۲۱ بهمن ۱۳۹۴، ۱۳:۲۳
کد خبر: 81958134
T T
۰ نفر
عضو حقوقدان شوراي نگهبان: حساسيت عمومي نسبت به انتخابات مجلس مايه بركت است

تهران- ايرنا- عضو حقوقدان شوراي نگهبان، رمز پيروزي و تداوم انقلاب اسلامي را حضور مردم در صحنه دانست و گفت: هيچ حكومتي بدون حضور، پشتيباني و رضايت مردم، قابليت دوام ندارد.

به گزارش ايرنا، محسن اسماعيلي در ويژه ‌برنامه دهه فجر انجمن اسلامي معلمان در شهرستان رباط كريم، افزود: امام خميني (ره) نيز وقتي فرمودند «من دولت تعيين مي‌كنم»، بلافاصله تاكيد كردند كه به واسطه آن‌كه ملت ايشان را قبول دارد، دولت تعيين مي‌كنند.
وي اظهار داشت: بنابراين از نگاه بنيانگذار جمهوري اسلامي نيز تنها سرمايه ما حضور گرم مردم با ايمان، ايثارگر و از خود گذشته در صحنه‌ها است و يكي از اين صحنه‌ها، عرصه انتخابات است.
اسماعيلي، تعدد ثبت نام در انتخابات را به سود نظام دانست و گفت: همين كه نسبت به گذشته، تعداد بيشتري در خود اين قدرت را مي‌بينند كه از طريق قرار گرفتن در چرخه قانوني در تعيين سرنوشت جامعه مشاركت كنند، جاي نشاط و شكر دارد؛ مشروط بر آنكه همگي تابع قانون باشيم.
وي در بيان اهميت مجلس خبرگان افزود: اميدواريم به فضل و رحمت خداوند، آنان هيچ‌گاه احتياج به تعيين رهبر پيدا نكنند؛ ولي مگر مجلس خبرگان، غير از اين، مأموريت ديگري ندارد؟
اين مجتهد حقوقدان، با يادآوري اينكه اجتهاد شرط ورود به مجلس خبرگان رهبري است، تصريح كرد: اما آيا هر مجتهدي براي عضويت در مجلس خبرگان مناسب است؟ امام فرمودند كه «اجتهاد مصطلح و مرسوم در حوزه‌هاي علميه براي اداره كشور كافي نيست».
اسماعيلي با تاكيد بر ضرورت آشنايي اعضاي مجلس خبرگان با روابط پيچيده جهان امروز و مسائل بين‌الملل، خاطرنشان كرد: مجتهداني در كشور داريم كه جامعه‌شناس، روانشناس، پزشك، مهندس، حقوقدان و ... هستند. بايد همه آنان فعال‌تر از گذشته شوند.
اين استاد حوزه و دانشگاه، هر يك رأي بيشتر كه به صندوق‌ها انداخته مي‌شود را مايه افزايش اقتدار كشور در سخن گفتن با دنيا دانست و تاكيد كرد: در انتخابات 7 اسفند ماه هيچ شهروندي نبايد از حق تعيين سرنوشت خود و انتخاب بهترين كانديداها، انصراف دهد.
اسماعيلي در حالي كه بهترين‌ها براي نمايندگي مردم را افرادي دانست كه علاوه بر تدين، افرادي كاردان، متخصص، آشنا به مسائل روز، دلسوز و حامي منافع ملي هستند، گفت: در رأي دادن هيچ عاملي جز شايسته بودن نامزد نبايد موثر باشد تا مجلسي تشكيل شود كه بتواند گره اي از مشكلات مردم باز كند. اسلام و غيرت ملي به ما اجازه نمي‌دهند كه سرنوشت خود و فرزندان‌مان را فداي گروه‌گرايي و رفيق‌بازي كنيم.
عضو حقوقدان شوراي نگهبان افزود: اگر نامزدي در تبليغات انتخاباتي‌ اخلاق را رعايت نكرد، دروغ گفت، وعده‌هاي نشدني داد و عليه رقيبش جوسازي و تهمت‌زني كرد، نبايد مورد اعتماد قرار گيرد. انتخاب‌مان نبايد بر اساس زرق و برق و خرج و برج كانديداها باشد بلكه بايد توانايي افراد مبنا قرار گيرد؛ ولو اينكه در برخي زمينه‌ها با كانديدايي كه توانمند است تفاوت ديدگاه هم داشته باشيم.
سيام**9012**1553
۰ نفر