۱۵ بهمن ۱۳۹۴، ۱۴:۰۳
کد خبر: 81949235
T T
۰ نفر
جزئیات استرداد مجرم اقتصادی میلیاردی از زبان دادستان تبریز

تبریز- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب تبریز جزئیاتی از استرداد مجرم اقتصادی میلیاردی از امارات به ایران را در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا اعلام كرد.

موسی خلیل اللهی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا، گفت: این مجرم كه از حساب شركت های دولتی اختلاس های میلیاردی انجام داده بود، پیشتر احكام مربوط به پرونده اش صادر شده بود اما بنا به دلایلی از كشور خارج و متواری شد كه با همكاری پلیس بین الملل سه روز قبل از كشور امارات و از طریق فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) وارد ایران و سپس تبریز شد.
وی اظهار كرد: پرونده نامبرده حامی مواردی مختلف از اختلاس، خیانت در امانت و جرایم اقتصادی میلیاردی می باشد كه بر اساس قانون به سه سال حبس محكوم شده است و قبل از اینكه دوران محكومیت خود را سپری كند از كشور خارج شده بود.
خلیل اللهی درباره نحوه خروج این مجرم اقتصادی به ایرنا ، گفت: وی با ضمانت از زندان خارج و سپس به جمهوری خودمختار نخجوان و بعد به امارات گریخته بود.
وی با اشاره به اینكه دادستانی عمومی و انقلاب تبریز از سال 1392 به دنبال دستگیری و استرداد این مجرم به كشور بوده است، ادامه داد: با هماهنگی های به عمل آمده بین دستگاه قضائی، دادستانی شهرستان تبریز و پلیس بین الملل این مجرم به كشور بازگردانده شد و هم اكنون در زندان تبریز است.
خلیل اللهی گفت: به دلیل اینكه مجرم یاد شده در امارات نیز به دلیل تخلفات انجام گرفته دوران محكومیت خود را سپری می كرد، انتقال وی به تبریز دو سال به طول انجامید.
دادستان عمومی و انقلاب تبریز اعلام كرد: مجرم فوق اهل تبریز است.
به گزارش ایرنا از اداره كل امور بین الملل قوه قضاییه، این مجرم اقتصادی با نام 'ب. ب' با همكاری اداره كل امور بین الملل قوه قضاییه و پلیس اینترپل ناجا به تازگی از امارات به ایران مسترد شد.
وی كه به اتهام اختلاس از حساب های شركت های دولتی به دستور مراجع قضائی استان آذربایجان شرقی (تبریز) دارای اعلان قرمز بین المللی بود، روز چهارشنبه هفتم بهمن ماه با همكاری مقامات دولت امارات از مرز فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) به كشور بازگردانده شد.
همكاری نزدیك اینترپل تهران و ابوظبی سبب شد كه از آغاز سال جاری تاكنون تعداد چهار مجرم مهم اقتصادی به كشور مسترد شوند.
همكاری های قضائی جمهوری اسلامی ایران و امارات با امضای سه سند همكاری دو جانبه در سال 1388بهبود یافته است.
3038/518