۲۶ دی ۱۳۹۴، ۱۷:۵۱
کد خبر: 81922823
T T
۰ نفر

منطقه البو خلیفه در شرق رمادی عراق آزاد شد

۲۶ دی ۱۳۹۴، ۱۷:۵۱
کد خبر: 81922823
منطقه البو خلیفه در شرق رمادی عراق آزاد شد

تهران-ایرنا- مقام های عراقی روز شنبه اعلام كردند كه نیروهای امنیتی این كشور منطقه «البو خلیفه» در شرق الرمادی در استان الانبار را به طور كامل از كنترل تروریست های داعش آزاد كردند.

به گزارش شبكه خبری المیادین،‌ سازمان مبارزه با تروریسم عراق اعلام كرد كه نیروهای امنیتی عراق در پیشروی های خود علیه تروریست ها در شهر الرمادی، موفق شدند منطقه البو خلیفه را آزاد كنند.
بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی عراق همچنان به عملیات خود علیه تروریست ها در استان الانبار و آزاد سازی سایر مناطق در این منطقه ادامه می دهند.
در همین حال نیروهای بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) نیز اعلام كردند كه مناطقی را در جنوب شرق دریاچه ثرثار واقع در شمال استان الانبار از عناصر گروهك تروریستی داعش پاكسازی كردند.
نیروهای الحشد الشعبی در بیانیه ای اعلام كردند: در این عملیات كه با كمك ارتش و نیروی هوایی صورت گرفت، نیروهای بسیج مردمی تا عمق 20 كیلومتری این دریاچه پیشروی كردند.
در این عملیات همچنین ده ها نفر از عناصر گروهك تروریستی داعش كشته شده و تعدادی از خودروهای زرهی آن ها منهدم شد.
دریاچه ثرثار بزرگترین دریاچه عراق است. این دریاچه مصنوعی با وسعت 2٬710 كیلومتر مربع و در 120 كیلومتری شمال بغداد در میان رودهای دجله و فرات واقع شده ‌است.
از سوی دیگر ابراهیم الفهداوی مدیر كمیته امنیتی شورای الخالدیه در استان الانبار از آغاز عملیات گسترده نیروهای عراقی برای آزاد سازی دو منطقه السجاریه و جویبه در شرق الرمادی خبر داد.
وی افزود: این عملیات گسترده با مشاركت نیروهای ارتش،‌ پلیس الانبار،‌ یگان توپخانه ای ارتش،‌ نیروی هوایی و نیز ائتلاف ضد داعش برای آزاد سازی این دو منطقه آغاز شد.
فهداوی گفت: نیروهای امنیتی وارد منطقه السجاریه شدند و درگیری های خشونت آمیزی در این مناطق در جریان است.
وی با بیان اینكه مقاومت داعش به سبب بمباران شدید یگان های توپخانه ای و موشكی به شدت ضعیف شده است،‌ تاكید كرد كه شمار زیادی از عناصر داعش از این دو منطقه به سمت جزیره الخالدیه واقع در شمال الخالدیه در 23 كیلومتری شرق رمادی گریختند.
بر اساس این گزارش،‌ سرهنگ مجید الفتلاوی یكی از فرماندهان ارتش عراق روز گذشته (جمعه) نیز از آزاد سازی مناطق ابو غانم، الصوفیه و البو محل در شرق الرمادی از كنترل تروریست های داعش خبر داده بود.
وی همچنین اعلام كرد كه نیروهای امنیتی توانستند 37 خانواده عراقی را از مناطق درگیری خارج كنند.
الرمادی مركز استان الانبار كه در 110 كیلومتری غرب بغداد واقع است در ماه مارس (فروردین/ اردیبهشت) امسال بطور مشكوكی به اشغال داعش درآمد.
عملیات آزادسازی الرمادی كه از 2 ماه پیش آغاز شده، در چندین مرحله به آزادسازی مناطق گسترده و بخش هایی در اطراف مركز استان الانبار منجر شد.
گروه تروریستی داعش تابستان سال گذشته با حمایت غرب و برخی كشورهای منطقه، بخش هایی از شمال و غرب عراق را اشغال كرد و در این مدت، مرتكب جنایت های هولناكی شده است.
خاورم**9365**9366**1010
۰ نفر