۸ بهمن ۱۳۹۴، ۱۸:۴۵
کد خبر: 81939697
T T
۰ نفر
علمای سنتی به فریاد جوانان امت اسلام برسند

قم - ایرنا- مشاور رئیس جمهوری در امور اهل سنت گفت: علمای سنتی باید با حضور خود در صحنه، فضا و میدان را از دست افراطیون و جریان های تكفیری خارج و به فریاد جوانان مظلومی برسند كه به دست جریان های تكفیری به سمت افراط و ترور می روند.

به گزارش ایرنا، مولوی اسحاق مدنی عصر پنجشنبه در همایش بین المللی «خطر جریان های تكفیری در دنیای امروز، مسئولیت علمای جهان اسلام» در قم، افزود: علمای اسلام دو گروه هستند یك گروه، علمای سنتی و گروه دیگر علمای مطالعه ای یعنی كسانی كه اسلام را با مطالعه درك كرده اند، می باشند، علمای سنتی نه تنها اسلام را تبلیغ، بلكه به آن عمل هم می كنند.
وی گفت: متاسفانه بسیاری از علمای اسلام تنها در فن خاصی دخالت می كنند و اسلام سیاسی را به كسانی واگذار كرده اند كه از راه مطالعه اسلام را فهمیدند، آیا جهاد پیامبر اسلام (ص) تنها همین است كه این گروه مطالعه ای بیان می كنند؟
اسحاق مدنی خاطرنشان كرد: درست است پیامبر اسلام(ص) در زمان خود قصاص می كردند ولی همین پیامبر، مجرم هایی مانند هندجگرخوار و قاتل حضرت حمزه (ع) را عفو كردند، امروز مردم عطش اسلام دارند، وقتی عظمت اسلام آن روز را می دیدند و این ذلت های امروز را مشاهده می كنند، تحت تاثیر قرار می گیرند.
وی افزود: علمای سنتی و كسانی كه درد اسلام دارند وارد فضای مهم نشده و میدان را خالی كردند، گروه هایی علمدار و پرچمدار اسلام شده اند كه وضعیت را به اینجا رساندند، علمای سنتی باید وارد صحنه شوند و به داد اسلام و مردم مظلوم مسلمانی برسند كه در دام تكفیری ها قرار می گیرند.
مشاور رئیس جمهوری در امور اهل سنت همچنین گفت: همه وحدت نظر داریم كه گروه های تكفیری انسان های بد، بی رحم و غیرمنطقی هستند ولی باید ببنیم چرا اینها در بین مسلمانان نفوذ دارند.
وی ادامه داد: شنیدیم یك دختر یهودی بعد از سه روز كه مسلمان شده است، خود را برای انجام عملیات انتحاری و انفجار آماده كرده است، بررسی شود كه این چه نیرویی است كه اینها به سرعت جذب گروه های تكفیری می شوند؟
اسحاق مدنی گفت: علمای اسلام باید اسلام اصیل و رحمانی را به جوانان و مسلمانان دردمندی كه تحت تاثیر تكفیر و افراط قرار می گیرند را بفهمانند.
همایش بین المللی «خطر جریان های تكفیری در دنیای امروز، مسئولیت علمای جهان اسلام»، در سالن همایش پیامبر اعظم(ص) مدرسه علمیه امام كاظم(ع) قم برگزار شد.
در این همایش شخصیت های برجسته علمی و فرهنگی از حوزه های علمیه و دانشگاه ها، علمای شیعه و اهل سنت از 25 كشور شركت كردند.
اولین همایش جهانی مقابله با جریان های تكفیری با حضور شخصیت های سیاسی و چهره های علمی، فرهنگی و سیاسی از داخل و خارج كشور در آذرماه سال 93 درقم برگزار شد، تاكنون 10 جلد از مقاله های برگزیده آن همایش و 40 عنوان كتاب به زبان های فارسی، عربی و چكیده آنها به زبان انگلیسی چاپ شده است.
7401/ 6133/ 1539
۰ نفر