۲۱ بهمن ۱۳۹۴، ۱۳:۵۹
کد خبر: 81958224
T T
۰ نفر
28هزار كلاس درس در سال 94 تحويل دانش آموزان شد

تهران- ايرنا- وزير آموزش وپرورش گفت: امسال از سوي دولت تدبير و اميد بيش از 28 هزار كلاس تحويل دانش آموزان سراسر كشور شد.

به گزارش گروه فرهنگي ايرنا از وزارت آموزش و پرورش، ‌علي اصغر فاني روز چهارشنبه طي سخناني در مراسم افتتاح همزمان 549 پروژه آموزشي، پرورشي و ورزشي در سراسر كشور توسط رييس جمهوري افزود: در اين رابطه بيش از يك و نيم ميليون مترمربع به فضاي آموزشي آموزش و پرورش افزوده شد.
وي در اين مراسم كه در مدارس شهيد دبيريان و شهيد سيد فاطمي منطقه 16 شهر تهران برگزار شد، اظهار كرد: پس از پيروزي انقلاب پوشش تحصيلي دانش آموزان در مقطع ابتدايي به بيش از 99 درصد رسيد.
وزير آموزش و پرورش با بيان اينكه پوشش تحصيلي دوره هاي راهنمايي و متوسطه قبل از پيروزي انقلاب اسلامي به ترتيب 51 و 23 درصد بود، ادامه داد: پس از پيروزي انقلاب اسلامي و با هدف گسترش عدالت آموزشي مبتني بر مدارس روستا مركزي و شبانه روزي، دانش آموزان تحت پوشش تحصيلي در مقطع متوسطه اول به 94 و در متوسطه دوم به بيش از 82 درصد رسيد.
به گفته وي،‌ اين مساله نشان مي دهد، آموزش و پرورش در بحث عدالت آموزشي گام هاي خوبي برداشته است.
فاني در مقايسه فضاهاي آموزشي قبل و بعد از پيروزي انقلاب اسلامي اضافه كرد: پيش از پيروزي انقلاب اسلامي 14 ميليون و 700 هزار متر مربع و پس از پيروزي انقلاب بيش از 63 ميليون متر مربع فضاهاي آموزشي ساخته شد كه اين نشان از رشد 4.3 برابري دارد.
وزير آموزش و پرورش با اشاره به فعاليت 105 هزار مدرسه در سراسر كشور گفت: در سال گذشته، 110 مدرسه تك دانش آموز و چهار هزار و 800 مدرسه با جمعيت كمتر از پنج دانش آموز در كشور فعاليت مي كرد و اكنون هيچ كودك نيازمند آموزش به لطف انقلاب اسلامي در كشور وجود ندارد كه به دليل نبود مدرسه از تحصيل بازمانده باشد.
فاني گفت: در حال حاضر براي بالابردن پوشش تحصيلي مقطع متوسطه، مدارس شبانه روزي و روستامركزي پيش بيني شده، درحال حاضر بيش از 400 هزار دانش آموز هم در مدارس شبانه روزي تحصيل مي كنند.
به گفته وي،‌ هزينه هاي مدارس شبانه روزي چندين برابر مدارس روزانه است و آموزش وپرورش تلاش مي كند، با همكاري نهادهاي ديگر مانند وزارت تعاون،‌كار و رفاه اجتماعي مشكلات مالي دانش آموزان را رفع كند تا بتوان پوشش تحصيلي را بالا برد.
عضو كابينه تدبير و اميد با بيان اينكه دو سوم فضاهاي آموزشي در كشور ايمن است، گفت: با مساعدت رئيس جمهور، تلاش مي شود، در طول برنامه ششم توسعه، باقي مانده فضاهاي آموزشي را نوسازي و ايمن كنيم.
وزير آموزش و پرورش با حمايت از خيرين در ساخت فضاهاي آموزشي خاطر نشان كرد: توسعه مشاركت يكي از سياست هاي پنج گانه آموزش وپرورش در دولت تدبير و اميد است،در نظر است از توان مردم و خيرين استفاده بهينه كنيم و تاكنون 20 درصد فضاهاي آموزشي توسط خيرين و بقيه با اعتبارات ملي، استاني ساخته شده است.
فراهنگ** 1417**1568