عرصه فسادستیزی دارد و این مساله باید توسط مسئولان تبدیل به فرهنگی عمومی در سراسر كشور شود.
دبیر شورای عالی امنیت ملی اولویت امنیت ملی ادامه داد: افسران خطوط مقدم ایران كه در 22 بهمن امسال حماسه حضور را رقم زدند تولید كنندگان ثروت با الهام گیری از اقتصاد مقاومتی خواهند بود.
شمخانی از استان یزد به عنوان الگویی برای اقتصاد مقاومتی نام برد و خاطر نشان كرد: قنات، قنوت و قناعت كه نام یزد با این عنوان ها مشهور شده به عنوان سه اصل اقتصاد مقاومتی به شمار می آید.
وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی و استمرار مسیر پیشرفت كشور در عرصه های مختلف، تبدیل شدن كشور به هجدهمین اقتصاد بزرگ دنیا و ایفای نقش تعیین كننده در بسیاری از معادلات پیچیده جهانی را باوجود تحمیل جنگ هشت ساله و طرح ریزی توطئه های بسیار از جمله موفقیت های كشور در طی دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی دانست.
دبیر شورای عالی امنیت ملی دستیابی به قله های پیشرفت علمی، قدرت بازدارندگی موثر دفاعی، دستیابی به صنایع پیشرفته ای چون هسته ای، نانو و بیوتكنولوژی را از جمله دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست كه با تلاش جوانان نسل انقلاب به ثمر نشسته است.
شمخانی با اشاره به ویژگی های كم نظیر استان یزد كه در طول تاریخ پرورش دهنده شخصیت های تاریخ ساز سیاسی علمی، فرهنگی و مذهبی بوده است اظهار كرد: مردم این استان با توجه به بافت جغرافیایی و فرهنگی استان در زمینه اقتصاد مقاومتی و تقویت دستاوردهای نظام پیشتاز هستند.
شمخانی در ادامه با تبیین مولفه های قدرت در عرصه داخلی و سیاست خارجی اظهار كرد: مسیر رو به رشد تقویت جایگاه و نقش جمهوری اسلامی ایران و تبدیل شدن به محور تاثیرگذار در مهمترین تحولات جهانی ناشی از رویكرد انقلاب اسلامی به موضوع خودكفایی و استقلال و توجه به تحولات منطقه ای و جهانی است و درستی این مسیر با توجه به نتایج شگفت آور و مثبت آن به طور كامل تایید و اثبات شده است.
سمخانی با محكوم كردن اقدام های برخی كشورهای منطقه ای و فرامنطقه ای در ناامن سازی كشورهای اسلامی با ارسال سلاح و پشتیبانی مالی و اطلاعاتی از عناصر تروریست تصریح كرد: هیچ كشوری از عواقب خطرناك طرح های رژیم صهیونیستی و آمریكا در گسترش بحران تروریسم در امان نخواهد ماند مگر اینكه در مقابل آن مانند سد آهنین ایستادگی كند.
وی با تجلیل از دستاوردها و پیروزی های ارزشمند اخیر ارتش و نیروهای مردمی در عراق و سوریه گفت: قدرت و اراده ملت ها شكست ناپذیر است و به زودی با نابودی كامل تروریسم وارداتی شاهد استقرار امنیت و آرامش در منطقه خواهیم بود.
دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به در پیش بودن انتخابات هفتم اسفند ماه اظهار كرد: باید ببینیم كدام نماینده دغدغه رفع مشكلات معیشتی مردم دارد.
شمخانی به سه مشكل ساختاری، سیاستی و تحریمی اشاره كرد و افزود: قدرت چانه زنی در منطقه زمانی افزایش می یابد كه قدرت اقتصادی داشته باشیم.
پیش از آغاز نشست شورای اداری استان یزد، تالار اندیشه استانداری یزد با حضور علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی افتتاح و این نشست در سالن یادشده برگزار شد.
در این نشست آیت الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، سیدمحمدمیرمحمدی استاندار، محمدرضا تابش نماینده مردم اردكان در مجلس شورای اسلامی و مدیران دستگاهها و نهادهای مختلف استان یزد نیز حضور داشتند.
7532/ 6197 / 1539