۲۰ دی ۱۳۹۴، ۱۶:۰۹
کد خبر: 81914979
T T
۰ نفر
نامه تازه مالباختگان پروژه «مروارید غرب» به دادستان تهران

تهران - ایرنا - گروهی از مالباختگان پروژه ساختمانی «مروارید غرب» در تهران در نامه ای به دادستانی، از وی خواستند دادگاه پول های واریزی متهم این پرونده به حساب بستگانش را توقیف كند و آن مبالغ را به ساخت و تكمیل پروژه ی یاد شده اختصاص دهد.

به گزارش ایرنا، امضاكنندگان این نامه كه شمارشان به حدود 400 تن می رسد، به اطلاع دادستانی رسانده اند كه مسئول ساخت این پروژه عظیم مسكونی واقع در خیابان پیامبر تقاطع بزرگراه حكیم- ستاری كه به اتهام كلاهبرداری و به دلیل ناتوانی در انجام تعهداتش، از سوی قوه قضاییه محكوم شده، به تازگی بخشی از دارایی های خود را به حساب «بستگان سببی و نسبی » اش واریز كرده است.
در این نامه آمده است: « با عنایت به پرونده مطروحه در شعبه 36 دادگاه تجدیدنظر انقلاب، طبق اطلاعات كسب شده آقای رضا ریاضی متهم پرونده مروارید غرب مبلغ قابل توجهی نقدینگی خود را به دلایل مشخص و معلوم به حساب بستگان سببی و نسبی خود در بانك ها واریز نموده است».
این نامه كه تصویر آن برای خبرنگار ایرنا ارسال شده، می افزاید:«امضا كنندگان پیوست كه حدود 13 سال در انتظار تحویل ملك خود بوده و تنها امید خود را برای احقاق حقوقشان، برخورد فوری و رفتار موثر قوه قضاییه محترم می دانند، از دادستان تهران تقاضا دارند تا اقدامات لازم برای ارجاع این مبلغ را به شعبه 36 صادر كند تا با استفاده از آن، تكمیل و اتمام پروژه با نظارت شعبه انجام گیرد و خریداران به حقوق حقه خود برسند و با توجه به تعداد آنان، نیازی به مراجعات آنها و خانواده های خسارت دیده به مراجع قانونی نباشد. »
مالباختگان پیش از این نیز در دو نامه یكی خطاب به «حسین لطفی» رییس دادگاه های تجدید نظر استان تهران و دیگری خطاب به «قاضی زرگر» رییس شعبه 36 دادگاه تجدیدنظر استان تهران نسبت به اینكه متهم ممكن است با استفاده از ترفندهای گوناگون، اموال خود را به اقوام نسبی و سببی انتقال دهد هشدار داده و تسریع و دقت در رسیدگی به این پرونده را خواستار شده بودند.
مطابق قرارداد 2 سال پیش شعبه ی 36 دادگاه تجدید نظر با مالباختگان یكی از برج های پنج گانه ی پروژه مروارید غرب (برج سی) قرار بود واحدهای مسكونی این برج حداكثر تا تاریخ سی ام آذر ماه 1392 خورشیدی تكمیل و به مالكان آن ها واگذار شود اما به دلیل همكاری نكردن متهم اصلی پرونده و شریكانش، هنوز این وعده عملی نشده است.
پروژه مروارید غرب شامل ساخت پنج برج 20 طبقه در مجموع با حدود هزار واحد مسكونی در خیابان پیامبر، تقاطع بزرگراه های حكیم - ستاری در غرب تهران واقع شده است. شركت سازه گستران مروارید غرب در سال های 1382 و 1383 این واحدها را به 2 هزار و 241 نفر پیش فروش كرد و وعده داد كه ظرف 18 تا حداكثر 28 ماه، واحدهای یادشده را تكمیل و به خریداران تحویل می دهد.
پس از افشای پیش فروش واحدها به بیش از تعداد واحدهای مسكونی موجود، خریداران در سال 85 و پس از آن، اقدام به شكایت از رضا ریاضی مدیرعامل شركت كردند كه وی چندی بعد در دادگاه بدوی به 12 سال زندان و رد مال محكوم شد ولی در پی اعتراض وی، پرونده اكنون در شعبه 36 دادگاه تجدید نظر در حال بررسی است و پروژه نیز برای تكمیل نهایی و واگذاری واحدهای مسكونی در اختیار قاضی پرونده است.
اجتمام** 9275 ** 1459
۰ نفر