۲۱ بهمن ۱۳۹۴، ۱۴:۵۸
کد خبر: 81958360
T T
۰ نفر

تقدير از شاعره فارسي گوي تاجيكي

۲۱ بهمن ۱۳۹۴، ۱۴:۵۸
کد خبر: 81958360
تقدير از شاعره فارسي گوي تاجيكي

تهران - ايرنا - درحاشيه محفل بين المللي شعر فجر در تاجيكستان از بانو فرزانه خجندي، شاعر بنام تاجيكستاني تقدير شد.

به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگي ايرنا از روابط عمومي بنياد شعر و ادبيات داستاني ايرانيان، صبح امروز طي مراسمي از بانو فرزانه خجندي، شاعر تاجيكستاني در منزل او تقدير به عمل آمد.
در اين مراسم كه اسماعيل اميني، دبير علمي و مهدي قزلي، دبير اجرايي دهمين دوره جشنواره بين‌المللي شعر فجر و همچنين شاعراني مانند عبدالجبار كاكايي، علي رضا بديع، پونه نكوي و فريبا يوسفي حضور داشتند، از سال‌ها فعاليت ادبي اين شاعره پارسي‌زبان تقدير به عمل آمد.
در لوح تقدير اهدايي مهدي قزلي، مديرعامل بنياد شعر و ادبيات داستاني ايرانيان به خجندي آمده است: زبان فارسي سرزميني بي‌مرز است با پهنه‌اي وسيع سرزميني كه در آن پنجره‌ها رو به تجلي باز است شاعران با پرچم‌هاي افراشته زبان فارسي مرزهاي اين سرزمين را گسترانده‌اند.
زبان شيرين فارسي زنده است، تا شاعران و اديبان حيات ادبي دارند و ستاره اقبالشان در آسمان كلمات مي‌درخشد. به شما بانوي ارجمند كه شهروند كشور زبان فارسي هستيد و دل به مشبك‌هاي اين زبان كهن گره زده‌ايد، دستخوش مي‌گوييم و نقش شما را در زنده نگاه داشتن اين زبان كهن ارج مي‌نهيم.
دوام دولت اديبانه شما را در مُلك زبان فارسي، ملكي كه روزگاري حافظ، سعدي، فردوسي، نظامي و سنايي در آن صدارت كرده‌اند، از خداوند بزرگ تمنا داريم.
منتقدان، فرزانه خجندي را فروغ تاجيكستان لقب داده‌اند. وي از مهم‌ترين و موثرترين شاعران معاصر فارسي‌گوي است كه در تاجيكستان زندگي مي‌كند و دفاتر شعر متعددي از وي در اين كشور به چاپ رسيده است. از شعرهاي فرزانه خجندي در ايران، دفتر «پيام نياكان» در سال 1375 و دفتر «سوز ناتمام» در سال 1385 چاپ شده
است.
فراهنگ**1085**1569