۱۲ دی ۱۳۹۴، ۱۳:۰۹
کد خبر: 81903217
T T
۰ نفر

طرح توسعه گردشگري شرق كرمان در دست تدوين است

۱۲ دی ۱۳۹۴، ۱۳:۰۹
کد خبر: 81903217
طرح توسعه گردشگري شرق كرمان در دست تدوين است

كرمان - ايرنا - رئيس شوراي اسلامي شهر بم گفت: طرح و سند توسعه گردشگري شرق استان با محوريت بم در دست تدوين است و مراحل نهايي را مي گذراند.

علي طاهريان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: طرح توسعه گردشگري شرق استان با كمك فرمانداران، شهرداران و شوراهاي شهر در شرق استان تهيه، بررسي و تدوين شده و شوراي شهر بم تاكنون يكصد ميليارد ريال به اين كار اختصاص داده است.
وي گفت: بر اين اساس طرح هاي گردشگري شاخص هر شهرستان در شرق استان مطرح و علاوه بر آماده سازي طرح هاي مذكور در خصوص جذب گردشگر در آن حوزه نيز رايزني و اقدام مي شود.
وي بيان كرد: ارگ قديم، سد نساء و پيست اتومبيلراني بم، منطقه ييلاقي دهبكري، تپه هاي شني ريگان و شن درماني، كلوت هاي فهرج، دشتي كه از بم تا ريگان امتداد دارد و قلعه تاريخي عباس آباد نرماشير از جمله طرحهاي م هم در جذب گردشگر محسوب مي شوند.
رئيس شوراي شهر بم وجود قنوات در منطقه را يكي ديگر از جاذبه هاي گردشگري برشمرد و افزود: در خصوص نخلستان ها و بافت باغ شهري منطقه نيز برنامه هاي خاص و ويژه اي در دست اقدام داريم.
وي گفت: در اين باره با ليدرهاي جهاني و بين المللي نيز در حال مذاكره هستيم و تاكنون افراد شاخصي همچون پروفسور جعفري و دكتر مقصودي از ليدرهاي مطرح بين المللي ما را در تهيه اين سند كمك كرده اند.
طاهريان ابراز اميدواري كرد: نوروز امسال نوروزي متفاوت براي گردشگراني باشد كه شرق استان را مقصد سفر خود انتخاب مي كنند.
شرق كرمان شامل شهرستان هاي بم، ريگان، فهرج و نرماشير با بيش از 500 هزار نفر جمعيت و برخورداري از آثار تاريخي و جاذبه هاي طبيعي متنوع يكي از قطب هاي گردشگري استان به شمار مي رود.
بم نزديكترين شهرستان شرقي به مركز استان تا كرمان 190 كيلومتر فاصله دارد.
7427/3028