۱۵ بهمن ۱۳۹۴، ۱۲:۵۵
کد خبر: 81949112
T T
۰ نفر

اعتماد: فصل «برجام ملي»

۱۵ بهمن ۱۳۹۴، ۱۲:۵۵
کد خبر: 81949112
اعتماد: فصل «برجام ملي»

تهران- ايرنا- روزنامه اعتماد در شماره پنجشنبه 15 بهمن در تشريح تيتر يك نوشت: در روزي كه حسن روحاني براي تبين آنچه «برجام 2» نامگذاري كرد، گفت «موافق، مخالف و منتقد همه بايد دست به دست هم بدهند تا مشكلات كشور را حل كنيم»، علي لاريجاني هم تاكيد كرد كه « توجه به گشايش پيش آمده در مساله هسته‌اي و تلاش دشمنان منطقه‌اي و بين‌المللي براي تحت شعاع قرار دادن اين موضوع، نيازمند صف‌آرايي براساس وفاق ملي هستيم.»

اين روزنامه با انتخاب عنوان هم مي‌توانم اطلاعاتي باشم هم خائن، به نقل از كمال تبريزي آورد: ممكن است بعضي بگويند كه من اطلاعاتي هستم يا از آن طرف عده‌اي بگويند آدم خائني هستم كه عليه تشكيلات خارج ايران فعاليت مي‌كنم. ما در موقعيتي هستيم كه مي‌خواهيم حرف خودمان را بزنيم. فيلم حرف خود را مي‌زند و سعي نمي‌كند وارد درگيري سيستم اطلاعاتي و خانه تيمي شود. نگاه مي‌كند تاثير منفي كه ممكن است روي خانواده بگذارد، چيست. خيلي نگاه نمي‌كنيم كه چه كساني دارند اين كار را مي‌كنند. ما مي‌گوييم كه در فضاي اين مدلي يك سري آدمهاي معمولي و جزيي زير پا له مي‌شوند. آدم‌هايي كه نسبتي با اين مبارزه ندارند. مثل هنرمندان كه زندگي خود را پيش مي‌برند و اين سياست است كه در زندگي آنها تاثير منفي مي‌گذارد.
روزنامه اعتماد با درج عنوان سود قهر از انتخابات را «اقليت خواهان حفظ وضع موجود» مي‌برند، مي نويسد: آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني صبح ديروز در ديدار جمعي از اعضا و مسوولان موسسات فرهنگي، هنري...سازمان‌هاي مردم نهاد (سفيران صلح، صبح اميد)، با بيان اين جمله كه قهر كردن از صندوق‌هاي راي هيچ توجيه منطقي ندارد، گفت: سود عدم حضور مردم در انتخابات را اقليتي مي‌برد كه خواهان حفظ وضعيت موجود است و اصلا آن جماعت همين را مي‌خواهند، اما مردم بايد به شكل گسترده شركت كنند و هر نظري را كه دارند، بدهند تا در تاريخ ثبت شود.
اين روزنامه با بررسي عنوان سفر ظريف پس از ١٦ سال به لندن، نوشت: لندن، امروز ميزبان محمد‌جواد ظريف، وزير امور خارجه كشورمان است. نخستين سفر يك مقام بلندپايه ايراني به انگلستان پس از ١٦ سال. نخستين سفر قالب سفر رسمي دوجانبه را به خود نگرفته است و بهانه اين حضور هم شركت در نشست «كمك‌كنندگان به سوريه» است. سوريه‌اي كه در روزهاي پسابرجام به عاملي براي مذاكرات ايران و اروپا بدل شده است. سوريه‌اي كه زنگ‌هاي خطر بحران امنيتي و سياسي در آن چهار سال پيش از سوي ايران به صدا درآمد اما پرونده غرب ساخته هسته‌اي ايران مانع از هم‌‌انديشي كشورهاي اروپايي با تهران براي يافتن راهكاري در خصوص حل و فصل آن شد.
«رهبر معظم انقلاب: بايد مقابل جريان مخالف تفكر انقلابي ايستاد»، «رييس قوه قضاييه: اجراي قانون اساسي همه جا با رييس جمهور نيست»، «رييس سازمان زندان ها: خبري از حبس در خانه زندانيان نيست»، «ابهام در حذف 15 ميليون يارانه بگير»، ««نيم رخ ها» در غياب شاعرش»، «نرگس آبياري: «نفس»؛ قصه اي بلند از كودكي و معصوميت» و «پانته آ پناهي ها: با گريم متفاوتم، جان تازه اي مي گرفتم» از ديگر عنوان هاي روزنامه اعتماد است.
*گروه اطلاع رساني
پژوهشم**9370**1755